неділя, 13 листопада 2022 р.

Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії й культури в публіцистичному стилі (14.11.2022)

 

Типи мовлення

 

Основні функції

На яке питання дається відповідь у висловлюванні

Будова висловлювання

Розповідь

Повідомлення про події

Що робить персонаж?

Експозиція, зав’язка, кульмінація, розв’язка

Опис

Словесне зображення предмета, істот, явищ природи

Яким є предмет, істота, місцевість, явище природи?

Певна послідовність ознак,

що відображають предмет

Роздум

Доведення або пояснення чогось

 

Які причини подій? Чому предмет чи особа такі?

 

Теза, аргументи, висновки






За призначенням: культурні, оборонні, громадські. 

За властивістю: рухомі, нерухомі. 

За походженням: пам'ятки народної архітектури та пам'ятки стильової архітектури.


Пам'ятник – це скульптурна споруда.


  Словникова робота

Лексичне значення слів та термінів:

Репресії — це комплекс заходів з арештів, розстрілів і переселення великих мас людей.

Тоталітарний режим - режим, за якого державна влада здійснюється шляхом: обмеження або порушення основних прав людини

Колективізація – це примусова система заходів, яка спрямована на перетворення одноосібних селянських господарств у великі колективні й радянські господарства (колгоспи і радгоспи).

Розкуркулення - форма боротьби з заможним селянством .

НКВС - народний комісаріат внутрішніх справ

Меморіал - об'єкт або архітектурна, скульптурна споруда, архітектурно-ландшафтний ансамбль в пам'ять про щось або когось

Доберіть синонім до слова:

-          Правиця (права рука)

-          Убієнний (вбитий)

 

2.      Складання плану

                   План (орієнтовний)

1.Опис пам’ятника:
а. сквер у центрі міста, де розташований пам’ятник;
б. вигляд Ангела;
в. хто є творцем пам’ятки.

2.  Спомин про страшну історію

3.  Історія відкриття монумента:
а. будівництво універмагу;
б. гранітна плита;
в. відкриття Меморіалу.

4. Нагородження Богдана Мазура

5. Сьогодення біля Ангела.\


Самоперевірка за пам'яткою «Як писати переказ»

1. Прочитавши написане, подумайте:

а) чи розкрито тему;

б) чи передано основну думку;

в) чи є початок, основна частина і кінець, чи пов’язані 

    вони між собою змістом;

г) чи збережено послідовність подій;

д) чи правильно поділено текст на абзаци (дивись план).

2. Написане читайте вдруге дуже правильно, підкреслюючи олівцем  

    мовленнєві, орфографічні та синтаксичні помилки.

3. Щодо помилок проконсультуйтеся з учителем або перевірте за

    словником, а потім виправляйте.

4. Ще раз перечитайте  уже виправлене. Зверніть увагу на 

    милозвучність  мовлення.

5. Перепишіть з чернетки начисто. Дотримуйтеся правил правопису.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...