Контрольна робота
Тарас Шевченко «Причинна», «Думи мої, думи мої…»,«Іван
Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки» , «До Основ’яненка», «Сон»,
«Кавказ», «І мертвим, і живим, і
ненарожденним…», «Катерина», «Наймичка», «У нашім раї на землі…», «Доля»,
«Росли укупочці, зросли…», «Ісаїя. Глава 35»
1варіант
1 рівень
Завдання 1─ 16 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
Виберіть правильну відповідь (завдання 1-16-0,5б.)
1.
«Він був сином мужика — і став володарем у царстві духа. Він був кріпаком — і
став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком — і вказав нові,
світлі й вільні шляхи професорам і книжним ученим»,- писав про Т.Шевченка
А П.Куліш Б Є. Гребінка
В
М. Костомаров Г П.
Гулак-Артемовський
Д Іван Франко
2.Т.
Шевченко, П. Куліш, М. Костомаров входили до
А «Руської трійці» Б «Покутської трійці»
В «Кирило-Мефодіївського братства» Г Празької школи поетів
Д Київської школи поетів
3.У
творчості Т. Шевченка переплелися літературні напрями
А сентименталізм і реалізм Б романтизм і реалізм
В реалізм і модернізм Г класицизм і реалізм
Д бароко і романтизм
4.Кому Шевченко
присвятив «Кобзар» 1860
року?
А М.Костомарову Б
Марку Вовчку
В батькові Г
рідній землі
Д сестрі Катерині
5. «І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь»,— це слова із
твору Т. Шевченка
А «І мертвим, і живим...» Б «Гайдамаки»
В «Сон» Г «Катерина»
Д «Кавказ»
6.Поетичні
рядки
Споконвіку
Прометея
Там
орел карає,
Що
день Божий довбе ребра
Й
серце розбиває, — є вступом до твору
Т. Шевченка
А «І мертвим, і живим...» Б «Сон»
В «Гайдамаки» Г «Кавказ»
Д «Катерина»
7.До
періоду «трьох літ» не ввійшов твір
А «Розрита могила Б «Сон»
В «Минають дні, минають ночі » Г
«Кавказ»
Д «Катерина»
8.Поему
«Катерина» Т. Шевченко присвятив В. Жуковському на пам’ять
про
А викуп із кріпацтва Б вихід у світ «Кобзаря»
В
поїздку в Україну Г
повернення із заслання
Д вступ до Академії мистецтв
9.Зустріч
героїні Т. Шевченка Катерини з офіцером-спокусником на зимовій дорозі є
А розв’язкою Б зав’язкою
В кульмінацією твору Г експозицією
Д розвитком дії
10.
Який із творів Т. Шевченка вирізняється жанром
А «Катерина» Б «Сон»
В «Гайдамаки» Г «Кавказ»
Д «До Основ’яненка»
11.Гонту
й Залізняка як реальних історичних діячів зображено у творі Т. Шевченка
А
«Гайдамаки» Б
«До Основ’яненка»
В «Чигрине, Чигрине…» Г «Сон» («У всякого своя доля...»)
Д «На
вічну пам’ять Котляревському»
12.«Аще
кто речетъ, яко люблю Бога, а брата своего ненавидитъ, ложь есть» (Соборно[е]
послание Иоанна. Глава 4, с. 20) – епіграф до твору
А «Гайдамаки» Б
«Ісаїя. Глава 35»
В «Чигрине, Чигрине…»
Г «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»
Д
«Кавказ»
13.
Твір, написаний під враженням від подорожі в Україну в 1843 р.
А «Гайдамаки» Б «До Основ’яненка»
В
«Наймичка» Г «Сон» («У всякого своя
доля...»)
Д «Кавказ»
14.
Умань, Вільшана,Чигирин, Лисянка, Лебедин, Сміла згадуються у творі
А
«Гайдамаки» Б
«До Основ’яненка»
В
«Наймичка» Г «Сон» («У всякого своя
доля...»)
Д
«Кавказ»
15.
Який твір Тараса Шевченка було екранізовано першим?
А
«Гайдамаки» Б
«До Основ’яненка»
В
«Наймичка» Г «Катерина»
Д
«Кавказ»
16.Першим у світі антиколоніальним твором
називають
А
«Гайдамаки» Б
«До Основ’яненка»
В
«Наймичка» Г «Сон» («У всякого своя
доля...»)
Д
«Кавказ»
2 рівень
Завдання 17-19 передбачають установлення
відповідності.
До кожного
рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ (завдання
17-20 - 1б.)
17.Установіть
відповідність
1«І мертвим, і живим...» 2«Кавказ» 3«Гайдамаки» 4
«Катерина»
|
А сатирична поема Б героїко-історична поема В
романтична балада Г
послання Д соціально-побутова поема |
18.Установіть
відповідність між уривками та творами Тараса Шевченка, із яких їх узято
1 «Якби ви вчились так, як
треба, То й мудрість би була своя…» 2« Ви любите на братові шкуру,
а не душу!» 3
«Наша дума, наша пісня. Не вмре, не загине.» 4
«Подай же й нам, всещедрий
боже!
|
А «Кавказ» Б «Росли укупочці, зросли…» В «Наймичка» Г
«До Основ’яненка» Д «І мертвим, і живим...»
|
19.Установіть
відповідність між назвами творів та їх
темами
1
«До Основ’яненка» 2
«Катерина» 3
«Кавказ» 4
«У нашім раї на
землі…»
|
А показ загарбницької політики російського самодержавства
та страждань поневолених народів Б призначення поетичного слова як вмістилища національної
пам’яті В звернення Т. Шевченка до своїх дум із сподіванням і вірою
у вільне життя співвітчизників Г розповідь про важку жіночу долю, долю матері в умовах
покріпачення, соціального і національного гніту Д зображення трагічної долі покритки й дитини-безбатченка в
умовах кріпосницького суспільства |
ІІІ рівень
Завдання 20 (творчого
характеру)
20.
Виконайте одне із завдань
·
Чому Іван Франко назвав
поему «Сон» «сміливим маніфестом слова проти темного царства»? Відповідь
обґрунтуйте.
·
До боротьби за волю свого
народу стають найсміливіші, найвідданіші його сини. Чи можна Т. Шевченка назвати
патріотом? Відповідь
обґрунтуйте.
Немає коментарів:
Дописати коментар