Відновити
висловлювання про українську пісню відомих людей, записати речення, розкриваючи
дужки і ставлячи дієприкметники в потрібній формі. Виділити
суфікси, закінчення.
1. Я люблю чудову українську пісню,
(сповнити) чарівної мелодії (А. Чехов). 2. Українські народні пісні будуть
(покласти) в основу літератури майбутнього (Юліуш Словацький). 3. Пісню,
(залишити) пращурами, необхідно оберігати, бо в ній — невичерпні багатства душі
нашого народу (З календаря). 4. Українські пісні, (народити) з болю, несуть
світло та свято життя. 5. У народних українських піснях (висловити) різні
почуття.
Творча робота
► Від наведених дієслів утворити
дієприкметники активного і пасивного стану, виділити суфікси і закінчення.
Увести дієприкметники в міні — висловлювання за темою «Моя улюблена народна
пісня».
Розкидати, воскресати, скидати, втрачати,
розвалити, оновити, настояти, випустити, запрягти, знайти, вабити, опасти,
розквітнути.
Попереджувальний диктант
► Записати під диктовку текст. Визначити його
тему й основну думку. Знайти дієприкметники, визначити стан, морфологічні
ознаки.
У свідченнях чорноморських козаків описується
стародавній спосіб лікування піснею, коли пораненому не давали спати близько
трьох діб. Перед розкладеним вогнем у польовому таборі чи курені лежав
поранений. Блиск вогню полегшував тугу, відчутну від втрати крові. Коло його
узголів’я бали в бубни й співали бойових пісень. Саме так досягали бажаного
психофізичного ефекту на свідомість воїна й включали приховані резервні
можливості організму (За Т. Каляндруком)
Немає коментарів:
Дописати коментар