Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1] Осінь уже
торкнулася лісу. [2] Розкішними червоними гніздами обвисає горобина. [3]На чорних полях
рівно тягнулися ще, (не)заплескані дощами, сліди борін . [4] Пахне густо
деревій, і його запах, владно забиваючи посіви диких трав, стоїть над лугом.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Складним є речення
А 1 Б 2 В 3 Г 4 (0,5 б.).
2. Пунктуаційну помилку
допущено в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г 4(0,5 б.).
3. Дієприслівниковий зворот
є в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г 4 (0,5 б.).
4. У тексті немає речення
А двоскладного Б односкладного Впоширеного Г повного(0,5
б.).
Завдання 5─ 12 мають по
чотири варіанти відповіді,
серед яких
лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ
5. Усі слова
пишуться без апострофа в рядку
А св..ято, тьм..яний, моркв..яний, р..ясний
Б Х..юстон, Мін..юст, розм…якшити
В зв..язок, пів..яблука, м..який, з..йомка
Г без..ядерний, в..їзд, Мурав..йов, люб..язно
6. Усі слова
пишуться з м'яким знаком у рядку
А олівец..,
Парас..чин, лл..є, Онис..чин Б
квітон..ка, зозул..ка, промін..чик, різ..бяр
В ател..є, мал..ва, жал.., дон..чин Г сопіл..ці, рибал..ці, дивиш..ся, радіс..ть
7.Усі сполучення слів є словосполученнями в
рядку
А музика осені, сніжна зима, йде дощ
Б біля хати,
пам’ять серця, голубе небо
В бити байдики, ізза рогу, безмежне море
Г квітуча
долина, укладати угоду,
побачити здалеку
8. Поєднання слів
не становлять словосполучення в рядку
А крила літака, викупаний сонцем, весело іти
Б
барвінок цвіте, смачний і апетитний, навколо
дерева
В
три
ручки, перехідна смуга, згортати сіно
Г робити впевнено, життя екіпажу, хвилі моря
9.
Граматичний зв’язок між словами
порушено в рядку
А залежно від настрою Б завдячувати тренеру
В дякувати приятеля Г хтось із нас
10. Спонукальне
речення є в рядку
А Яка прекрасна наша мова!
Б Мене бентежать коралові звуки рідної мови.
В Чи
розумієте ви глибину мудрості української мови?
Г Любімо,
вивчаймо рідну мову!
11. Просте речення є в рядку
А Поки почало світати, козаки були вже за
Очаковом.
Б З моря вставала рожева зоря, розмальовуючи
його безкраю просторінь.
В Щодалі хвиля більшала, проте козаки були
байдужі до неї.
Г Отаман перехрестився, і всі козаки поскидали
шапки.
12. Односкладне речення є в рядку
А Повертає соняшник свою голову до сонця та
людей.
Б Пахне морем і озоном
від притихлої землі.
В Стелиться барвінок по землі й укриває її зеленим
килимом.
Г Струнка тополя тягнеться до сонця, до високого
неба.
ІІ рівень
Завдання 13-16
передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
13. Установіть
відповідність між словами та частинами мови, до яких вони належать
1
там, попідвіконню, добре, навесні 2
семеро, кілька, вісім, мільйон 3
четвірка, трійка, отара, зграя 4
дводенний, тризначний, десятирічний |
А
прикметники Б
іменники В
прислівники Г
займенники Д
числівники |
14.Установіть
відповідність між словосполученнями та частинами мови, якими виражено головне
й залежне слово
1
солов'їна мова; мудре слово 2 мова
землі; голос предків 3 любити
мову; захоплюватися красою 4 сьомий
день; десята парта |
А числівник
та іменник Б прикметник
та іменник В іменник
та іменник Г
дієслово та іменник Д займенник
та дієслово |
15. Визначте, якою
частиною мови виражені головні слова у словосполученнях
1 іменник 2
прикметник 3
займенник 4
дієслово |
А учора приїхали Б третій від вулиці В нікому з вас Г схожий на батька Д їхня пропозиція |
16. Установіть відповідність
між прикладами та типами речень
1 просте,
односкладне, розповідне.
2 просте,
двоскладне, розповідне.
3 просте,
односкладне, спонукальне.
4 просте,
двоскладне, спонукальне |
А Захоплююся традиціями рідного народу. Б Пісня - голос душі українця. В Хай живе мова великого народу! Г Які колискові співала мама тобі? Д Плекаймо рідне слово. |
ІІІ рівень
17. Випишіть
із речення словосполучення та накресліть
їх схеми
І сонний гриб в
смарагдовій куфайці дощу напився і за день підріс.
Немає коментарів:
Дописати коментар