неділя, 18 грудня 2022 р.

Повторення та узагальнення вивченого (19.12.2022)

 Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Осінь уже торкнулася лісу. [2] Розкішними червоними гніздами обвисає горобина. [3]На чорних полях рівно тягнулися ще, (не)заплескані дощами, сліди борін . [4] Пахне густо деревій, і його запах, владно забиваючи посіви диких трав, стоїть над лугом.

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь


1.Складним  є речення

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 4 (0,5 б.).

2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 4(0,5 б.).

3. Дієприслівниковий зворот є в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 4 (0,5 б.).

4. У тексті немає речення

А двоскладного      Б односкладного               Впоширеного                      Г повного(0,5 б.).

Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді,                                                    серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ

5. Усі слова пишуться без апострофа в рядку

А  св..ято, тьм..яний, моркв..яний, р..ясний

Б  Х..юстон, Мін..юст, розм…якшити

В  зв..язок, пів..яблука, м..який, з..йомка

 Г без..ядерний, в..їзд, Мурав..йов, люб..язно

6. Усі слова пишуться  з м'яким знаком у рядку


А олівец.., Парас..чин, лл..є, Онис..чин  Б  квітон..ка, зозул..ка, промін..чик, різ..бяр

В  ател..є, мал..ва, жал.., дон..чин          Г  сопіл..ці, рибал..ці, дивиш..ся, радіс..ть

7.Усі сполучення слів є словосполученнями в рядку

А  музика осені, сніжна зима, йде дощ

Б біля хати, пам’ять серця, голубе небо

В  бити байдики, із­за рогу, безмежне море

Г  квітуча  долина,  укладати  угоду,  побачити  здалеку

8. Поєднання слів не становлять словосполучення в рядку

А  крила літака, викупаний сонцем, весело іти

Б  барвінок цвіте, смачний і апетитний, навколо дерева

В три ручки, перехідна смуга, згортати сіно

Г  робити впевнено, життя екіпажу, хвилі моря

9. Граматичний зв’язок між словами   порушено в рядку

А залежно від настрою                                        Б завдячувати тренеру

В дякувати приятеля                                            Г хтось із нас

10. Спонукальне речення є в рядку

А  Яка прекрасна наша мова!

Б  Мене бентежать коралові звуки рідної мови.

В Чи розумієте ви глибину мудрості україн­ської мови?

Г Любімо, вивчаймо рідну мову!

11.  Просте речення є в рядку

А  Поки почало світати, козаки були вже за Очаковом.

Б  З моря вставала рожева зоря, розмальовуючи його безкраю просторінь.

В  Щодалі хвиля більшала, проте козаки були байдужі до неї.

Г  Отаман перехрестився, і всі козаки поскидали шапки.

12.  Односкладне речення є в рядку

А  Повертає соняшник свою голову до сонця та людей.

Б  Пахне морем і озоном від притихлої землі.

В  Стелиться барвінок по землі й укриває її зе­леним килимом.

Г  Струнка тополя тягнеться до сонця, до ви­сокого неба.

ІІ рівень

Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

13. Установіть відповідність між словами та частинами мови, до яких вони належать

1 там, попідвіконню, добре, навесні

2 семеро, кілька, вісім, мільйон

3 четвірка, трійка, отара, зграя

4 дводенний, тризначний, десятирічний

А прикметники

Б іменники

В прислівники

Г займенники

Д числівники

14.Установіть відповідність між слово­сполученнями та частинами мови, якими ви­ражено головне й залежне слово

1 солов'їна мова; мудре слово

2 мова землі; голос предків

3 любити мову; захо­плюватися красою

4 сьомий день; деся­та парта

А числівник та іменник

Б прикметник та іменник

В іменник та іменник

Г дієслово та іменник

Д займенник та дієслово

15. Визначте, якою частиною мови виражені головні слова у словосполученнях

1 іменник

2 прикметник

3 займенник

4 дієслово

А  учора приїхали

Б  третій від вулиці

В  нікому з вас

Г  схожий на батька

Д  їхня пропозиція

16. Установіть відповідність між прикладами та  типами речень

1 просте, односклад­не, розповідне.                     

2 просте, двосклад­не, розповідне.                     

3 просте, односклад­не, спонукальне.                    

4 просте, двосклад­не, спонукальне

А  Захоплююся традиціями рідного народу.

Б  Пісня - голос душі укра­їнця.

В  Хай живе мова великого народу!

Г  Які колискові співала мама тобі?

Д  Плекаймо рідне слово.

ІІІ рівень

17. Випишіть із  речення словосполучення та накресліть їх схеми

 

І сонний гриб в смарагдовій куфайці дощу напився і за день підріс.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...