середа, 2 листопада 2022 р.

Контрольна робота (03.11.2022)

 

Контрольна робота №2

Складне речення. Складносурядне речення

І варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Віяло з Дніпра свіжістю лісів та лук; пахтіло смолою, листям, квітами й травами. [2]Від подиху вітру розсипалися дніпровою брижею срібні порошинки іскор. [3] Курява, прибита росою, оксамитом укривала дорогу, і в прозорому  повітрі яскраво вирізьблювалося листя сріблястих тополь та осик. [4] Десь протяжно співали півні, і долітали журливі співи соловейків. [5] Прокидалося місто

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь


1.Дієприкметниковий  зворот ужито в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 4   

2.Складносурядним є речення

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 5  

3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 4  

4. Стиль тексту

А художній                                     Б розмовний

В публіцистичний                          Г науковий

Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

5. Не треба ставити коми між частинами складносурядного речення в рядку    (розділові знаки пропущено)

А Перед вікном шумлять тополі і захід сонця мов кривава рана.

Б  Високий день за обрій закотивсь і спорожніли села між садами.

В  А ранок був надіями багатий і обрій цвів трояндою пелехатий.

Г Дощ одшумів і спориші понурі принишкли настрахалися грози.

6. Не треба ставити кому між частинами складносурядного речення в рядку (розділові знаки пропущено)

А  Ці святі простори вічні і вічний тут народ живе.

Б  Квітує сад під райдужним вінцем і пахощі розлиті на півсвіту.

В Уже потемніли степи і сутінки стали густими.

Г  Полоще чайка в сонці крила і згубився берег вдалині.

7.Позначте речення, частини якого пов’язані між собою сполучниками сурядності та інтонацією.

А Знову там і сям сяйнули зморені голоси повзиків, скупо озвались пищухи.

            Б Вагони були повні горою, і груди антрациту блищали у світлі потужного паровозного ліхтаря.

 В Червоним поясом підперезався світ і піднімає голубі вітрила.

            Г На брідку стоять корови й телята, ліниво ремиґаючи й відбиваючись від мошкари, від докучливих ґедзів і мух.

8.Одне з речень  НЕ відповідає схемі [ ], і [ ]

А День був літній, спекотний, і селом я йшов довго.

            Б Ні риба не грає, ні рак не чіпляється за  босу ногу.

В Подвір’я аж сяяло чистотою, і острівці квітів цвіли по ньому там і там

Г Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова тінь.

9. Складним є речення

            А Окрім знаменитих чайок, козаки користувалися підводними човнами.

            Б Живе тіло кобз, укрите жовтим пилом, поросле пелюстками, світить і золотіє.

В На обрії неба відбивалося червоне полум’я пожежі, розстеляючи по снігу жовтогарячі стежки.

Г Не змовляючись, разом пускаємося щодуху, а за пазухою бухкають грушки.

10.  Частини складносурядного речення поєднані єднальним сполучником у реченні

А Перші Нобелівські премії були присуджені 1901 року, і незабаром вони стали у всіх категоріях найпрестижнішими у світі.

Б То мати гукає, то мати шепоче, мене виряджаючи в дальню дорогу.

В Він мовчав, але вся його воля пінила на цей напружений і мовчазний опір смерті.

Г Зрідка пробіжить тут заєць або спиниться на кручі вовк.

11.Складносурядними є всі речення, ОКРІМ

А Минули десятки літ, а малюнки та фарби і досі збереглися.

Б Людські таємниці не мають і не можуть належати іншим.

В Земля здавалося ще чорніша, і мимоволі прокинулася туга.

Г Надворі зривалась метелиця, і душа лісу стогнала, наче людина.

12.Тире ставиться у всіх складносурядних реченнях,ОКРІМ (розділові знаки випущено)

А  Дощ пройшов   і Київ зеленіє.

Б  Несподіваний ривок   і ми відриваємося від землі.

В   Пекуче сонце кинуло промінь на галявину   і враз запалали золоті кошики.

Г Річка широка та глибока а вода синя та чиста  і котиться вона, виблискуючи та шумуючи.

13. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Сонце гойдається в голубих висотах… вибрати

А і зігріває все навколо

Б освітивши і поле, і ліс

В воно пускає навколо пустотливі іскорки

Г а земля втішається його теплом

14. Складносурядними є всі речення, ОКРІМ

            А Гасне заграва – і багряний відблиск на снігу згасає.

            Б Природа, позбавлена тепла і сонця, готувалася до зимового спочинку.

В Скрізь снігові замети, а на деревах де-не-де рум’яні яблука пломеніють.

Г Пустка була навколо, і все було незнайоме.

ІІ рівень

Завдання 15-17 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

15.Установіть відповідність між складносурядними реченнями і смисловими зв’язками, що виражають їх частини

А одночасність

Б послідовність

В протиставлення

Г чергування явищ

1 А сьогодні над містом зупинилися табуни південних хмар і йде справжній тропічний дощ.

2 Замела ніжні квіти зима, і умерли під снігом вони.

3 То сонечко вигляне, то знову дощ іде.

4 Івасик йшов по вулиці з розв'язаними шнурками на кросівках, однак він не впав.

16. Установіть відповідність між схемами і реченнями.

А  [ ], і[ ].
Б  [ ], і[], а[].
В  А[],а[].
Г  [ ]- і [ ].

 

1 Чужих два слова в пісні буде – і пісня вся тоді чужа.

2 Веселий день давно вже одгорів, і даль доносить пісню журавлину, а я іду у морі ліхтарів, закоханий в безсмертну Україну.

3 А вечір палить вікна незнайомі, а синя хмара жаром пройнялась.

4  Чи то галич налетіла чорна, чи то гору турки обступили .

5  На городі була річка, і ми сиділи на задньому подвір'ї. 

17. Установіть відповідність між реченнями та розділовими знаками, пропущеними у них.

А крапка з комою

Б кома

В тире

Г розділовий знак відсутній

1Несподіваний ривок  і ми відриваємося від землі .

2 Де-не-де біля вирв синіє безводний полин або кущиться пахучий чебрець.

3 Чи то праця задавила молодую силу чи то нудьга невсипуща його з ніг звалила

4 Все зраділо, стрічаючи день  і день зрадів, розцвітаючи, ясний, теплий,погожий 

 

ІІІ рівень

18.Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки та вставивши потрібні літери. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції, накресліть схему речення.

Заворож..ний гай  ловить пром..ні місячні листячком   і квітки запашні  наче лагідні струни  бр..нять.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...