Контрольна робота
Складнопідрядні речення
1 варіант
1 рівень
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4 (розділові знаки пропущено)
[1] І тоді сталося несподіване для хлопчика для Степана і напевно для
самого Шептала. [2] Од того поблажливо-зверхнього дотику його
бридливо пересмикнуло і підняло. [3] Хлопчак відсахнувся у грізнім
подиві занімів Шептало легко опустився на передні ноги збив
копитами сипкий пісок перестрибнув рів і помчав через гусину царину
в лугову синь. [4] Він ще ніколи в житті не бігав так легко.
[5] Втрапив на вкочену колесами лугівку копита відбивали чіткий
ритм і збуджений тим ритмом він навмисно прискорював біг
наздоганяючи самого себе та розсипаючи по крутій шиї густу
білу гриву. [6] Не було ні хомута ні голобель і ніхто не сіпав
за віжки вказуючи шлях.
Завдання 1─ 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких
лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну
відповідь (0,5б.)
1. Позначте речення,
ускладнене відокремленими обставинами.
А 2 Б
3 В
4 Г
5
2.Безособовим є речення
А 2 Б
3 В
4 Г
5
3.
Ускладнене однорідними додатками речення
А 1 Б
2 В
3 Г
4
4. Однорідними присудками ускладнене речення
А 1 Б
3 В
4 Г
6
5.Позначте речення, в якому є вставне слово
А 1 Б
2 В
4 Г
6
6. Стиль тексту
А художній Б
розмовний
В публіцистичний Г
науковий
Завдання 7─ 12 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких
лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
Виберіть правильну відповідь
7.
Складнопідрядним
речення з підрядним причини є речення в
рядку
А
Хвойні не скидають свого вбрання на зиму тому, що їхні
листочки-хвоїнки випаровують мало води.
Б
День сонячний і прозорий, і хочеться, щоб йому не було
краю.
В
Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце.
Г
У верховіттях вітер колобродить, сумує стежка дичками
внатрус.
Д Тримаючи в руках серпа
на якому вогко зблискувало сонце мати ступала над галузиною струмка і об її
ноги билось волоття трави.
8.
Складнопідрядне речення з підрядним часу
є речення в рядку
А
Море дедалі втрачало спокій; чайки знімались з
одиноких берегових скель, припадали грудьми до хвилі і плакали над морем.
Б
Йому здавалося, що живе споконвіку на цій безмежній, широкій землі: таке довге
було життя, наповнене думами й спогляданнями великого таємничого світу.
В
Достигло літо, налилося жито, і звідусіль ідуть чужі
женці.
Г
Отак мені привиділось сьогодні, коли вертавсь уранці
від ріки: каштан — неначе церква Великодня.
Д І на цих високих
пам’ятниках спочивають не тільки запізнілі перелітні птахи, а й у надвечірніх сутінках дрімають обважнілі
хмари.
9.Складнопідрядне речення з підрядним умови
утвориться, якщо до частини У неділю
ми підемо в парк… додати
А
бо давно хочемо побачити нові ліхтарі.
Б
якщо буде сонячна погода.
В
який недавно облагородили.
Г
так що побуваємо і в зоопарку.
Д а
потім завітаємо в кав’ярню
10.Складнопідрядне речення з підрядним допустовим є в
рядку
А На новому місці хлопці почувалися так, неначе вилізли з чорної нори
на світло
денне.
Б
Стрілянина, якою прорвало враз береги, шматувала повітря.
В
Характерно, що чим відповідальніша, напруженіша робота, тим більше задоволення
від її результатів.
Г
Він забув про весло, що лежало під ногами.
Д
Хоч я був інколи лихий, все ж таки зі старшими вітався чемно.
11.Підрядним реченням причини можна замінити
відокремлену обставину в рядку
А
Володько ступав повільно, легенько постогнуючи.
Б
Мирон озирнувся довкола і пильно прислухався, напружуючи увагу.
В
Загони монголів, прямуючи назустріч війську противника, зупинилися на пологих
пагорбах.
Г
Стежка загубилася в житі, порісши травою.
Д Зібравшись на
спортмайданчику, діти розпочали тренування.
12.Відокремленим означенням можна замінити підрядну
частину в реченні
А Той
ворог найнебезпечніший, який видає себе за твого друга.
Б Листя,
як промочили дощі, розлазилось.
В Сонячний
промінь заломлюється, коли проходить крізь краплі води.
Г Пісня
закінчується тихо, наче буря вже пройшла.
Д Адже король того не
подарує, що ви йому всю гору покопали
ІІ рівень
Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного
рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник,
позначений БУКВОЮ
13.Установіть відповідність між видом
підрядного речення та його прикладом.
Вид речення 1 обставинне наслідку 2 обставинне міри і
ступеня 3 обставинне умови 4 обставинне мети
|
Приклад А Коли розцвітає бузок,
усі шляхи ведуть нас у Київ Б Здавна любистком мили
волосся, щоб воно було гарним В Якщо люди перестають
читати, вони перестають мислити Г Калина так хизується
красою, що байдуже їй до всього на світі. Д З нашим господарем ми
не вживемося, так що піду я собі. |
14.З’ясуйте вид підрядного речення за прикладами.
Вид підрядного речення 1 обставинне умови 2 з’ясувальне 3 означальне 4 обставинне порівняльне
|
Приклад А Якщо мова не має
значення, то хай буде українська. Б Ти знаєш, що ти
людина. В Раби – це нація, котра
не має Слова. Г Море застогнало й
загуло, як сосновий бір під час бурі. Д Бджоли живуть там, де є
квітучі рослини. |
15.Установіть відповідність між головною й видом
можливої підрядної частини складного речення.
Головна
частина 1 Це символ, що… 2 І до села я серцем
прикипаю, бо… 3 Куля пройшла через
м’які тканини, так що… 4 Гарячі думи в серці не
зачахли, хоч…
|
Вид
підрядної частини А обставинне наслідку Б обставинне допустове В обставинне причини Г означальне Д обставинне місця |
16.Установіть відповідність між фрагментом складнопідрядного речення
та видом його підрядної частини
Фрагмент речення 1 …поїхав, незважаючи на
те що… 2 …повідомила , для того
щоб… 3 …сказав, коли… 4 …вивчив,
бо… |
Вид підрядної частини А часу Б обставинна мети В обставинна способу дії Г обставинна причини Д обставинна допустова |
ІІІ рівень
17.Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Підкресліть
члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови,
дайте загальну
характеристику всій конструкції, накресліть схему речення.
Немає коментарів:
Дописати коментар