неділя, 16 травня 2021 р.

УЗАГАЛЬНЕННЯ Й ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ЧАСТИНИ МОВИ (17.05.2021)

 

-         Прочитайте прислівя (на аркушах). Пронумеруйте їх в такому порядку, щоб відтворити послідовність дій нашого уроку. Розпочніть роботу в групах. 

·        Хто багато робить, той і багато вміє.

·        Зробив діло – гуляй сміло.

·        Добрий початок - половина роботи.

Вправа «Мікрофон». Бліцопитування.

– Іменник – це частина мови, яка…

– Прикметник – це частина мови, яка…

– Дієслово – це частина мови, яка…

– Іменники мають три роди – …

     Щоб визначити рід іменника треба підставити слова…

– Іменники – назви істот відповідають на питання…

– Іменники – назви неістот відповідають на питання…

– Іменники змінюються за …  

     – Дієслова мають три часи – …

– Не з дієсловами пишеться

– Прикметники зв’язуються з …

     – Прийменники і сполучники  не відповідають на …

     – Прийменники і сполучники  служать для

Які частини мови відносяться до службових?

  Назвіть частини мови, які є самостійними?

   Чим самостійні частини мови відрізняються від службових?


Визначте до яких частин мови належать слова.

Слова: мова, колискова, під, чарувати, колиска, рідний, бринить, соловїна, десять, родина, за, любити, мовити, читати, читанка, моя, колисати, дзвін, дзвінкий, через.

-         Прочитайте ланцюжки слів. Вставте пропущені букви. Знайдіть у кожному з них зайве слово, підкресліть його. Відповідь обгрунтуйте.

 

1.С…(е/и)стра,  ро…(з/с)фарбувати,   л…(е/и)сточок ,   про…(з.\с)ьба.

2.Ст…(е/и)повий,  ле…(г/к)кий,   гр…(е/и)бний,   з…(е/и) рно.

3.Нап…(е/и) сати,  в…(е/и)ликий,  підве…(з/с)ти,  кр…(е/и)чати.

Прочитайте. Поясніть зміст одного прислівя. Пронумеруйте їх в такому порядку:

1.     Прислівя, у якому немає прикметників.

2.     Прислівя, у якому немає дієслів.

3.     Прислівя, у якому немає прийменників.

4.     Прислівя, у якому є всі названі частини мови.

     Без вірного друга велика туга.

Книга вчить, як  на світі жить.

Порожньої   ложки  до  рота не підносять.

     Ранні пташки росу п'ють, пізні — слізки  ллють.    

Прочитай текст. Дай відповіді на запитання.

Лісовий звичай.

Співочі птахи збираються у невеличкі зграйки і мандрують по кущах і деревах. У зграї гарний звичай. Хто першим побачив ворога, повинен пискнути, або свиснути. Зграя встигає  втекти від небезпеки. Якщо один потрапив у біду, зграя кричатиме і галасуватиме, лякаючи ворога.

-Який звичай був у зграї? (У зграї був звичай попереджати про небезпеку і захищати тих, хто потрапив в біду).

-Який це тип тексту? Чому? (розповідь)

     -Визначить мету тексту. Чому вчить нас цей текст? (дружба і взаємодопомога)

-Яке дуже відоме прислівя можна підібрати до цього тексту? (Один за всіх і всі за одного)

 У перших трьох реченнях знайти і підкреслити іменники, прикметники, дієслова.

(1 гр.- прикметники,     2 гр. – дієслова,        3 гр. – іменники.)


Слова пастки: хто, першим, повинен, один, лякаючи.

Прочитайте.  Від іменників утвори прикметники і дієслова за зразком. (самостійна робота)

іменник

прикметник

дієслово

квітка

квітковий

розквітнути

радість

 

 

письмо

 

 

праця

 

 

дружба

 

 

 

-Як можна назвати слова кожного рядка?

                                         


Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...