Т.
Шевченко. “Сон”, “Кавказ”, “І мертвим, і живим, і ненародженим”
Варіант
1
1. Що стало причиною написання поезій “трьох літ”
А
знайомство з членами Кирило-Мефодіївського товариства
Б
світоглядний злам після побаченого в Україні
В
знайомство з українською літературою
Г відвідини рідних
2. Не є характеристикою поеми “Сон”
А
шедевр світової політичної сатири
Б
твір започаткував новий жанр у світовій літературі
В
за жанром – драматична поема
Г відтворює суть російського імперського режиму
3. Прийом сну дав можливість
А
вводити фантастичні елементи
Б
ніби згори описати події
В
у відносно невеликому творі зобразити широку панораму життя в тогочасній Росії
Г зобразити свободу й рабство водночас
4. Розставте картини поеми “Сон” у хронологічній послідовності
А
видіння над Невою Б
прийом у царських палатах
В
самодержавний Петербург Г покріпачена Україна
5. Який художній прийом допомагає читачеві побачити картину страждань
України
А
зображення наруги над людиною
Б
контраст між природою і становище трудящих
В
зображення літнього ранку
Г небайдужість поета до зображеного
6. Спотворення, перебільшення чи применшення зображуваного на основі
контрастів – це
А
іронія Б сатира В гротеск Г карикатура
7. Поема “Кавказ” присвячена
А
В. Жуковському Б К. Брюллову В Якову де Бальмену Г Григоровичу
8. Умовно твір поділено на
А
3 частини Б 4 частини В 5 частин Г 6 частин
9. І. Франко, відзначаючи особливості поеми “Кавказ” ,назвав її
А
поемою-інвективою Б поемою-монологом
В
політичною поемою Г реквієм
10. Останній монолог поеми “Кавказ”- це
А
звернення до Бога Б саркастична слава царю та його
підданим
В
звернення ліричного героя до кавказьких
гір
Г реквієм
за загиблим другом
11. Епіграф твору підкреслює
А
трагічну ситуацію в покріпаченій Україні
Б
зображує тогочасну еліту
В
викриває лицемірство панівної верхівки
Г підсилює заклик до інтелігенції очолити народ
12. За поемою, батьки, які лили свою кров за Москву, Варшаву, передали
дітям
А
свої кайдани, свою славу Б
варшавське сміття
В
всю мізерію Г доброго добра
13. “І чужому научайтесь. й свого не цурайтесь” – це рядки з твору
А
“Сон” Б
“Кавказ”
В
“І мертвим, і живим. і ненародженим”
Г “До Основ’яненка”
14 Установіть
відповідність між рядками творів та їх назвою
1 “Нема
на світі України, Немає другого Дніпро” 2 “Борітеся – поборете, вам Бог помагає”
3 “Б’ють пороги, місяць сходить, Як і
перше сходив, Нема
Січі, пропав і той, Хто всім
верховодив” 4
“Це той перший, що розпинав нашу Україну, А вторая
доконала вдову сиротину” |
А
“До Основ’яненка” Б
“Сон” В
“Тарасова ніч” Г “І мертвим, і живим, і ненародженим” Д
“Кавказ” |
15. Установіть відповідність між художніми засобами та їх прикладами
1
оксиморон 2
тавтологія 3
порівняння 4
персоніфікація |
А
“І в темній темниці…голодом замучив” Б
“Так із його, сердешного, кров, як
воду, точить” В
“Тополі по волі… розмовляють з полем” Г
“А той нишком у куточку
гострить ніж на брата” Д
“На той останній Страшний
суд Мерці за
правдою встають” |
·
Чому Іван Франко назвав
поему «Сон» «сміливим маніфестом слова проти темного царства»? Відповідь
обґрунтуйте.
·
До боротьби за волю свого
народу стають найсміливіші, найвідданіші його сини. Чи можна Т. Шевченка назвати
патріотом? Відповідь
обґрунтуйте.
Немає коментарів:
Дописати коментар