Сторінки

Цікаво знати

Сторінки

понеділок, 18 березня 2024 р.

Урок культури мовлення. Уживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, наголошування слів (19.03.2024)

 


Словосполучення

Словосполучення. Речення, його граматична основа. Другорядні члени речення

2 варіант

1 рівень

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

 [1] Ніч. [2]  У садах витьохкують солов’ї.  [3] І, наче в сні, стоять у білому цвітінні яблуні та груші.. [4] У повноводному Дніпрі купається молодий місяць.  

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.Непоширеним є речення

А 1                                                     Б 2

В 3                                                     Г 4(0,5 б.)

2. Слово повноводному у четвертому реченні

А підмет                                           Б додаток    

В означення                                    Г обставина (0,5 б.)

3. Односкладним є речення

А 1                                                     Б 2

В 3                                                     Г 4(0,5 б.)

4. Стиль тексту

А художній                                     Б науковий             

В публіцистичний                         Г офіційно-діловий (0,5 б.)

2 рівень

Завдання 5 ─ 10 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

5.Словосполучення  є в рядку(1б.)

            А  віра й надія                                            Б  багряне листя

            В  накивати п’ятами                                  Г   через парк

Б  коло матусі

6. Головне слово виражене прикметником у словосполученні(1б.)

А   сонячний день                                      Б   будувати міст

            В   вдячний учителю                                Г  вишуканий букет

            Д їхали швидко

7.Двоскладним є речення(1б.)

            А   Послухай  журавлині  сумні  співи  прощальні.

            Б    Весни такої не було й не буде.       В   Роботу виконано.

Г  Золотим пожежником походжає дощ.

Д  Господи, літа стебельце всели до наших душ.

8.Розповідним є речення(1б.)

А  Станьмо отут навшпиньки.               Б   Розчарована осінь плигає по дворі.
В   Усім серцем любіть Україну свою.

Г   Хто наше злото-серебро плугами кривди переборе?

Д  Вийди, вийди, ясний місяцю.

9. Двоскладним є речення(1б.)

            А  По гілках судять про корінь дерева.Б   Горобину пізнають по листю.

            В Горіхове дерево всихає з коріння.    Г  Дивуєшся лісовою тишею восени.

Д Послухай  журавлині  сумні  співи  прощальні.

10.Спонукальним є речення(1б.)

А Я люблю мою Вітчизну над усе на всій землі.

Б Любіть Україну всім серцем своїм.  В Що крила тобі у натхненні дає?

Г Вони пішли навпростець.                    Д У тихому морі темніє.

3 рівень

Завдання 11 передбачає  установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

11.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями(1б.)

1 У  золоті  осінні  дні  збираються  відлітати  журавлі.

2  Чи  знаєте  ви  осінні  білчині  ігри?

Сьогодні ми допомагали дідусеві на пасіці.

4  Він сидів у канаві й жалібно скавучав.

 

А підмет

Б присудок

В додаток

Г означення

Д обставина

12. Укажіть рядок, у якому правильно подано характеристику речення  (1б.)

Я люблю весну!

А розповідне, окличне, просте, двоскладне, непоширене

Б розповідне, окличне, просте, двоскладне, поширене

В розповідне, окличне, просте, односкладне, поширене

Г  спонукальне, окличне, просте, двоскладне, непоширене

Д спонукальне, неокличне, просте, односкладне, непоширене

4 рівень

Завдання 13 творчого характеру

13. Спишіть речення. Підкресліть головні й другорядні члени речення

Запізніле бабине літо ткало свої химерні візерунки. Його прозоре павутиння чіплялося за посіріле стебло полину.


Немає коментарів:

Дописати коментар