вівторок, 11 квітня 2023 р.

Контрольна робота (12.04.2023)

 

Контрольна робота №6

Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності

І  варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 6.

[1] Своєрідним жіночим оберегом в Україні завжди був віночок.  [2]     Його виплітали з різних квітів від весни до осені. [3] Останнім у році був віночок із золотавого кленового листя.  [4]    До вінка впліталося багато різних квітів з лікарськими властивостями:  ружа і деревій, безсмертник  і любисток, волошка і ромашка, незабудка і цвіт калини. [5] Почесне місце у вінку належало деревію. [6] Трав’янисту рослину  ще називають деревцем. [7] Його насіння розносить вітер на велику відстань. [8] Воно невибагливе до навколишнього середовища.  [9] Деревій  є символом нескореності у вінку.


Завдання 1─ 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1. Стиль тексту

А художній                                     Б розмовний

В публіцистичний                         Г науковий

2.За типом мовлення текст є

А описом з елементами розповіді

Б розповіддю з елементами роздуму              

В розповіддю         

Г описом   

3.Засобом міжфразового зв’язку 1 і 2 речення є

А синонім                                        Б спільнокореневе слово            

В сполучник                                    Г займенник  

4.Засобом міжфразового зв’язку 5 і 6 речення є

А синонім                                        Б спільнокореневе слово            

В сполучник                                   Г займенник  

5. У ССЦ речення поєднані

А ланцюжковим зв’язком                                   Б паралельним зв’язком

В ланцюжковим і паралельним

6. Тематичним реченням є

А 1                             Б 3

В 4                             Г 9

Завдання 7─ 10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

 

ІІ рівень

7.Складне речення з різними видами зв’язку є в рядку

            А Якщо придивитися до квіточки каштана, то можна помітити на ній барвисті плями.

Б Щодалі хвиля більшала, проте козаки були байдужі до неї: не первина їм в море ходити.

            В Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце.

 Г У верховіттях вітер колобродить, сумує стежка дичками внатрус.

8. Складне речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком є в рядку

 А А малі хлопці йшли з рукавицею, у якій повно зерна: пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху.

            Б Уже травень засвітив свічки каштанів білі, і йде в квітках весна у рідному краю, я так його люблю, що передать не в силі в закоханих словах усю любов мою.

 В Над річкою, в чистім полі, могила чорніє; де кров текла козацькая, трава зеленіє.

 Г Нині кожен має бути людиною в людстві, щоб кожним нервом відчувати його болі і тривоги.

9. Складне речення із сурядним, підрядним і безсполучниковим зв’язком є в рядку

А Одного весняного ранку, коли під моїм вікном брунькував фіолетом бузок і на ранніх яб­лунях розпускався рожево-білий цвіт, я вийшов з хати на подвір'я і став як зачарований, - у саду дзвінко витьохкувала якась незнайома мені пташ­ка.

Б  Дехто і мене пізнає - догадуюсь по не­сподіваних окриках позаду; чим я більше набли­жаюся додому, тим тяжче стає від ваги тих не­сподіваних тривожних окриків.

В Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.

Г  У п'ятницю, перед самою війною, сон мені приснився: вийшла я з хати, стала на взгір'ї, а вни­зу наш Дніпро і Кошова поєдналися, розкинулися, як небеса прозові.

10. Складне речення із безсполучниковим і підрядним зв’язком є в рядку

А Село також у тумані, але з гори видно, як сонце прудко біжить десь із поля.

            Б День той ткався і ткався із різних настроїв, у яких переважав радісний, та

подеколи до нього долучався і сумний.

            В Так це ім’я прилипло до Івана, пізніше письменник додав до нього прізвище

Черемшина, яке взяв від назви річки Черемош.

            Г Сиплеться, осипається листя, гнуться, горбляться берези, плаче і посміхається крізь сльози осінь і натрушує журбу на мою наболілу душу.

Завдання 11-14 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

11.Установіть відповідність між видом речення та прикладом.

Вид речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 складне з різними видами зв’язку

Приклад

А Синіє ранок, і роса горить, до хвилі хвиля ще не гомонить.

Б Там завжди перемога, де панує згода.

В І серце болем стрепенуло, і дивним подихом війнуло над неостудженим чолом.

Г Мовчить просіка, наосліп єднаючи верховіття беріз.

Д Глянув на море – серце стиснулося від страху.

 

12. Установіть відповідність між видом складного речення та його прикладом.

Вид речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 складне з різними видами зв’язку

 

Приклад

А Не говори печальними очима те, що бояться вимовить слова.

Б Діти плачуть, і плачуть дерева.

В Дні минають – і лік  їх загубиш, бо зробилися ночі малі.

Г Жовті квіти, як важкі піски, осипаються.

Д  Люди до неї говорять — не чує, не слухає.

13.Установити відповідність між склад­ними синтаксичними конструкціями і кількістю умовно простих речень, що вхо­дять до складу їх.

1 Ще кожна нить дзвенить про­мінням в небі, вогнем зеленим грає верховіть, іще поезія гостить у тебе, як на весіллі молодість гостить.

2 На вогонь можна дивитися нескінченно й щоразу бачити в ньому щось нове, але потім настає мить, коли вже ні про що не думаєш, коли просто дивишся й не знаєш, що з тобою.

3Те єднання землі й неба щемить у грудях тривогою вічності, людина відчуває себе новонародженою перед красою життя, і сяйво добра освічує їй душу.

4 Разом з лелеками приходила вес­на, земля прокидалася й виповнювала­ся знову безліччю істот: жаби кумкали, жайворонки вимірювали піснями ви­сочінь неба, бджоли стрімко проноси­лися над головою, а джмелі особливо довірливо щось проказували до роз­цвіченої кропивки.

А 3

Б 4

В 5

Г 6

Д 7

14. Установіть відповідність між   складними синтаксичними  конструкціями та   їх типами

1 сурядний і підрядний зв'язок

2  безсполучниковий і підрядний зв'язок

3 безсполучниковий і сурядний зв'язок

4 безсполучниковий, сурядний і підрядний зв'язок

А Яблуня гупнула яблуком, зітхнув спросоння татарський брід, а з хмари ошелешено вискочив мі­сяць, і на подвір'ї ожили чорнобривці, кущі жоржин і глечики, що скапували на землю росу.

Б  У весняному, срібному небі виграють жайвори, а я стою в малиннику на місці солов'їної вишні і, примру­живши очі, дивлюся в не­бесну глибінь, згадуючи со­лов'я, якого в дитинстві на­полохав.

В Спросоння озвалися качки, скинулася риба, пропливла купина, од якої повіяло татарським зіллям.

Г  Є в таку пору бентежна єдність між людиною й ти­шею природи; природа ду­має про вічний перепочи­нок людини, а та - про зав­трашній день

Д Свого часу академік Сахаров попереджав, що існує цілий ряд ознак, які вказують на те, що з другої половини ХХ століття людство вступає в критичний і відповідальний період своєї історії.

ІІІ рівень

15.Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Побудуйте його структурну схему. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції й компонентам як простим реченням (3б)

Тоня скочивши з машини одразу підбігла до батька защебетала ще й під руку   демонстративно взяла щоб показати перед льотчиками що вона не соромиться батька хоч  він і в такому вигляді.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...