Сторінки

Цікаво знати

Сторінки

неділя, 3 березня 2024 р.

Контрольна робота N4. Розділи «Україна і я», «Рідна природа». Тестові завдання (04.03.2024)

 

Контрольна робота №4

«Україна і я», «Рідна природа» (творчість Тараса Шевченка, Богдана Лепкого, Галини Кирпи, Віктора Зубаря, Олени Пчілки, Павла Тичини,  Оксани Іваненко,  Миколи Вінграновського, Марії Морозенко,

Анатолія Качана)

1 варіант

1 рівень

Завдання 1─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь.


Кожне завдання 0,5 б.

1.Тараса Шевченка називали

А Прометеєм                                              Б королем тиражу

В Каменярем                                              Г Кобзарем

2.  «Обніміться ж, брати мої, молю вас, благаю!» - така настанова звучить у творі

А «Зоре моя вечірняя»                             Б «Учітесь, читайте...»

В  «Шевченкова верба»                           Г «Крила України»

3.Богдан Лепкий у вірші «Шевченкова верба» згадує

А перебування  поета в Петербурзі

Б період перебування поета в Новопетрівському укріпленні

В приїзд поета в Україну                        Г  дитинство поета

4. Основний мотив поезії Богдана Лепкого «Шевченкова верба» -

А туга за рідним краєм                             Б краса природи

В стосунки двох закоханих                     Г освіта людей

5. Ліричним творам характерні всі ознаки, ОКРІМ

А віршованої мови                                    Б  віршованого ритму      

В ремарок                                                    Г рими

6.Гіпербола- це

А художнє означення

Б пояснення одного предмета або явища за допомогою зіставлення з іншим, схожим на нього

В це перенесення ознаки одного предмета чи явища на інші на основі подібності чи контрасту

Г художній прийом, який полягає в навмисному перебільшенні для надання зображуваному виразності

7. Ім’я Галини Кирпи було внесено до Почесних списків

А Андерсена                                               Б Кіплінга

В Олівера                                                     Г Мартіна

8.Мотив поезії «Гаї шумлять»

А заклик вивчати і своє, і чуже; об’єднатися заради добробуту                          Б любов до рідної землі, замилування її красою,  шанування рідної мови

В зображення захвату дітей від зимових розваг

Г гармонійне поєднання краси рідної  природи та почуттів людини

9. Вірш «Хор лісових дзвіночків» належить до

А інтимної лірики                                     Б пейзажної лірики

В патріотичної лірики                              Г філософської лірики

10.За жанром «Цвітарінь» - це

А народна казка                                         Б легенда

В ліричний твір                                          Г літературна казка

11. За жанром твір «Вірність Хатіко»– це

А пригодницьке оповідання                   Б анімалістичне оповідання

В ліричний твір                                          Г літературна казка

12. Кульмінацією твору ''Вірність Хатіко''є

А смерть професора                                 Б смерть Хатіко

В перша зустріч Хатіко й професора              

Г прощання та зустрічі господаря й собаки на вокзалі

2 рівень

Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. Кожне завдання 1 б.

13. Установіть відповідність між художніми образами твору та  його назвою

1  гори, Дніпро, веселочка, верба

2  вербова галузка, степова пустеля

3  дівчинка у віночку, тернові стежки

4  синьо-жовтий прапор, поле, небо

 

А  «З ґринджолятами»

Б  «Мова моя»

В  «Шевченкова верба»

Г  «Зоре моя вечірняя»

Д  «Крила України»

14. Установіть відповідність між уривком твору та  його автором

1  «Цілий день Цві та Рінь літали над лісом…Коли не було вітру, вони літали дуже-дуже високо...»

2   «Ондатра почула це і пірнула додому. Та ненадовго. За хвилину ондатр з'явилось двоє і, малюючи вусами воду, вони стали наближатись до гусака».

3   «Маленький песик мало що розумів зі сказаного. Він був іще зовсім крихітним, а його досвід спілкування з людьми — мізерним».

А  Микола Вінграновський

Б  Оксана Іваненко  

В   Павло Тичина

Г   Марія Морозенко

15.Установіть відповідність між персонажами творів та їх висловленнями

1  Цві

2  Ведмедиха

3  Гусак

4  Професор

 

А «Я тобі дам, дурне, сполоснутися! Я тобі дам! А соми, а щуки, а судаки»

Б  «Спати я вже зовсім не хочу, а я дуже хочу поспівати»

В  «Куди ти там полетиш! Ти замерзнеш через хвилину. Лягай і спи вже тут за моїм вухом. Можеш поклювати наших грушок».

Г  «Мамо! Мамо! Прокидайся, вже, напевне, весна — вже пташки співають!»

Д  «Чекай мене на пероні, Хатіко...»

16. Установіть відповідність між темою твору та  його назвою

1   поетична розповідь  про взаємопрониклість і єдність моря й поля

2   історія собачої вірності, нескінченної надії та безмежної любові

3  зображення захвату дітей від зимових розваг

4 оповідь про  родинні цінності, піклування батьків про свою дитину

А  «Вірність Хатіко»  

Б   «Крила України

В   «З ґринджолятами»

Г   «Гусенятко»

Д   «Море грає»

3 рівень

Дати розгорнуту відповідь на питання (2б.)

17. Хатня тваринка — забавка чи відповідальність?

Відповідь арґументуйте, вживаючи такі фрази: Я вважаю ... . На мою думку … Тому що... . Наприклад … . Отже ...

 

 

Свої знання з тем цього розділу я оцінив би / оцінила б на ... .

 

Немає коментарів:

Дописати коментар