Контрольна робота
Пряма й непряма мова
І варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]
...Літо, неначе малий школярик збирало
на березі річки мушлі. [2] Воно прискіпливо оглядало кожну знахідку,
а потім, погравшись новою
цяцькою з перламутровим
виблиском, ховало її до глибоких кишень шортів... [3] Правічна ріка незворушно
котила свої води у Вічність. [4]
На течії крутилася зелена галузка, минаючи кам’яні громаддя міста. [5] На берег з-поза старої фортеці висипала
дітвора [6] Літо невдоволенно зітхнуло і хутенько подалося
подалі від людей.
Завдання 1─ 4 мають по
чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну
відповідь
1.Дієприслівниковий
зворот ужито в реченні
А 1,2 Б
2,3 В
2,4 Г
4,6
2.Пунктуаційну помилку
допущено в реченні
А 1 Б
3 В
5 Г
6
3. Однорідні члени
вжито в реченні
А 1 Б
2 В
4 Г
5
4. Орфографічну помилку
допущено у слові
А неначе
(1 речення) Б перламутровим (2
речення)
В громаддя
(4 речення) Г невдоволенно (6 речення)
Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
5. Потребує редагування речення
А Згадуючи
своє дитинство, я так захотіла знову побувати в ньому.
Б Не засвоївши
добре правил уживання апострофа, у мене знову були помилки.
В Супроводжуючи
гостей, ми були приємно вражені їхньою зацікавленістю нашим краєм.
Г
Зібравшись на стадіоні, спортсмени розпочали тренування.
6. Правильно
розставлено розділові знаки в реченні
А Жнива щороку мали
свою пору, освячену святами, овіяну піснями.
Б
Укріплення складалося з кількох рядів возів зсунутих і скріплених між собою.
В А в долині
ледве-ледве дзюрчить, оточений вербами та калиною потічок.
Г Десь далеко на морі,
оповитому темрявою світив вогниками пароплав.
7.Двоскладним є речення
А
Він удома наодинці буде байдики бити.
Б
Мені пощастило не втрутитися у цю неприємну справу.
В Однак на тих
фрагментах ні імені друкаря, ні дати, ні місця друку не зафіксовано.
Г
Його то забували, то знову згадували.
8. Правильно розставлено розділові знаки в
реченні
А А ріка життя все шумить і піниться, і стогне
Б
Зимове сонце з'явилося на мить, і заховалося
за хмарами.
В
Із
сивої давнини існували на землі чотири доброчесті, а саме мудрість, правосуддя,
помірність, стійкість.
Г Усе навколо: дерева, птахи, люди — сповнене
весняної, пружної, нестримної сили.
9.Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А За своє коротке життя В. Сухомлинський, крім
30 книжок-монографій, опублікував багато наукових і популярних статей.
Б Найменшою
у світі книжкою є „Кобзар”, виготовлений майстром Миколою Сядристим.
В
День вишиванки – всеукраїнське свято, покликане зберегти споконвічні народні
традиції.
Г
В. Сухомлинський, учений-педагог, полум’яний публіцист ставить у своїх творах
найрізноманітніші проблеми виховання.
10. Правильно розставлено розділові знаки в реченні
А «Ну, з
богом!», – сказав дядько Тихін.
Б
Поет
підвівся з крісла й урочисто відповів- «Моя перша вчителька.»
В
В Україні
кажуть: «Веселка воду п’є».
Г
«От би Ніні це
побачити, от би вона зраділа, – пурхнула в моїй голові думка».
11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А
Юхим підозріло черкнув мене поглядом і в’їдливо запитав: « У тебе, жовтодзьобе,
є баланс у голові?»
Б
«Ох, голубе! – Лисиця застогнала, – Бодай би вже й не жить, як отаке терпіть!”
В
«На мене хтось-то набрехав (бодай би той добра не знав!), що я хабарики лупила,»
– промовила Лисиця.
Г
«Ти ще смаленого вовка не бачив? – посунув на мене Юхим. – То побачиш! Не
тепер, так в четвер».
12. При заміні прямої мови непрямою
допущено помилку в реченні
А Батько сказав дітям, що час
збиратися в дорогу.
Б Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.
В Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи без паркану обійдеться.
Г Олена Петрівна запитала , хто купив Ользі таке гарне намисто.
ІІ рівень
Завдання 13-16
передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
13. Установіть
відповідність між реченням та вжитим у ньому відокремленим членом
А Свій парус ладячи
крилатий, пливти без компаса не смій! Б Жив на Дніпрі Тарас,
на прізвище Сторчак. В Гори, осяяні місяцем,
блищать. Г Окрім нього, у батька
ще три сини та дві дочки на шиї. |
1 відокремлені означення 2 відокремлені прикладки 3 відокремлені додатки 4 відокремлені обставини 5 уточнюючі члени речення. |
14. Установіть
відповідність між поняттями та прикладами
А пряма мова Б діалог В непряма мова Г цитата |
1 Мати через пліт
запитала сина, куди він зібрався. 2 М. Рильський говорив,
що «слово «вчитель» з давніх-давен користується великою шаною у народі». 3– Добридень дідусю! –
вітається хлопчик. 4 «Та чим же я вам
досадив?» – Ягнятко, плачучи, питає. 5 Я трохи здригнувся,
очі мимоволі потяглися на північ. |
15. Установіть
відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях
пропущено)
А А: «П!» Б «П!» -а. В «П, – а, – п?» Г «П, – а. – П!» |
1 Щось намалював
розпитувала Марійка. 2 І голос сильний нам з
гори, як грім, гримить Лупайте цю скалу. 3 Мої друзі – вбогі
бідолахи говорить Кармелюк От мої друзі 4 Здоров був, любий жінка
говорила, а в голосі її сльоза бриніла. 5 За що ж хто-небудь
питає Зозуля Півня вихваляє. |
16.Установіть відповідність між реченнями та
наявними в них
однорідними членами
А однорідні присудки Б однорідні додатки В однорідні обставини Г однорідні означення |
1 Про зорі, про сонце,
про місяць згадуватимуть на уроці. 2 Десна тихо і плавно
котила хвилі до Дніпра. 3 Не страшна біда, коли є
хліб і вода. 4 Його хвилі
ніжними, лагідними погойдуваннями натякали,
що вони радіють нам. 5 Прийди весняною
грозою, сипни на
серце яблунь цвіт. |
ІІІ рівень
17.Запишіть речення, розставивши пропущені
розділові знаки. Підкресліть члени
речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну
характеристику всій конструкції.
Тоня
скочивши з машини одразу підбігла до батька защебетала ще й під руку демонстративно взяла.
Немає коментарів:
Дописати коментар