Контрольна робота №1
«Місяць
на небі, зiроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько», «Ой під
вишнею, під черешнею», «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить».
Варіант 1
І рівень
1. Індивідуальний
стиль полягає у
А вираженні власного бачення і розуміння світу
Б створенні типових персонажів
В
відображенні конкретних історичних подій
Г поєднанні інтелектуальної та емоційної сфери
мислення людини
2. Для фольклору не властива риса
А
усність Б
традиційність
В
імпровізаційність Г
автобіографічність
3. До якого виду лірики належить пісня “Цвіте терен”
А
календарно-обрядова пісня Б
родинно-побутова пісня
В
суспільно-побутова пісня Г історична пісня
4. Героїню пісні “Сонце низенько, вечір близенько” звали
А
Марусі Б
Галя
В
Оксана Г
Наталка
5. У пісні “Цвіте терен” не є образом символом
А
терен Б
вікно
В
сонце Г
нічка
6. Балади умовно поділяються на такі групи
А
родинно-побутові, міфологічні, історичні
Б
родинно-побутові, міфологічні, історичні, соціально-побутові
В
ліро-епічні, міфологічні, соціально-побутові
Г ліричні, родинно-побутові, міфологічні, історичні
7. Мотив щирого, взаємного кохання сповнює пісню
А
“Цвіте терен” Б “Сонце низенько, вечір близенько”
В
“Ой під вишнею” Г “Місяць на небі, зіроньки сяють ”
8. Ліричний герой народної пісні “Сонце низенько, вечір близенько”
називає кохану
А
золотком, ружею Б
сонечком, зайчиком
В
ластівочкою, квіточкою Г серденьком, рибонькою
9. Основний мотив пісні “Місяць на небі , зіроньки сяють ”
А
самотність, зневажене кохання
Б
торжество кохання попри тимчасову розлуку
В
нещасливе кохання дівчини Г уславлення щирості почуттів
10. “Ой летіла стріла” за жанром
А
історична пісня Б суспільно-побутова пісня
В
балада Г дума
11. У баладі “Ой на горі вогонь горить” розповідається про
А
нещасливе кохання козака Б
боротьбу з татарами
В
боротьбу з польською шляхтою Г боротьбу
з панством
12. Ґрунтовно досліджував народні балади
А
Т. Шевченко Б І. Котляревський
В
І. Франко Г Леся Українка
ІІ рівень
13. Установіть відповідність між рядками народних творів та їх назвами
1 “А я молоденька, гуляти раденька” 2 “Іще очі не дрімали, а вже сходить сонце” 3
“Взяв собі паняночку – в
чистім полі земляночку” 4 “Тихо по морю човен
пливе” |
А “Сонце низенько” Б “Цвіте терен” В “Місяць на небі, зіроньки сяють” Г “Ой під вишнею під черешнею” Д “Ой на горі вогонь горить”
|
14. Установіть
відповідність між рядками пісень та художніми засобами, використаними в них
1 “… А ніженьки китайкою, а
рученьки нагайкою” 2 “Хто в
любові не знається, той горя не знає” 3 “Очі мої,
очі мої, що ви наробили” 4 “серденько
мре”
|
А риторичне
звертання Б метафора В повтор Г порівняння Д поетичний
паралелізм |
15. Установіть
відповідність між творами та мотивами, які в них порушені
1 “Цвіте терен” 2
“Ой на горі вогонь горить” 3
“Ой під вишнею під черешнею” 4 “Сонце низенько, вечір близенько”
|
А
боротьба із турецькими нападниками Б
нещасливе життя молодої жінки із старим чоловіком В
щире, взаємне кохання Г
побивання матері за вбитим
сином Д
самотності, зневаженого
кохання |
|
ІІІ
рівень
Завдання 16 (творчого
характеру)
16. Виконайте одне із завдань
·
Чому українці протягом
багатьох століть передають народні пісні від покоління до покоління?
·
У чому, на вашу думку, полягає секрет популярності пісні «Цвіте
терен, цвіте терен»? Якою ви побачили ліричну героїню цього твору?
