Типи мовлення |
Основні функції |
На яке питання дається відповідь у висловлюванні |
Будова висловлювання |
Розповідь |
Повідомлення про події |
Що робить персонаж? |
Експозиція, зав’язка, кульмінація, розв’язка |
Опис |
Словесне зображення предмета, істот, явищ природи |
Яким є предмет, істота, місцевість, явище природи? |
Певна послідовність ознак, що відображають предмет |
Роздум |
Доведення або пояснення чогось |
Які причини подій? Чому
предмет чи особа такі? |
Теза, аргументи, висновки |
За призначенням: культурні, оборонні, громадські.
За властивістю: рухомі, нерухомі.
За походженням: пам'ятки народної
архітектури та пам'ятки стильової архітектури.
Словникова робота
Лексичне значення
слів та термінів:
Репресії — це комплекс заходів з арештів,
розстрілів і переселення великих мас людей.
Тоталітарний режим - режим, за якого
державна влада здійснюється шляхом: обмеження або порушення основних прав
людини
Колективізація – це примусова система заходів, яка
спрямована на перетворення одноосібних селянських господарств у великі
колективні й радянські господарства (колгоспи і радгоспи).
Розкуркулення - форма боротьби з заможним
селянством .
НКВС - народний комісаріат внутрішніх справ
Меморіал - об'єкт або архітектурна, скульптурна
споруда, архітектурно-ландшафтний ансамбль в пам'ять про щось або когось
Доберіть синонім до
слова:
-
Правиця (права рука)
-
Убієнний (вбитий)
2. Складання
плану
План (орієнтовний)
1.Опис пам’ятника:
а. сквер у центрі міста, де розташований пам’ятник;
б. вигляд Ангела;
в. хто є творцем пам’ятки.
2.
Спомин про страшну історію
3. Історія
відкриття монумента:
а. будівництво універмагу;
б. гранітна плита;
в. відкриття Меморіалу.
4. Нагородження Богдана Мазура
5. Сьогодення біля Ангела.\
Самоперевірка
за пам'яткою «Як писати переказ»
1. Прочитавши написане, подумайте:
а)
чи розкрито тему;
б)
чи передано основну думку;
в)
чи є початок, основна частина і кінець, чи пов’язані
вони між собою змістом;
г)
чи збережено послідовність подій;
д) чи правильно
поділено текст на абзаци (дивись план).
2. Написане читайте вдруге дуже правильно, підкреслюючи
олівцем
мовленнєві,
орфографічні та синтаксичні помилки.
3. Щодо помилок проконсультуйтеся з учителем або перевірте
за
словником,
а потім виправляйте.
4. Ще раз перечитайте
уже виправлене. Зверніть увагу на
милозвучність мовлення.
5. Перепишіть
з чернетки начисто. Дотримуйтеся правил правопису.
Немає коментарів:
Дописати коментар