середа, 5 жовтня 2022 р.

Контрольна робота (06.10.2022)

 

Контрольна робота №1

«Місяць на небі, зiроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько», «Ой під вишнею, під черешнею», «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить». 


Варіант 1

 І рівень

1. Індивідуальний стиль полягає у

            А  вираженні власного бачення і розуміння світу

            Б  створенні типових персонажів

            В відображенні конкретних історичних подій

            Г поєднанні інтелектуальної та емоційної сфери мислення людини


2. Для фольклору не властива риса

            А усність                                         Б традиційність

            В імпровізаційність                      Г автобіографічність

3. До якого виду лірики належить пісня “Цвіте терен”

            А календарно-обрядова пісня    Б родинно-побутова пісня

            В суспільно-побутова пісня        Г історична пісня

4. Героїню пісні “Сонце низенько, вечір близенько” звали

            А Марусі                                         Б Галя

            В Оксана                                          Г Наталка

5. У пісні “Цвіте терен” не є образом символом

            А терен                                             Б вікно

            В сонце                                            Г нічка

6. Балади умовно поділяються на такі групи

            А родинно-побутові, міфологічні, історичні

            Б родинно-побутові, міфологічні, історичні, соціально-побутові

            В ліро-епічні, міфологічні, соціально-побутові

            Г ліричні, родинно-побутові, міфологічні, історичні

7. Мотив щирого, взаємного кохання сповнює пісню

            А “Цвіте терен”                             Б “Сонце низенько, вечір близенько”

            В “Ой під вишнею”                       Г “Місяць на небі, зіроньки сяють ”

8. Ліричний герой народної пісні “Сонце низенько, вечір близенько” називає кохану

            А золотком, ружею                       Б сонечком, зайчиком

            В ластівочкою, квіточкою           Г серденьком, рибонькою

9. Основний мотив пісні “Місяць на небі , зіроньки сяють ”

            А самотність, зневажене кохання

            Б торжество кохання попри тимчасову розлуку

            В нещасливе кохання дівчини    Г уславлення щирості почуттів

10. “Ой летіла стріла” за жанром

            А історична пісня                          Б суспільно-побутова пісня

            В балада                                           Г дума

11. У баладі “Ой на горі вогонь горить” розповідається про

            А нещасливе кохання козака      Б боротьбу з татарами

            В боротьбу з польською шляхтою Г боротьбу з панством

12. Ґрунтовно досліджував народні балади

            А Т. Шевченко                               Б І. Котляревський

            В І. Франко                                      Г Леся Українка

ІІ рівень

13. Установіть відповідність між рядками народних творів та їх назвами


1 “А я молоденька, гуляти раденька”

2 “Іще очі не дрімали, а вже сходить сонце”

3 “Взяв собі паняночку – в чистім полі земляночку”

4 Тихо по морю човен пливе”

А “Сонце низенько”

Б “Цвіте терен”

В “Місяць на небі, зіроньки сяють”

Г “Ой під вишнею під черешнею”

Д “Ой на горі вогонь горить”

 


14. Установіть відповідність між рядками пісень та художніми засобами, використаними в  них

1  “… А ніженьки китайкою, а рученьки нагайкою”

2  “Хто в любові не знається, той горя не знає”

3  “Очі мої, очі мої, що ви наробили”

4  “серденько мре”

 

А риторичне звертання

Б метафора

В повтор

Г порівняння

Д поетичний паралелізм


15. Установіть відповідність між творами та мотивами, які в них порушені

1 “Цвіте терен”

2 “Ой на горі вогонь горить”

3  “Ой під вишнею під черешнею”

“Сонце низенько, вечір близенько”

 

 

А боротьба із турецькими нападниками

Б нещасливе життя молодої жінки із старим чоловіком

В щире, взаємне кохання

Г побивання матері за вбитим сином

Д самотності, зневаженого кохання

 

ІІІ рівень

Завдання 16 (творчого характеру)

16. Виконайте одне із завдань

·        Чому українці протягом багатьох століть передають народні пісні від покоління до покоління?

·        У чому, на вашу думку,  полягає секрет популярності пісні «Цвіте терен, цвіте терен»? Якою ви побачили ліричну героїню цього твору?



