-
Прочитайте
прислів’я (на аркушах). Пронумеруйте їх в такому порядку, щоб відтворити
послідовність дій нашого уроку. Розпочніть роботу в групах.
·
Хто
багато робить, той і багато вміє.
·
Зробив
діло – гуляй сміло.
·
Добрий
початок - половина роботи.
Вправа «Мікрофон».
Бліцопитування.
– Іменник – це частина мови, яка…
– Прикметник – це частина мови, яка…
– Дієслово – це частина мови, яка…
– Іменники мають
три роди – …
– Щоб визначити рід іменника треба підставити слова…
– Іменники – назви
істот відповідають на питання…
– Іменники – назви
неістот відповідають на питання…
– Іменники
змінюються за …
– Дієслова мають
три часи – …
– Не з дієсловами пишеться …
– Прикметники зв’язуються з …
– Прийменники і
сполучники не відповідають на …
– Прийменники і сполучники служать для …
– Які частини мови відносяться до службових?
— Назвіть частини мови, які є самостійними?
— Чим самостійні частини мови відрізняються від службових?
Визначте до яких частин мови належать слова.
Слова:
мова, колискова, під, чарувати, колиска,
рідний, бринить, солов’їна, десять,
родина, за, любити, мовити, читати,
читанка, моя, колисати, дзвін,
дзвінкий, через.
-
Прочитайте
ланцюжки слів. Вставте пропущені букви. Знайдіть у кожному з них зайве слово,
підкресліть його. Відповідь обгрунтуйте.
1.С…(е/и)стра, ро…(з/с)фарбувати, л…(е/и)сточок
, про…(з.\с)ьба.
2.Ст…(е/и)повий, ле…(г/к)кий,
гр…(е/и)бний, з…(е/и) рно.
3.Нап…(е/и) сати, в…(е/и)ликий, підве…(з/с)ти, кр…(е/и)чати.
Прочитайте. Поясніть
зміст одного прислів’я. Пронумеруйте їх в такому порядку:
1.
Прислів’я, у якому немає прикметників.
2.
Прислів’я, у якому немає дієслів.
3.
Прислів’я, у якому немає прийменників.
4.
Прислів’я, у якому є всі названі частини мови.
Прочитай текст. Дай відповіді на
запитання.
Лісовий
звичай.
Співочі птахи збираються у невеличкі зграйки і мандрують по кущах і
деревах. У зграї гарний звичай. Хто першим побачив ворога, повинен пискнути, або свиснути. Зграя
встигає втекти від небезпеки. Якщо один потрапив у біду, зграя кричатиме і
галасуватиме, лякаючи ворога.
-Який звичай був у зграї? (У зграї був звичай попереджати про небезпеку і
захищати тих, хто потрапив в біду).
-Який це тип тексту? Чому? (розповідь)
-Визначить мету тексту. Чому вчить нас цей
текст? (дружба і взаємодопомога)
-Яке дуже відоме прислів’я можна підібрати до цього тексту? (Один за всіх і всі за
одного)
У перших трьох
реченнях знайти і підкреслити іменники, прикметники, дієслова.
Слова пастки: хто, першим, повинен, один, лякаючи.
Прочитайте. Від іменників утвори прикметники і дієслова
за зразком. (самостійна робота)
іменник |
прикметник |
дієслово |
квітка |
квітковий |
розквітнути |
радість |
|
|
письмо |
|
|
праця |
|
|
дружба |
|
|
-Як можна назвати слова кожного рядка?
Немає коментарів:
Дописати коментар