Сторінки

Цікаво знати

Сторінки

четвер, 4 травня 2023 р.

Контрольна робота (05.05.2023)

                                                          Контрольний зріз знань

з української мови

для учня (ці) 9-А класу

КЗ «Світловодська спеціальна школа КОР»

за ІІ семестр 2022-2023 н. р.

Прізвище, ім’я (у Р.в.)

Завдання 1─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь (кожна правильна відповідь 0,5б.)

1.Слово  може  є  вставним у реченні (розділові знаки пропущено)

            А   Може  доля  й  відгукнеться  у  темному гаю.    

Б   Не все іще було, що може бути.

            В  Всяке трапитись може на довгім віку.                   

Г  Ніхто не може світа пережити.

Д Мій дідусь може виконати будь-яку роботу.


2.Немає вставного сло­ва в реченні (розділові знаки пропущені)

А  Сьогодні мабуть буде завірюха.     

Б  Без сумніву весна колись переможе зиму.

В  Навіть могутні дуби застигли в мовчанні.

Г  Погода на щастя видалася гарною.

Д Весна — це, без сумніву, найкраща пора року.

3.  Неправильно  виділено звертання в реченні

            А   Рости, моя пташко, мій маковий цвіте, розвивайся, поки твоє серце не розбите ...

            Б   Пусти мене, мій батеньку, на гори, де ряст весняний золотом жаріє.

В   Через тумани лихі, через велике горе,ти, світиш мені моя зоре.

            Г   Дяка щира  тобі, ніченько-чарівниченько, що закрила ти моє личенько.

Д Ти, Галю, дивилася на неї зі злістю.

4. Поширеним звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущені)

А Ой біжи біжи досадо не вертай до хати не пущу тебе колиску синову гойдати.

Б Припливайте до колиски лебеді як мрії опустіться тихі зорі синові під вії.

В Виростеш ти сину вирушиш в дорогу виростуть з тобою приспані тривоги.

Г Можна все на світі вибирати сину вибрати не можна тільки Батьківщину.

Д Будуть тебе кликать у сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені.

5. Вставне слово є  в реченні  

А Я принаймні знаю правила поведінки в громадських місцях. 

Б Хлопці про наші плани на це літо навіть не здогадувалися.

В Ніхто не може таке витримати.

Г Інколи найщиріша правда здається такою неправдоподібною.

Д Ви зараз звичайно можете передумати їхати в це відрядження.

6. Обставина  не  відокремлюється в реченні

            А   З кожним роком прощаючись важче залишити стареньких батьків.

            Б   Світова  зірка  блідне  й  тремтить  догораючи.

            В   Дрібні хвилі темніючи зливалися докупи.

            Г   Білий димок хвилюючись здіймається догори понад чумацьким табором.

7.Потребує редагування речення

А Ми зустрілися сьогодні, не стрічавшись тридцять літ.

Б Написавши книжку про свої звитяги, Ю. Кульчицький швидко став відомим усьому

світові.

В Створивши низку глибоких наукових праць, Олександр Потебня посів чільне місце в історії світового мовознавства.

Г Виводячи все нові й нові сорти садовини, доля батька була продовжена сином.

8. НЕ потребує редагування речення

А Побачивши в магазині нову енциклопедію, я захотів її купити

Б Ще не ходячи до школи, мама читала мені вірші Лесі Українки.

В Роблячи нотатки, нами було прослухано доповідь однокласниці.

Г Створюючи виставу, було осучаснено текст класичної п’єси.

9.  Уточнювальну обставину вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

А  Саме тут на Київщині Емму Андієвську застала війна.

Б  Духовна культура зв’язана з матеріальною культурою міцними  нитками  хоч  і  невидимими.

В  Микола все стояв похнюпившись.

Г  Княгиня  не  сідаючи  за  стіл  усе  ходила  слідом  за  дівчатами.

10. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

А «Чого зажурився, мій любий козаче », - питає дівчина вродлива

Б «Прощай, Самсоне! – крикнула зрадлива,– Ти думав, що для тебе я забуду родину?»

В «А це ти, Максиме? - зрадів Карпо, дивлячись у вікно. – Заходь, заходь!»

Г «Ніщо так не красить людину, як натхнення» - подумала Ярославна.

11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А «Враг його,- каже,- знає, який  тепер  люд  настав!»

Б «Да годi тобi розпитувать! - озвався пiп, - Бачиш, що не татаре, то  i впускай».

В «Веди ж нас, Василю, до пана,- каже полковник  Шрам.-  Де  вiн?  Чи  в

свiтлицi, чи в пасiцi?»

Г «Еге, добродiю,- каже Василь Невольник,- благую честь iзбрав собi  пан

Черевань - нехай його Господь на свiтi подержить!»

12. При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні

А Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.
Б Софійка міркувала, що
найяскравішим козаком є Кирило Тур.

В   Мій друг повторює,  ви одійдіть за хату, а ми виліземо. 
Г Марія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнього завдання.

ІІ рівень

Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

13. Установіть відповідність між реченням та вжитим у ньому відокремленим членом

А В Україні споконвіку жили різні племена і народи, будуючи своє життя у взаємодії й злагоді

Б З півночі, з-за Дніпра, набігли на місто густі хмари.

В Соняшники, озвучені бджолами, чомусь схожі на круглі кобзи.

Г Софія Київська – джерело пізнання історії нашої культури, зокрема мистецтва Київської Русі.

 

1  відокремлені означення

2  відокремлені прикладки

3  відокремлені додатки

4  відокремлені обставини

5  уточнюючі члени речення.

 

14. Установіть відповідність між поняттями та прикладами

А пряма мова

Б діалог

В непряма мова

Г цитата

1 В.Сухомлинський говорив, що «любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова».

2 Сахно запитав, як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони заводити садок...

3— Підемо, Іринко?

— Підемо, — погодилася Іра, і дівчатка повагом, навіть не озираючись, рушили собі вулицею.

4 «Люди, що створили цю живу красу, мабуть, у душі ─ поети»,- подумав я, оглядаючи все навколо.

5.Хлопець розповідав по-дитячому, посміхаючись з приводу ще не висловлених думок.

15. Установіть відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях пропущено)

А А: «П!»

Б «П!» -а.

В «П? – а.»

Г «П, – а,– п!»

1 Будьте люде закликав  Шевченко своїх співвітчизників.

2 Мамко гукаю сміючись та ви ж в мене ще зовсім молоденькі!

3 Пам'ятаю, казала моя мати Цей світ як маків цвіт. Зранку цвіте, до вечора опаде!

4  Чим же він цей авторитет здобув  запитала вчителька.

5 Дідусь підтвердив, що на плесі завжди є качки

16.Установіть відповідність між реченнями та наявними  в  них  однорідними членами

А однорідні  підмети

Б однорідні  додатки

В однорідні  обставини

Г однорідні  означення

1 Твоє  ім’я  наповнить  душу  сонцем  і  печаллю.

2 Ночі  ті,  та  гітара  й  жоржини,  може,  сняться тепер  і  тобі.

3 Над  селом,  над  полем,  над  борами  райдуга  біжить...

4 Шипшини  кущ  у  мене  під  вікном цвіте  блідо-рожевим, ніжним  цвітом.

5 Річка  синіє,  зітхає,  сміється...


ІІІ рівень

17.Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції.

      Стоячи на цьому старому тротуарі, вслухаючись у людські голоси, дерево давно вже вивчило людську мову.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар