Контрольна робота
Звертання. Вставні слова
І рівень
1 варіант
Завдання 1─ 18 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише
ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
(кожна правильна відповідь 0,5б.)
1.
Слово здавалося не є вставним
у реченні
А Восени
листя кущів здавалося
червоним багаттям.
Б Сади
цвіли в такому
здавалося захваті, як ніколи.
В В
очах дівчини здавалося
була зібрана вся синява
неба.
Г Здавалося
дід якось ніби
трохи сяяв.
Д Кущ здавалося і зимою зеленіє, бо коли танули сніги, то на світ
пробивалося його цупке зелене листя, не змучене холодом,
не скалічене морозом.
2. Речення із вставним словом (розділові знаки
пропущено)є в рядку
А Я вас справді
не розумію.
Б Злива тривала майже годину
В Навіть часом
сліпну від краси.
Г Він принаймні
вибачився.
Д Справді за дурною
головою — ногам діло.
3. Неправильно
виділено звертання в реченні
А Печаль
і радість, повніть моє
горе...
Б Нам
випало, сину, досіяти
і долюбити батьківське поле.
В О, степе, на теплій долоні зрости б і
мені колоском.
Г Гуркочи
у долю мою,
світе, хвилями прадавнього Дніпра.
Д О море, дай нам глибини!
4.Укажіть
речення із вставним словом (розділові знаки пропущено)
А Щось в душі немовби обірвалось.
Б Зустріч принаймні відбулася.
В Йому навіть докоряли.
Г Мабуть над усе до загину треба віри людині в людину
Д Сьогодні у школі навіть
уроків не було.
5. Позначте правильну характеристику речення
Побувайте, друзі, у нас на луговині у весняний погожий день.
А просте, двоскладне, повне, поширене, спонукальне,
ускладнене однорідними означеннями
Б просте, односкладне, повне, поширене, спонукальне,
неускладнене
В просте, односкладне, повне, поширене, спонукальне,
ускладнене звертанням
Г просте, двоскладне, повне, поширене, розповідне,
ускладнене звертанням
Д просте, односкладне, неповне, поширене, спонукальне,
неускладнене
6.
Речення ускладнене вставним словом є в рядку
(розділові знаки пропущено)
А Принаймні лікар повідомив про небезпеку споживання грибів
зібраних на забруднених територіях.
Б Нове століття
вже на видноколі, і час новітню створює красу.
В Навіть
синоптики попереджали про можливість ускладнення погодніх
умов.
Г Слово що йде від серця завжди напевно проникає в серце.
Д І ось тепер
поетеса в Єгипті а перед її очима синіє
справжній Ніл.
7.Укажіть
речення зі вставним словом (розділові знаки пропущені)
А Шкода завдана паводком була непоправна.
Б Шкода й говорити бо він і так не зрозуміє.
В Шкода його ніхто не почув.
Г Оленці було шкода розлучатися з
подругою.
Д Той пустун наробив стільки шкоди.
8.Вставне слово, що вказує на послідовність і зв'язок думок,
ужито в реченні
А Отже, сполучники поділяємо на
сурядні й підрядні.
Б Кожна наукова теза, безперечно,
вимагає доказів.
В Такі експерименти, очевидно,
необхідно продовжувати.
Г Зміст цього поняття, на мою думку,
треба уточняти.
Д Розв’язати проблему допоміг би,
мабуть, такий експеримент.
9.Укажіть
речення, у якому вставне слово виражає невпевненість:
А Хлопець, без сумніву, бувалий,
обережний.
Б Небо таке, знаєш, особливе.
В На думку
відвідувачів, квіти були красиві.
Г Ганна, навпаки, весела та шумна
була.
Д Я, можливо, приїду в понеділок
10.НІКОЛИ не буває вставним
слово
А навіть Б мабуть В може
Г отже Д напевно
11.Пунктуаційну помилку
допущено в реченні:
А Іван Франко, як відомо, знав
чотирнадцять європейських мов.
Б Довженко- оповідач, здається мені, перевершував Довженка- художника.
В Хлопець я молодий і, на думку багатьох дівчат, навіть,
симпатичний.
Г Вже, сказати правду, і я немолода, але ж і дячиха
красуня — нічого
сказати!
Д Привикне, кажуть, собака за возом бігти, то й за саньми побіжить.