Варіант 2

І рівень

1. Художній образ – це

            А конкретна, водночас узагальнена картина життя, створена за допомогою художнього вимислу

            Б це створений уявою образ, що має естетичне значення

            В це копія реальної дійсності

            Г узагальнений словесний образ, який приносить естетичну насолоду

2. До роду лірики як фольклорного жанру не належать

            А пісні                                              Б замовляння

            В ігри-пісні                                     Г скоромовки

3. До якого виду пісень належить твір “Ой під вишнею, під черешнею”

А календарно-обрядова пісня    Б родинно-побутова пісня

            В суспільно-побутова пісня        Г історична пісня

4. Обробку пісні “Сонце низенько, вечір близенько” для опери “Наталка Полтавка” виконав

            А Ю.Шерегій                                  Б К. Стеценко

            В Г. Майборода                             Г М. Лисенко

5. У пісні “Місяць на небі, зіроньки сяють” не є образом-символом

            А місяць                                           Б зіроньки

            В очі                                                  Г човен

6. У якому рядку правильно названо особливості балади?

            А ліричний твір на тему кохання з трагічним конфліктом

            Б фантастичний твір, у якому діють міфічні персонажі

            В ліро-епічний твір з напруженим сюжетом, у якому розповідається про незвичайні чи трагічні події

            Г ліро-епічний твір, для якого властиві ліризм, поетичність, діалогічна форма

7. Ліричний герой народної пісні “Місяць на небі, зіроньки сяють” найбільше зачарований

            А усмішкою дівчини                     Б довгими косами

            В чорними бровами                      Г її очима

8. Лірична героїня пісні “Цвіте терен, цвіте терен” страждає від того, що

            А батьки не дають згоди на шлюб        Б хлопець не гідний її любові

            В не може зробити вибору між двома хлопцями

            Г її милий бідний

9. “Ой очі, очі, очі дівочі

      Де ви навчились зводить людей”,- це рядки із пісні

            А “Цвіте терен, цвіте терен”                  Б “Ой під вишнею, під черешнею”

            В “Місяць на небі, зіроньки сяють”     Г “Сонце низенько, вечір близенько”

10. Дівчина порівнюється із ягодою у пісні

А “Цвіте терен, цвіте терен”                   Б “Ой під вишнею, під черешнею”

            В “Місяць на небі, зіроньки сяють”     Г “Сонце низенько, вечір близенько”

11. На відміну від історичних пісень балади

            А передають почуття ліричного героя             Б більші за обсягом

            В мають сюжет

            Г у них відсутній романтичний пафос

12. Національні символи. сюжети, образи народних балад знайшли відображення у творчості

            А Т. Шевченка                                           Б І. Франка

            В Лесі Українки                                         Г Є. Гребінки

ІІ рівень

13. Установіть відповідність між рядками народних творів та їх назвами

1 “Хто в любові не знається, той горя не знає”

2  “Та пісня люба, та пісня мила”

3  “Ворон кряче, ворон пряче”

4  “Ой матінка плаче, поки жити буде”

А “Ой летіла стріла”

Б “Цвіте терне, цвіте терен”

В “Місяць на небі. зіроньки сяють”

Г “Сонце низенько,вечір близенько”

Д “Ой на горі вогонь горить”


14. Установіть відповідність між рядками пісень та художніми засобами, використаними у них

1  “зозуленька”, “головонька”, “серденько”

2 “Ой на горі вогонь горить, а в долині козак лежить”

“темні, як нічка, ясні, як день”

очі “навчились зводить людей”

 

А поетичний паралелізм

Б метафора

В порівняння

Г гіпербола

Д пестливі слова


15. Установіть відповідність між образами-символами народних пісень та їх трактуванням

1 терен

човен

3 зіронька

4 річка

 

А уособлення  дівчини-краси, кохання

Б утілення життєвої розлуки, прощання, долі

В символ перешкод, які треба подолати

Г циклічний ритм життя

Д рубіж вибору


 ІІІ рівень

Завдання 16 (творчого характеру)

16. Виконайте одне із завдань

·        Чому українці протягом багатьох століть передають народні пісні від покоління до покоління?

·        У чому, на вашу думку,  полягає секрет популярності пісні «Цвіте терен, цвіте терен»? Якою ви побачили ліричну героїню цього твору?


 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...