Речення з однорідними членами
І рівень
1варіант
Прочитайте текст і
виконайте завдання 1─ 4.
[1] Іду полем і милуюся
пишним різнотрав’ям. [2] Біля дороги
квітне петрів батіг, серед пшениці ростуть сині волощки, а біля ставка ─
червоні маки. [3]Безперечно, квіти─ це вияв приязні й поваги. [4] Але на думку наших предків вони мали ритуальну
значущість.
Завдання 1─ 4мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ (кожна
правильна відповідь 0,5б.)
1.Виділене слово в
третьому реченні можна замінити на
А мабуть Б ймовірно В звичайно Г між іншим
2. Однорідні присудки є
в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г у всіх
3. Пунктуаційну помилку
допущено в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г 4
4. Правильна
характеристика першого речення в рядку
А двоскладне, поширене Б
односкладне, безособове
В двоскладне, ускладене однорідними
членами
Г односкладне, означено-особове
Завдання 5─ 16 мають по чотири варіанти
відповіді,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ (кожна
правильна відповідь 0,5б.)
5. Однорідні члени речення є в рядку (розділові знаки пропущено)
А Учора біля озера було багато людей.
Б
Удовина хата була висока світла й дзвінка.
В Непересічною здається нещодавня
знахідка в Чернігові великого давньоруського скарбу.
Г
Барвиста небесна дуга веселки набирає воду з річки.
Д Умиті дощами холодні дні принесла
осінь.
6.Між однорідними членами речення та узагальнювальним словом ставиться тире в реченні (розділові знаки пропущено)
А
Високі береги зеленувата вода лози усе було залите
гарячим сонцем.
Б Усе тимчасове
інструкції слова і
гроші.
В Усе
забудеться морози і люта завія.
Г
Усе я пізнав
там і втрати
зловісні і радість
і горе і
спів солов’я .
Д Мене
радує усе синє небо і пташиний спів і високе дерево і низька трава.
7. Однорідні означеннями наявні в реченні (розділові знаки пропущено)
А Працею людина
і сильна і красива. Б Ми хоч бідні але чесні.
В Тонка і ніжна сильна і мужня річ гідність людської
особистості.
Г А людина
вмістилище вічне одночасно й доброго і злого.
Д Мабуть,
вона буде ще вимогливішою, ще прискіпливішою.
8. Однорідні підмети є в реченні
А Віяло молоком
і дозрілою суницею.
Б Жайворонкова
пісня розбуркує в душі добрість, щирість, любов до всього.
В Усе набрало
якоїсь святковості, незвичності, таємничості.
Г З лісу в
широких киреях виходять вечір і туман.
Д Уже червоніють помідори, і ходить осінь по
траві.
9.Правильно розставлено розділові знаки в реченні
А А ріка життя все шумить і піниться, і стогне
Б Зимове сонце з'явилося на мить, і заховалося за хмарами.
В Усяке птаство як-от: деркачів,
перепілок, куликів, курочок — можна було викосити косою з трав або впіймати.
Г Кожен кущик, горбок,
долина, стежечка — усе це йому знайоме.
Д Прокинулися ліс, поле, і
дорога
10. Перед
однорідними членами треба поставити двокрапку, а після них — тире в реченні (розділові знаки пропущено)
А Слово може стати і ніжною запашною квіткою і живою
водою і гострим ножем і розжареним залізом і брудом.
Б А тим
часом місяць пливе оглядать і небо і зорі і землю і море та глянуть на люди що
вони говорять щоб Богові вранці про те розказати.
В Усі зібралися в низенькій але досить просторій рубці
штурмана-механіка дивилися завороженими очима на блискучі важелі широкі пульти.
Г Сміється небо і вершини підкови згублені в полях і
хміль повитий на балконі і місяць в синіх небесах.
Д Усе на світі неземними узами чебрець і сніг журавку і
печаль єднає мудро благовісна музика.
11.Укажіть речення з однорідними членами
А Сонечко встає, і в росі трава.
Б І знов прийшла весна-красна, і знов зазеленіло поле, і розвилася верба
рясна.
В По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого
долу.
Г Тиша... Блакить... Сонце...
