Контрольний зріз знань
з української мови
учня (учениці) 9-А класу
КЗ «Світловодська
спеціальна школа КОР»
за ІІ семестр 2023-2024
навчального року
Прізвище, ім'я
Завдання 1─ 12 мають по чотири варіанти відповіді,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь (кожна правильна
відповідь 0,5б.)
1.Слово може є вставним
у реченні (розділові знаки пропущено)
А Може доля й відгукнеться у темному
гаю.
Б Не все іще
було, що може бути.
В Всяке трапитись може на довгім віку.
Г Ніхто не може світа пережити.
Д Мій дідусь може виконати будь-яку роботу.
2.Немає
вставного слова в реченні (розділові знаки пропущені)
А Сьогодні мабуть буде
завірюха.
Б Без сумніву весна
колись переможе зиму.
В Навіть могутні дуби
застигли в мовчанні.
Г Погода на щастя
видалася гарною.
Д Весна — це, без сумніву, найкраща
пора року.
3. Неправильно виділено
звертання в реченні
А Рости, моя пташко, мій маковий цвіте, розвивайся, поки
твоє серце не розбите ...
Б Пусти мене, мій батеньку, на гори, де ряст весняний
золотом жаріє.
В Через тумани
лихі, через велике горе,ти, світиш мені моя зоре.
Г Дяка щира тобі, ніченько-чарівниченько, що
закрила ти моє личенько.
Д Ти, Галю, дивилася
на неї зі злістю.
4. Поширеним звертанням
ускладнено речення (розділові знаки пропущені)
А Ой біжи біжи досадо не
вертай до хати не пущу тебе колиску синову гойдати.
Б Припливайте до
колиски лебеді як мрії опустіться тихі зорі синові під вії.
В Виростеш ти сину
вирушиш в дорогу виростуть з тобою приспані тривоги.
Г Можна все на світі
вибирати сину вибрати не можна тільки Батьківщину.
Д Будуть тебе кликать у
сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені.
5. Вставне
слово є в реченні
А Я принаймні знаю
правила поведінки в громадських місцях.
Б Хлопці про наші плани
на це літо навіть не здогадувалися.
В Ніхто не може таке
витримати.
Г Інколи найщиріша
правда здається такою неправдоподібною.
Д Ви
зараз звичайно можете передумати їхати в це відрядження.
6. Обставина
не відокремлюється в реченні
А
З кожним роком прощаючись важче залишити стареньких батьків.
Б
Світова зірка блідне й тремтить догораючи.
В Дрібні
хвилі темніючи зливалися докупи.
Г
Білий димок хвилюючись здіймається догори понад чумацьким табором.
7.Потребує редагування
речення
А Ми зустрілися сьогодні, не
стрічавшись тридцять літ.
Б Написавши книжку про свої звитяги, Ю. Кульчицький швидко став відомим
усьому
світові.
В Створивши низку глибоких наукових праць, Олександр Потебня посів
чільне місце в історії світового мовознавства.
Г Виводячи все нові й нові сорти садовини, доля батька була продовжена
сином.
8. НЕ потребує
редагування речення
А Побачивши в магазині нову енциклопедію, я захотів її купити
Б Ще не ходячи до школи, мама читала мені вірші Лесі Українки.
В Роблячи нотатки, нами було прослухано доповідь однокласниці.
Г Створюючи виставу, було осучаснено текст класичної п’єси.
9. Уточнювальну
обставину вжито в реченні (розділові знаки пропущено)
А Саме тут на Київщині Емму Андієвську застала війна.
Б Духовна культура зв’язана з матеріальною культурою міцними
нитками хоч і невидимими.
В Микола все стояв похнюпившись.
Г Княгиня не сідаючи за стіл усе
ходила слідом за дівчатами.
10. Правильно
розставлено розділові знаки в реченні
А «Чого зажурився, мій любий козаче », - питає дівчина вродлива
Б «Прощай, Самсоне! – крикнула зрадлива,– Ти думав, що для тебе я
забуду родину?»
В «А це ти, Максиме? - зрадів Карпо, дивлячись у вікно. – Заходь,
заходь!»
Г «Ніщо так не красить людину, як натхнення» - подумала Ярославна.
11. Пунктуаційну помилку
допущено в реченні
А «Враг його,- каже,- знає, який тепер люд настав!»
Б «Да годi тобi розпитувать! - озвався пiп, - Бачиш, що не татаре,
то i впускай».
В «Веди ж нас, Василю, до пана,- каже полковник Шрам.-
Де вiн? Чи в
свiтлицi, чи в пасiцi?»
Г «Еге, добродiю,- каже Василь Невольник,- благую честь iзбрав
собi пан
Черевань - нехай його
Господь на свiтi подержить!»
12. При заміні прямої
мови непрямою допущено помилку в реченні
А Мати повідомила
донечці, що в табір та поїде в серпні.
Б Софійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.
В Мій друг
повторює, ви одійдіть за хату, а ми виліземо.
Г Марія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнього завдання.
ІІ рівень
Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка,
позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
13. Установіть
відповідність між реченням та вжитим у ньому відокремленим членом
А В
Україні споконвіку жили різні племена і народи, будуючи своє життя у
взаємодії й злагоді Б З півночі,
з-за Дніпра, набігли на місто густі хмари. В Соняшники,
озвучені бджолами, чомусь схожі на круглі кобзи. Г Софія
Київська – джерело пізнання історії нашої культури, зокрема мистецтва
Київської Русі. |
1
відокремлені означення 2
відокремлені прикладки 3
відокремлені додатки 4
відокремлені обставини 5
уточнюючі члени речення. |
14. Установіть
відповідність між поняттями та прикладами
А пряма
мова Б діалог В непряма
мова Г цитата |
1 В.Сухомлинський
говорив, що «любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова». 2 Сахно запитав,
як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони
заводити садок... 3— Підемо,
Іринко? — Підемо,
— погодилася Іра, і дівчатка повагом, навіть не озираючись, рушили собі
вулицею. 4 «Люди, що створили цю живу красу,
мабуть, у душі ─ поети»,- подумав я, оглядаючи все навколо. 5.Хлопець розповідав по-дитячому,
посміхаючись з приводу ще не висловлених думок. |
15. Установіть
відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях
пропущено)
А А:
«П!» Б «П!»
-а. В «П?
– а.» Г «П,
– а,– п!» |
1 Будьте люде
закликав Шевченко своїх співвітчизників. 2 Мамко гукаю
сміючись та ви ж в мене ще зовсім молоденькі! 3 Пам'ятаю,
казала моя мати Цей світ як маків цвіт. Зранку цвіте, до вечора опаде! 4 Чим же він цей авторитет
здобув запитала вчителька. 5 Дідусь
підтвердив, що на плесі завжди є качки |
16.Установіть
відповідність між реченнями та наявними в них однорідними
членами
А однорідні
підмети Б однорідні
додатки В однорідні
обставини Г однорідні
означення |
1 Твоє
ім’я наповнить душу сонцем і печаллю. 2 Ночі
ті, та гітара й жоржини, може, сняться
тепер і тобі. 3 Над
селом, над полем, над борами райдуга
біжить... 4 Шипшини
кущ у мене під вікном цвіте блідо-рожевим,
ніжним цвітом. 5 Річка
синіє, зітхає, сміється... |
ІІІ рівень
17.Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки.
Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте
загальну характеристику всій конструкції.
Стоячи
на цьому старому тротуарі, вслухаючись у людські голоси, дерево давно вже
вивчило людську мову.
Немає коментарів:
Дописати коментар