1. Як і в народних казках, героями творів Оскара Уайльда були і принци, і принцеси, і чаклунки, і велетні, і тварини, і птахи. Але його казки були особливими, дещо відрізнялися від народних.
Робота зі слайдом:
Особливості казок
Оскара Уайльда
·
Казки пов'язані з реальним життям
·
Не завжди щасливий кінець
·
Персонажі нагадують реальних людей
·
Персонажі можуть
змінювати характер
СЮЖЕТ
•
Зустріч із жінкою-жебрачкою
•
Дроворуби у зимовому лісі
•
На службі у злого Чаклуна
•
Допомога прокаженому
•
З небес упала зірка
•
Дроворуб забирає до себе Хлопчика-Зірку
•
Хлопчик-Зірка стає потворним
•
Зустріч з лісовими мешканцями
•
Звільнення Зайця
•
Хлопчик-Зірка правив недовго
•
Зустріч з
матір'ю і батьком
•
Хлопчик-зірка знову гарний
-
Яких
героїв ми називаємо казковими, чарівними?
-
З
яким казковим, лісовими мешканцями ми зустрічаємось у казці? (вовк, коноплянка, горлиця, дятел, білочка,
зайці, сови, кріт)
- Знайдіть їх у тексті
-
Заповніть
у зошитах схему – табличку
Персонажі казки
Казкові Реальні
Учитель: Я, Фея, своєю чарівною паличкою доторкаюсь ось до цього хлопчика – і він вмить стає Хлопчиком-Зіркою. Опиши за допомогою підручника свою зовнішність .
. Розповідь вчителем легенди про Нарциса з демонстрацією репродукції картини Караваджо «Нарцис» (на слайді)
Сходинки моральної деградації Хлопчика-Зірки
(На
дошці накреслені сходинки, учні на кожній сходинці записують ганебні вчинки
хлопчика, починаючи з найвищої і до найнижчої – морального падіння-деградації)
-
Знущання
над природою, тваринами
-
знущання над бідним
- зверхність до дорослих і дітей
- неповага до батьків
-
зречення рідної матері
Бесіда:
-
Чому,
на ваш погляд, на найнижчій, найстрашнішій сходинці – зречення матері?
-
Чому
він її зрікся і прогнав?
-
А чи
змінилося б його ставлення до рідної матері, якби вона була багатою жінкою, а
не жебрачкою?
Визначення
конфлікту твору
-
Як
змінилася зовнішність Хлопчика-зірки і чому?
Отже, ми бачимо, що коли герой спустився на найнижчу
сходинку своєї моральної деградації, його зовнішність змінилася: зовні
вродливий юнак перетворився на потвору, схожу на жабу.
-
Як
ви думаєте, що хотів автор за допомогою цього перетворення нам розкрити?
-
У
одній людині протиставляється краса з потворністю, доброта з жорстокістю, злом.
Пригадайте, як називається цей художній засіб? (антитеза)
Підсумок:
Отже, ми бачимо, що останньою краплею, останньою
сходинкою було зречення матері (демонстрація уривку з фільму)
Давайте
разом зробимо висновок: мама – це людина, яка завжди повинна бути головною у
нашому житті, і ми повинні їй бути вдячні за те, що вона нам дала життя. Бо
Мама – це Мама.
Нитка
Аріадни
Учитель: Наш Хлопчик-Зірка знову став прекрасним, але для
цього він пройшов довгий і нелегкий шлях. Зараз за допомогою нитки Аріадни, яка
символізує заплутаний шлях, що врешті розплутується, ми пригадаємо його (діти по черзі передають клубочок ниток один
одному, називаючи випробування,при цьому тримаються за розплутану нитку)
-
Став потворою
-
Діти прогнали Хлопчика-Зірку
-
Три роки блукав
-
Ніхто не хотів допомогти
-
Служив у чарівника
-
Доставав тричі монети
-
Тричі був битий
Отже, все це він стерпів лише щоб знайти свою матір і
попросити в неї вибачення, бо нарешті
зрозумів, що мати – найрідніша і найдорожча людина на Землі.
Немає коментарів:
Дописати коментар