вівторок, 5 квітня 2022 р.

Контрольна робота (06.04.2022)

 

Просте двоскладне речення.

 Підмет і присудок. Означення, додаток та обставини як другорядні

члени речення. Прикладка як різновид означення. Порівняльний зворот

І варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] У первісному суспільстві дружба, як правило, пов’язувалася з побратимством і була принципово непорушною. [2] Права та обов’язки друзів мали суворо відповідати традиції.[3]Дружба ушляхетнює життя . [4] Мати багато друзів це чудово. [5] Ніхто не воліє жити без них.

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь


1.Підмет виражений неозначеною формою дієслова в реченні

А 1                 Б 2                  В 4                 Г 5 (0,5 б.).

2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 4(0,5 б.).

3. Слово життя  в третьому   реченні є

А підметом              Б присудком                       В додатком              Г обставиною (0,5 б.).

4. У тексті немає речення

А двоскладного      Б односкладного               Впоширеного          Г повного(0,5 б.).

Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді,                                                    серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ

5.Поширене речення розміщене в рядку

А  Іде весна.            Б  Надворі тепло.               В  Місто спить.                   Г   Хтось співає.

6.Правильно підкреслено граматичну основу в   реченні  

А Туристське спорядження вони поклали в човен.

Б Турбуватися про батьківобов’язок дітей.

В Гетьмани, гетьмани, якби то ви встали, встали, подивились на той Чигирин!

Г Стоять віддалік одна від одної над річкою три верби.

7.Простий дієслівний присудок виражений дієсловом бути в реченні

А Вечір був чарівний, зоряний, пісенний.  

Б Цього разу він був одягнений аж надто пишно. 

В Біля мосту й справді було стовпотворіння.  

Г Толя був син хазяїна того будинку, де вони жили.

8.Між підметом і присудком не ставиться  тире в реченні (розділові знаки пропущені)

            А   Поезія  це  завжди  неповторність.             Б   Поети  біографи  народу.

            В   Поезія  це  свято,  як  любов.                       Г   Ти пісня моя лебедина...

9. Складений  дієслівний  присудок наявний у реченні

А   І  падає  в  ставки  ночами  п’яне  небо.   

Б   З  неба  падають  зорі  в  дзьоби журавлів.

            В   Хтось  до  мого  слова  підійшов  і  став дивитись.

Г   То був мій перший день.

10.Обставина, виражена інфінітивом, є в реченні

А Обрій почала огортати все густіша й густіша темрява.

Б І, наче на її очах, узявся рости горох.

В І зараз же довелося жінці порати подвір’я.

Г Жайворонки сідали відпочити на спинах лелек.

11.Порівняльний зворот   потрібно виділяти комами в реченні (розділові знаки пропущені)

А У неї усюди багато знайомих, вона місто як своїх п’ять пальців знає

            Б  Червоний світ од блискавки ніби запалив пожежу на горах і долинах.

В Степ мов палав під тим сонцем.       

Г   Се був сивий  як голуб звиш 90-літній старець…

12. Помилка при написанні прикладки допущена в рядку

А  село Наталине, Дніпро-ріка              Б  шапка-кубанка, драма-феєрія

В  газета  Лі­тературна Україна, твір-опис       Г  Лисичка-сестричка, жук-носоріг

ІІ рівень

Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

13. Установіть відповідність між речення­ми та способами вираження підмета в них:

1 Мова кожного народу ─ то безцінний скарб.

2 Хто сказав ці мудрі слова?                             

3 Семеро одного не ждуть.         

4 Жити - Вітчизні служити.

 

А іменник

Б займенник

В дієслово

Г числівник

Д прикметник

14.З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.

Член речення

1підмет

2присудок

3означення

4обставина

Приклад

А  Я лиш син народу.

Б   Весна захлиналася буйним цвітом вишень.

В   Писати вірші — жить непросто.

Г   І гнеться дерево від плоду.

Д   Русявий день гаптує сни світанню.

15. Установіть відповідність між способом вираження підмета і реченнями, у яких вони вжиті

1 підмет виражений займенником у називному відмінку

2 підмет виражений прикметником, ужитим у значенні іменника, у називному відмінку

3 підмет виражений неподільним словосполученням

4 підмет виражений вигуком, ужитим у значенні іменника

А А після тих проклятих вечорниць пройшло два дні.

Б При світлі смолоскипів лаштувалися в дорогу кінні.

В Ніщо безслідно не мине.

Г Але найприємніша йому робота — розперезати снопик деревію і уквітчати ним стіни.

Д Переможене «ура» лунало навкруги.

16. Установіть відповідність між способами вираження обставини та реченнями

1 обставина виражена фразеологізмом

2 обставина виражена відмінковою формою

іменника з прийменником

3 обставина виражена дієприслівником

4 обставина виражена інфінітивом

 

А Хлопець працював не покладаючи рук.

Б Вона читала лежачи.

В Аліна, незважаючи на характер, читала серйозні книжки.

Г Довго думав над поставленим питанням.

Д Діти поїхали відпочивати.

ІІІ рівень

17. Спишіть речення. Зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над ними частини мови, дайте характеристику всій конструкції).

Вірш починається не з великої літери, а з великого болю.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...