четвер, 29 жовтня 2020 р.

Схема розбору займенника як частини мови

Послідовність розбору займенника як частини мови.

1.  Займенник, його загальне значення.
2.  Початкова форма.
3.  Розряд за значенням.
4.  Рід (якщо є).
5.  Число (якщо є).
6.  Відмінок.
7.  Синтаксична роль.


НАПРИКЛАД: Ранковий час озолочує нас. (Народна творчість).

Зразок усного розбору займенника.
Нас — займенник. Початкова форма — ми. Особовий. Ужитий в родовому відмінку множини. У реченні є додатком.

Зразок письмового розбору займенника.
Нас — займ., поч. ф. - ми; особовий; Р. в.; мн.; додаток.


Домашнє завдання.       

1. Провідміняти означальні займенники всякий, сам, інший.

2. Виписати з поданого тексту займенники, вказати їх розряд за значенням.

          Усі його люблять, всі його чекають, а хто подивиться - кожен скривиться. Хоч сам не біжить, а стоять не велить. Хто малюнок на вікні уночі зробив мені? Мене просять і чекають, а як покажуся - утікають. Одгадай загадочку, кину її в грядочку, нехай моя загадочка лежить до весни.

( загадки).

3. Прочитайте прислівя, добираючи продовження з другого стовпчика. Запишіть їх у такій послідовності: 

а) з присвійними займенниками;

 б) із вказівними займенниками;

 в) з означальними займенниками.

На все…

а дурень сам за всіх

Розумний порадиться,…

вирішить.

Чоловік свою долю…

і своя доля.

Учись,…

хто нічого не робить.

Скільки голів,…

усього досягнеш.

У всякого свій розум…

свій лад.

Надією й терпінням…

на інших дивлячись.

Тільки той не помиляється,…

працею кує.

Хто рано підводиться,…

стільки й умів.

Скільки не купуй,…

всього не матимеш.

 

за тим і діло водиться.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...