Сторінки

Цікаво знати

Сторінки

неділя, 30 жовтня 2022 р.

Контрольна робота (02.11.2022)

 

Речення з однорідними членами

І рівень

1варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Іду полем і милуюся пишним різнотрав’ям. [2] Біля дороги квітне петрів батіг, серед пшениці ростуть сині волощки, а біля ставка ─ червоні маки. [3]Безперечно, квіти─ це вияв приязні й поваги. [4] Але на думку наших предків вони мали ритуальну значущість.

Завдання 1─ 4мають по п’ять  варіантів відповіді,  серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ (кожна правильна відповідь 0,5б.)


1.Виділене слово в третьому реченні можна замінити на

А мабуть                  Б ймовірно             В звичайно   Г між іншим 

2. Однорідні присудки є в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г у всіх 

3. Пунктуаційну помилку допущено  в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 4

4. Правильна характеристика першого речення в рядку

А двоскладне, поширене                         Б односкладне, безособове

В двоскладне, ускладене однорідними членами      

Г односкладне, означено-особове 

Завдання 5─ 16 мають по чотири варіанти відповіді,                                                    серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ (кожна правильна відповідь 0,5б.)

5. Однорідні члени речення є в рядку (розділові знаки пропущено) 

 А Учора біля озера було багато людей.

 Б Удовина хата була висока світла й дзвінка.

 В Непересічною здається нещодавня знахідка в Чернігові великого давньоруського скарбу.

 Г Барвиста небесна дуга веселки набирає воду з річки.

 Д Умиті дощами холодні дні принесла осінь.

6.Між однорідними членами речення  та узагальнювальним словом ставиться  тире в реченні (розділові знаки пропущено)

            А   Високі береги зеленувата вода лози усе було  залите  гарячим  сонцем.

            Б  Усе  тимчасове  інструкції  слова  і  гроші.

            В  Усе  забудеться  морози  і  люта  завія.

            Г   Усе  я  пізнав  там  і  втрати  зловісні  і  радість  і  горе  і  спів  солов’я .

Д Мене радує усе синє небо і пташиний спів і високе дерево і низь­ка трава.

7. Однорідні означеннями  наявні в реченні (розділові знаки пропущено)

А Працею  людина і сильна  і красива.                       Б Ми хоч бідні але чесні.

В Тонка і ніжна сильна і мужня річ гідність людської особистості.

Г А людина  вмістилище вічне одночасно й доброго і злого.

Д Мабуть, вона буде ще вимогливішою, ще прискіпливішою.

8. Однорідні підмети є в реченні

А  Віяло молоком і дозрілою суницею.

Б  Жайворонкова пісня розбуркує в душі добрість, щирість, любов до всього.

В  Усе набрало якоїсь святковості, незвичності, таємничості.

Г  З лісу в широких киреях виходять вечір і туман.

Д  Уже червоніють помідори, і ходить осінь по траві.

9.Правильно розставлено розділові знаки в реченні

А  А ріка життя все шумить і піни­ться, і стогне

Б Зимове сонце з'явилося на мить, і заховалося  за хмарами.

В Усяке птаство  як-от: деркачів, перепілок, куликів, курочок — можна було викосити косою з трав або впіймати.

Г  Кожен кущик, горбок, долина, стежечка — усе це йому знайоме.

Д  Прокинулися ліс, поле,  і  дорога

10.   Перед однорідними членами треба поставити двокрапку, а після них — тире в реченні (розділові знаки пропущено)

А Слово може стати і ніжною запашною квіткою і живою водою і гострим ножем і розжареним залізом і брудом.

 Б А тим часом місяць пливе оглядать і небо і зорі і землю і море та глянуть на люди що вони говорять щоб Богові вранці про те розказати.

В Усі зібралися в низенькій але досить просторій рубці штурмана-механіка дивилися завороженими очима на блискучі важелі широкі пульти.

Г Сміється небо і вершини підкови згублені в полях і хміль повитий на балконі і місяць в синіх небесах.

Д Усе на світі неземними узами чебрець і сніг журавку і печаль єднає мудро благовісна музика.

11.Укажіть речення з однорідними членами

А Сонечко встає, і в росі трава.

Б І знов прийшла весна-красна, і знов зазеленіло поле, і розвилася верба рясна.

В По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу.