12. Правильно утворено
форму кличного відмінка в рядку
А Україно, хлопче, козаче
Б Гале, Марію, пані Тетяно
В Людмило, зима, поле
Г хатинко, зоря вечірняя, земле
Д Наталіє, матусю, донечка
13. Непоширеним
звертанням ускладнено речення
А Бідна волошко, чому ти у житі, а не на клумбі волієш рости?
Б Так, друже мій, ми любимо одно: старої творчості додержане вино.
В Дозволь мені, мій вечоровий світе, упасти зерням в рідній борозні.
Г Давай-но, серце, ми печаль облишимо, усі негоди одцвітуть, як дим.
Д Ні, світе мій, вовік не розлюбить святі поля твої і небеса, і води.
14. Правильно
виділено звертання в реченні
А Пісне, моя ти, підстрелена пташко, мусиш замовкнуть і
ти.
Б Мій брат Богдан, сповістив полковників, що ти живий і що чекаєш їх.
В Безмежнеє поле в сніжному завою, ох, дай мені обширу
й волі!
Г Ще краще було б, пане Лесю під спів колядок сісти
в
темному куточку або грітися біля вогню в грубці і слухати казку.
Д А що старий, якби ти попрохав ще й худоби та птиці?
15.Вставні слова по-перше, нарешті, з одного боку, між іншим,
отже виражають
А емоції мовця
Б порядок викладу думок та зв’язок між ними
В джерело повідомлення Г
упевненість
Д невпевненість
16.Укажіть
правильний варіант синтаксичного аналізу.
А Пробач мені, пісне, непрохані сльози.
(Речення просте, спонукальне, окличне, односкладне,
неозначено-особове, поширене, повне)
Б Гей ви, далі солов'їні, давні весни сині, одцвіли ви,
облетіли цвітом на калині! (Речення просте, розповідне,
окличне, стверджувальне, двоскладне, поширене, повне,
ускладнене звертаннями та однорідними додатками)
В Буває, іноді дивлюся, дивуюся дивом. (Речення просте,
розповідне, односкладне, означено-ообове, поширене,
неповне, ускладнене вставним словом).
Г Кажуть, юність нерозсудлива й тривожна.(Речення складне,
безсполучникове. Перше — кажуть — односкладне,
означено-особове, неповне, непоширене.
Друге — двоскладне, повне,
поширене)
Д Віктор прийде, напевно, вчасно
(Речення просте, розповідне, двоскладне,
поширене, повне, ускладнене вставним словом).
17.Правильним
твердженням є
А Світе ясний, світе мій прекрасний, хочу я у
пісні повсякчасно лиш для тебе жити, не вмирать
(У цьому реченні є непоширене звертання).
Б Душе моя убогая, чого марно плачеш? ( Складне речення)
В Плавай, плавай, лебедоньку, по синьому морю.
(У реченні є поширене звертання).
Г До тебе, наша бездольная мати, струна моя перша озветься.
(У реченні є поширене
звертання)
Д На нашу думку ніхто не звернув уваги.
(У
реченні є вставне слово)
18. Укажіть речення зі
вставленими
конструкціями
А У дубині вечеряли дятли, наїдаючись, видно, на зиму.
Б У таких болях ішли дні, місяці і, нарешті, роки.
В Для нас у ріднім краї навіть дим солодкий та коханий.
Г Сама Феодосія згадувала (певно досить пильно за тим стежила),
що Шевченко ходив по селу, оточений юрмою односельчан.
Д Повними радості очима дивлюся на тебе, таємна Чорногоро,
на тебе, синьоокий Черемоше.
ІІ рівень
Завдання
19-20 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного
ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ (кожне завдання 1б.)
19.
Установіть відповідність між значенням вставного слова та прикладом
1 невпевненість 2
джерело інформації 3 активізація уваги 4
емоційна оцінка |
А А завтра у мене, знаєш, важливі справи в місті. Б Кімната, за
його свідченням, була просторою й світлою. В Ніжність, наприклад, описати математично не можна. Г Може, то птахи приносять на своїх крилах весну? Д Як на лихо, потяга на станції вже не було. |
20.Увідповідніть
вставні слова і словосполучення однієї групи за значенням.
1
наприклад 2 безумовно 3 напевно 4 на жаль |
А можливо Б
зокрема В
нарешті Г
на щастя Д
звичайно |
ІІІ рівень
21. Спишіть, розставте
розділові знаки, виконайте повний синтаксичний аналіз речення.
У калині
кажуть материна любов та мудрість
Немає коментарів:
Дописати коментар