Д Спустився вечір, і гірські хребти заблищали
12.Укажіть речення з однорідними підметами
А У повітрі пахло розквітлими садами, молодими травами, зігрітою землею.
Б Пролітають над слободою то журавлині ключі, то косяки диких гусей.
В На села, ниви і поля веселе сонце ллє проміння.
Г І дзвенить вітерець, і листочки тріпочуться ніжно.
Д У її словах не було ні фальші, ні лукавості, ні хитрування.
13. Укажіть речення, у якому допущено помилку у
вживанні розділових знаків між однорідними членами:
А Неспокій, рух і боротьбу я бачив скрізь: у дубовій і вербовій корі, у
старих пеньках, у болотній воді.
Б Жінкам добирають елегантні, не дуже яскраві квіти, як-от: троянди,
тюльпани, гвоздики.
В Усе його цікавило: дорога, ліс, звірі.
Г Усе навколо: дерева, птахи, люди
сповнене весняної пружності.
Д Ми відвідали не тільки музей, а й встигли побувати в картинній галереї
14.Укажіть речення з
неоднорідними означеннями (розділові знаки пропущені):
А Голубі сині фіолетові пасма хмар снувались над горами.
Б Полум'я билося на вітрі величезним червоним птахом.
В Рівна прозора проста
до геніальності нота з’єднує віки.
ГМати зажурена заклопотана сумна.
Д Кругом хати росли старі велетенські волоські горіхи
15.Укажіть речення, у якому пропущена двокрапка після
узагальнювального слова перед однорідними членами:
А Весною усе прокидалось та цвіло і пахло навкруги.
Б Під вікном у нас на травичці жили в рукавичці жабка, мишка і півник.
В Протоптані від хати стежки бігли в усі боки до школи, до криниці, до
ставка.
Г Білою сніговою ковдрою були вкриті хати, дерева, поля, дороги.
Д Облетіли вже клени, каштани і яблуні.
16.Укажіть речення з однорідними
означеннями
А Будь майстром, постом, художником в улюбленій справі.
Б У руку взяв зерно важке і повне й кинув у землю.
В Чорна ніч спливала з чорного неба на чорну землю.
Г Польова дорога вела до густого соснового бору.
Д Між галузками кущів метушилися й цвірінькали горобці.
ІІ рівень
Завдання 17-19
передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ (кожне завдання 1б.)
17.Установіть відповідність між реченнями та
наявними в них
однорідними членами
1 однорідні присудки 2
однорідні додатки 3
однорідні обставини 4
однорідні означення |
А
Про зорі, про сонце, про місяць згадуватимуть на уроці. Б
Десна тихо і плавно котила хвилі до Дніпра. В Не
страшна біда, коли є хліб і вода. Г Його
хвилі ніжними, лагідними погойдуваннями натякали,
що вони радіють нам. Д Прийди весняною
грозою, сипни на
серце яблунь цвіт. |
18. Установіть
відповідність між реченнями та наявними
в них однорідними членами
1 однорідні присудки 2
однорідні додатки 3
однорідні обставини 4
однорідні означення |
А Я полем ішов, і зеленим
узліссям, і лугом... Б Понад ставками росли верби, осокори,
очерет, а кущі верболозу понахилялися аж у воду. В Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, в
завтрашнє, в безкрає. Г Восени листя вмирає і на брук
осипається. Д Як відчинили двері,то свіже, морозне повітря ринуло в сіни. |
19.Установіть відповідність між реченнями та
наявними в них
однорідними членами
1 однорідні підмети 2
однорідні додатки 3
однорідні обставини 4
однорідні означення |
А
Твоє ім’я наповнить
душу сонцем і
печаллю. Б
Ночі ті, та
гітара й жоржини,
може, сняться тепер і
тобі. В Над селом,
над полем, над
борами райдуга біжить... Г Шипшини кущ
у мене під
вікном цвіте блідо-рожевим,
ніжним цвітом. Д Річка синіє,
зітхає, сміється... |
ІІІ рівень
20. Скласти речення за схемами з узагальнювальними
словами при однорідних членах (1б.)
Немає коментарів:
Дописати коментар