середа, 22 грудня 2021 р.

Контрольна робота (23.12.2021)

 І рівень

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Скільки ж слів в українській мові? 

[2] На це питання не відповість ніхто: ні сивий академік, 

ні найталановитіший мовознавець, ні учитель, ні учень. 

[3]Мова формувалася протягом віків, відгукуючись на зміни

 в житті.

[4] Хіба можна навіть у думках  перерахувати всі слова?

[5] Це (1)і загальновживані слова літературної мови (2)і 

терміни різних наук       (3) і професіоналізми 

(4)і діалектні (5)та застарілі слова.

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких 

лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.У  п’ятому реченні кому потрібно поставити на місці цифр

А 1,2,3           Б 2,3,5                       В 2,3,4                       Г 3,4,5 (0,5 б.).

2. Частки немає в реченні

А 1                  Б 2                  В 3                  Г 4(0,5 б.).

3. Слово протягом у третьому реченні виступає

А іменником            Б прикметником                 В часткою                

Г прийменником (0,5 б.).

4. Сполучник з’єднує однорідні члени в реченні

А 1,5               Б 3,4               В 4,5               Г 2,5(0,5 б.).


Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, 

серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ

5.Прийменник виділено в рядку

А  Навколо білий холод і зима.

Б  Навкруги  панує мертва, прикра тиша

В  Забіліли сніги навколо Києва.

Г  Неподалік радісно й велично літали журавлі над молодими травами. (0,5б.)

6.Прийменниками є всі слова в рядку

А  але, зате, поміж                                      Б  на, перед, про

В  якби, не, із-за                                          Г  хоч, мов, ніби (0,5б.)

7.Окремо пишемо всі прийменники в рядку

А  у/справі, з/метою, згідно/з                  Б  на/відміну/від, з/поміж, із/над

В  за/для, по/під, відповідно/до               Г  по/за, по/близу, незалежно/від (0,5б.)

8. Підрядними є всі сполучники в рядку

А  наче, щоб, коли                          Б  так що, але, та

В  а, зате, і                                        Г  бо, та, тому що (0,5б.)

9. Виділене слово є сполучником, його слід писати разом у реченні

А  Я люблю тебе за /те, що ти є на світі.

Б  Треба багато вчитися, що/б знати хоч трішки.

В  Учень розповів товаришам про/те, як відпочивав улітку.

Г  Що/б ти не робив, все одно не зможеш нічого змінити. (0,5б.)

10.Усі частки пишемо окремо в рядку

А  слухала/б, хтозна/який, таки/прибув

Б  ні/хто, все/ж/таки, ні/з/ким

В  хтозна/коли, що/небудь, не/працює

Г написав/би,  чому/ж, якби/ж (0,5б.)

11. Назвіть речення зі сполучником сурядності

А   Рука її завмерла, щоб випадково не струсити бджолу на землю.
Б Мрії вже щезли, мов птах розвіяв їх крильми.
В  На гору доступитися нелегко, зате з гори зручніше боронитись.
Г  Оксана думала, що вже давно стемніло.
(0,5б.)

12.Усі вигуки пишуться через дефіс у рядку

            А  ай/ай/ай! ку/ку! їй/Богу!                      Б ха/ха/ха! го/ді! ов/ва!

В  їй/бо! а/гов! ге/й!                                   Г їй/право! тьох! ну/ну!(0,5б.)

ІІ  рівень

Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. 

До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, 

доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

13.Установіть відповідність між сполучниками підрядності 

та прикладами(1б.):

1 сполучники причини

2 сполучники мети

3 сполучники часу

4 сполучники умовні

А якщо, якби, коли б

Б бо, тому що, через те що

В як тільки, як, коли, поки

Г щоб, для того щоб

Д що, щоб, неначе

14.Установіть відповідність між частиною мови та прикладом(1б.):

1 сполучники

2 прийменники

3 частки

4 вигуки

 

А поки, але, та

Б біля, за, над

В десь, там, тут

Г ай! га! браво! Боже!

Д  не, ні, ані

15.Установіть відповідність між правописом часток та прикладами(1б.):

1 пишуться разом

2 пишуться через дефіс

3 пишуться окремо

А немов/би, начеб/то,немовби/то

Б чекай/но, тому/то, знайшов/таки

В поки/що, навряд/чи, дарма/що

16.Установіть відповідність між синонімічними прийменниками(1б.):

1 навздогін

2 поряд

3 протягом

4 біля

 

А між

Б близько

В слідом за

Г упродовж

Д поруч

17. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. 

Надпишіть над кожним словом, якою  частиною мови воно є (2б.):

Повітря густо нагріте пекучим сонцем ворушиться наче 
по ньому пробігають хмари 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...