І рівень
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1] Скільки ж слів в українській мові?
[2] На це питання не відповість ніхто: ні сивий академік,
ні найталановитіший мовознавець, ні учитель, ні учень.
[3]Мова формувалася протягом віків, відгукуючись на зміни
в житті.
[4] Хіба можна навіть у думках перерахувати всі слова?
[5] Це (1)і загальновживані слова літературної мови (2)і
терміни різних наук (3) і професіоналізми
(4)і діалектні (5)та
застарілі слова.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких
лише ОДИН
ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.У п’ятому реченні кому потрібно поставити на місці
цифр
А 1,2,3 Б
2,3,5 В 2,3,4 Г 3,4,5 (0,5 б.).
2. Частки немає в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г 4(0,5 б.).
3. Слово протягом у третьому реченні
виступає
А іменником Б прикметником В часткою
Г прийменником (0,5 б.).
4. Сполучник з’єднує
однорідні члени в реченні
А 1,5 Б 3,4 В
4,5 Г 2,5(0,5 б.).
Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ
5.Прийменник виділено в рядку
А
Навколо білий холод і зима.
Б Навкруги панує мертва, прикра тиша
В Забіліли сніги навколо Києва.
Г Неподалік
радісно й велично літали журавлі над молодими травами. (0,5б.)
6.Прийменниками є всі слова в рядку
А але, зате, поміж Б
на, перед, про
В якби, не, із-за Г хоч, мов, ніби (0,5б.)
7.Окремо пишемо всі прийменники в рядку
А у/справі, з/метою, згідно/з Б на/відміну/від, з/поміж,
із/над
В за/для, по/під, відповідно/до Г по/за, по/близу,
незалежно/від (0,5б.)
8. Підрядними є всі сполучники в рядку
А наче, щоб, коли Б
так що, але, та
В а, зате, і Г бо, та, тому що (0,5б.)
9. Виділене слово є
сполучником, його слід писати разом у реченні
А Я люблю тебе за /те, що ти є на світі.
Б Треба багато вчитися, що/б знати хоч трішки.
В Учень розповів товаришам про/те, як відпочивав
улітку.
Г Що/б ти не робив, все одно не зможеш нічого
змінити. (0,5б.)
10.Усі частки пишемо
окремо в рядку
А слухала/б, хтозна/який, таки/прибув
Б ні/хто, все/ж/таки, ні/з/ким
В хтозна/коли,
що/небудь, не/працює
Г
написав/би, чому/ж, якби/ж (0,5б.)
11.
Назвіть речення зі сполучником сурядності
А Рука її завмерла, щоб
випадково не струсити бджолу на землю.
Б Мрії вже щезли, мов птах розвіяв
їх крильми.
В На гору доступитися нелегко, зате з гори
зручніше боронитись.
Г Оксана думала, що вже давно стемніло.
(0,5б.)
12.Усі вигуки пишуться через дефіс у рядку
А ай/ай/ай! ку/ку! їй/Богу! Б ха/ха/ха! го/ді! ов/ва!
В їй/бо! а/гов! ге/й! Г їй/право! тьох! ну/ну!(0,5б.)
ІІ рівень
Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
13.Установіть відповідність між сполучниками підрядності
та прикладами(1б.):
1 сполучники причини 2 сполучники мети 3 сполучники часу 4 сполучники умовні |
А якщо, якби, коли б Б бо, тому що, через
те що В як тільки, як, коли,
поки Г щоб, для того щоб Д що, щоб, неначе |
14.Установіть відповідність між частиною мови та
прикладом(1б.):
1
сполучники 2
прийменники 3 частки 4 вигуки
|
А поки, але, та Б біля, за, над В десь, там, тут Г ай! га! браво! Боже! Д не, ні, ані |
15.Установіть відповідність між правописом часток та
прикладами(1б.):
1 пишуться
разом 2 пишуться
через дефіс 3 пишуться
окремо |
А немов/би, начеб/то,немовби/то Б чекай/но, тому/то, знайшов/таки В поки/що, навряд/чи, дарма/що |
16.Установіть
відповідність між синонімічними прийменниками(1б.):
1 навздогін 2 поряд 3 протягом 4 біля
|
А між Б близько В слідом за Г упродовж Д поруч |
17. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки.
Надпишіть над кожним словом,
якою частиною мови воно є (2б.):
Немає коментарів:
Дописати коментар