Варіант 2
І рівень
1. Художній образ – це
А
конкретна, водночас узагальнена картина життя, створена за допомогою художнього
вимислу
Б
це створений уявою образ, що має естетичне значення
В
це копія реальної дійсності
Г узагальнений словесний образ, який приносить естетичну
насолоду
2. До роду лірики як фольклорного жанру не належать
А
пісні Б
замовляння
В
ігри-пісні Г скоромовки
3. До якого виду пісень належить твір “Ой під вишнею, під черешнею”
А
календарно-обрядова пісня Б
родинно-побутова пісня
В
суспільно-побутова пісня Г історична пісня
4. Обробку пісні “Сонце низенько, вечір близенько” для опери “Наталка
Полтавка” виконав
А
Ю.Шерегій Б К. Стеценко
В
Г. Майборода Г М. Лисенко
5. У пісні “Місяць на небі, зіроньки сяють” не є образом-символом
А
місяць Б зіроньки
В
очі Г човен
6. У якому рядку правильно названо особливості балади?
А
ліричний твір на тему кохання з трагічним конфліктом
Б
фантастичний твір, у якому діють міфічні персонажі
В
ліро-епічний твір з напруженим сюжетом, у якому розповідається про незвичайні
чи трагічні події
Г ліро-епічний твір, для якого властиві ліризм,
поетичність, діалогічна форма
7. Ліричний герой народної пісні “Місяць на небі, зіроньки сяють”
найбільше зачарований
А
усмішкою дівчини Б довгими косами
В
чорними бровами Г її
очима
8. Лірична героїня пісні “Цвіте терен, цвіте терен” страждає від того, що
А
батьки не дають згоди на шлюб Б
хлопець не гідний її любові
В
не може зробити вибору між двома хлопцями
Г її милий бідний
9. “Ой очі, очі, очі дівочі
Де ви навчились зводить людей”,- це рядки із
пісні
А
“Цвіте терен, цвіте терен” Б “Ой під вишнею, під черешнею”
В
“Місяць на небі, зіроньки сяють” Г “Сонце низенько, вечір близенько”
10. Дівчина порівнюється із ягодою у пісні
А “Цвіте терен, цвіте терен” Б
“Ой під вишнею, під черешнею”
В
“Місяць на небі, зіроньки сяють” Г “Сонце низенько, вечір близенько”
11. На відміну від історичних пісень балади
А
передають почуття ліричного героя Б
більші за обсягом
В
мають сюжет
Г у них відсутній романтичний пафос
12. Національні символи. сюжети, образи народних балад знайшли
відображення у творчості
А
Т. Шевченка Б І. Франка
В
Лесі Українки Г Є. Гребінки
ІІ рівень
13. Установіть відповідність між рядками народних творів та їх назвами
1
“Хто в любові не знається,
той горя не знає” 2
“Та пісня люба, та пісня мила” 3
“Ворон кряче, ворон пряче” 4
“Ой матінка плаче, поки жити буде” |
А “Ой летіла стріла”
Б
“Цвіте терне, цвіте терен” В
“Місяць на небі. зіроньки сяють” Г
“Сонце низенько,вечір
близенько” Д
“Ой на горі вогонь горить” |
14. Установіть відповідність між рядками пісень та художніми засобами,
використаними у них
1
“зозуленька”, “головонька”, “серденько” 2
“Ой на горі вогонь горить,
а в долині козак лежить” 3 “темні, як нічка, ясні, як день” 4 очі “навчились зводить людей” |
А
поетичний паралелізм Б
метафора В
порівняння Г
гіпербола Д
пестливі слова |
15. Установіть відповідність між образами-символами народних пісень та їх
трактуванням
1
терен 2 човен 3
зіронька 4
річка |
А уособлення дівчини-краси, кохання Б
утілення життєвої розлуки, прощання, долі В
символ перешкод, які треба подолати Г
циклічний ритм життя Д
рубіж вибору |
Завдання 16 (творчого характеру)
16. Виконайте одне із завдань
· Чому українці протягом багатьох століть передають народні пісні від покоління до покоління?
· У чому, на вашу думку, полягає секрет популярності пісні «Цвіте терен, цвіте терен»? Якою ви побачили ліричну героїню цього твору?
Немає коментарів:
Дописати коментар