Г Тиша... Блакить... Сонце...

Д Спустився вечір, і гірські хребти заблищали

12.Укажіть речення з однорідними підметами

А У повітрі пахло розквітлими садами, молодими травами, зігрітою землею.

Б Пролітають над слободою то журавлині ключі, то косяки диких гусей.

В На села, ниви і поля веселе сонце ллє проміння.

Г І дзвенить вітерець, і листочки тріпочуться ніжно.

Д У її словах не було ні фальші, ні лукавості, ні хитрування.

13. Укажіть речення, у якому допущено помилку у вживанні розді­лових знаків між однорідними членами:

А Неспокій, рух і боротьбу я бачив скрізь: у дубовій і вербовій ко­рі, у старих пеньках, у болотній воді.

Б Жінкам добирають елегантні, не дуже яскраві квіти, як-от: троян­ди, тюльпани, гвоздики.

В Усе його цікавило: дорога, ліс, звірі.

Г Усе навколо: дерева, птахи, люди  сповнене весняної пружності.

Д Ми відвідали не тільки музей, а й встигли побувати в картинній галереї

14.Укажіть речення з неоднорідними означеннями (розділові знаки пропущені):

А Голубі сині фіолетові пасма хмар снувались над горами.

Б Полум'я билося на вітрі величезним червоним птахом.

В Рівна прозора проста до геніальності нота з’єднує віки.

ГМати зажурена заклопотана сумна.

Д Кругом хати росли старі велетенські волоські горіхи

15.Укажіть речення, у якому пропущена двокрапка після узагаль­нювального слова перед однорідними членами:

А Весною усе прокидалось та цвіло і пахло навкруги.

Б Під вікном у нас на травичці жили в рукавичці жабка, мишка і півник.

В Протоптані від хати стежки бігли в усі боки до школи, до кри­ниці, до ставка.

Г Білою сніговою ковдрою були вкриті хати, дерева, поля, дороги.

Д Облетіли вже клени, каштани і яблуні.

16.Укажіть речення з однорідними означеннями

А Будь майстром, постом, художником в улюбленій справі.

Б У руку взяв зерно важке і повне й кинув у землю.

В Чорна ніч спливала з чорного неба на чорну землю.

Г Польова дорога вела до густого соснового бору.

Д Між галузками кущів метушилися й цвірінькали горобці.

ІІ рівень

Завдання 17-19 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ (кожне завдання 1б.)

17.Установіть відповідність між реченнями та наявними  в  них  однорідними членами

1 однорідні  присудки

2 однорідні  додатки

3 однорідні  обставини

4 однорідні  означення

А Про зорі, про сонце, про місяць згадуватимуть на уроці.

Б Десна тихо і плавно котила хвилі до Дніпра.

В Не страшна біда, коли є хліб і вода.

Г Його хвилі ніжними,  лагідними  погойдуваннями  натякали,  що вони радіють нам.

Д Прийди  весняною  грозою,  сипни  на  серце  яблунь  цвіт.

18. Установіть відповідність між реченнями та наявними  в  них  однорідними членами

1 однорідні  присудки

2 однорідні  додатки

3 однорідні  обставини

4 однорідні  означення

А  Я полем ішов, і зеленим узліссям, і лугом...

Б  Понад ставками росли верби, осокори, очерет, а кущі верболозу понахилялися аж у воду.

В  Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, в завтрашнє, в безкрає.

Г  Восени листя вмирає і на брук осипається.

Д  Як відчинили двері,то  свіже, морозне повітря ринуло в сіни.

19.Установіть відповідність між реченнями та наявними  в  них  однорідними членами

1 однорідні  підмети

2 однорідні  додатки

3 однорідні  обставини

4 однорідні  означення

А Твоє  ім’я  наповнить  душу  сонцем  і  печаллю.

Б Ночі  ті,  та  гітара  й  жоржини,  може,  сняться тепер  і  тобі.

В Над  селом,  над  полем,  над  борами  райдуга  біжить...

Г Шипшини  кущ  у  мене  під  вікном цвіте  блідо-рожевим, ніжним  цвітом.

Д Річка  синіє,  зітхає,  сміється...

 

ІІІ рівень

20. Скласти речення за схемами з узагальнювальними словами при однорідних членах (1б.)



 



Немає коментарів:

Дописати коментар