вівторок, 18 квітня 2023 р.

Інтерв'ю в публіцистичному стилі (19.04.2023)



Інтерв’ю – це жанр публіцистики, бесіда журналіста з однією або кількома особами, що проводиться у вільній манері для з’ясування нових відомостей, встановлення подробиць, визначення чиїхось позицій, поглядів на певні події.

  Інтерв’юер – той, хто проводить інтерв’ю; людина, яка перебуває у безпосередній взаємодії з респондентом з метою одержання від нього інформації.

  Респондент (англ. Respond – відповідати) – особа, яка є джерелом, комунікатором спеціальної інформації під час опитування.

Процедура інтервю передбачає:

  Вибір об’єкта (тобто особи з якою слід проводити інтерв’ю)

  Визначення місця і часу проведення інтерв’ю

   Залежить від цілей і направленості інтерв’ю

Види інтервю:

  Інформаційне – ознайомлює аудиторію з відомостями про особу, її діяльність, погляди.

  Аналітичне – містить аналіз фактів, поглядів, учинків, відповідаючи при цьому на запитання: чому? яким чином? що це означає?

  Інтерв’ю-портрет – розкриває особистість співрозмовника, створює його характеристику, висвітлює систему його цінностей.


Інтерв’ю не слід плутати з бесідою. 

ПОРІВНЯЙТЕ:

БЕСІДА                                         ІНТЕРВ’Ю

розмовники володіють                один зі співрозмовників                                                                       поінформований                         інформацією рівною мірою     значно більше за другого з                                                                    певного питання

А тепер ми можемо обговорити, про що ж повинен подбати юний журналіст, щоб інтерв’ю стало успішним. 

1)    вибрати об’єкт і тему розмови;

2)    чітко усвідомлювати, що саме хоче дізнатися;

3)    налагодити контакт з майбутнім співрозмовником;

4)    розробити питання;

5)    під час розмови викликати довіру, вміти вчасно зупинитися;

6)    запитувати про те, що потрібно для матеріалу;

7)    не соромитися незнання чогось;

8)    бути тактовним у поведінці;

9)    використовувати технічні засоби фіксації інформації.

Майстерність журналіста полягає в тому, щоб «розговорити»  співрозмовника, скерувавши його думки в цікавому для аудиторії напрямку.

1.                     Словниковий диктант із поясненням лексичних значень слів. /з використання тлумачного словника/

Патетика, мас-медіа, антураж, реципієнт, бліц-портрет, візаві, експромт, стендап, модератор, меседж,  прес-реліз, шпальта.

Довідка:

мас-медіа - засоби одночасної передачі інформації групі людей, тобто засоби масової інформації;

бліц-портрет - публікація, яка містить короткі відомості про людину;

шпальта - вертикальна смуга на сторінці газети, журналу, утворена рядом коротких рядків;

візаві – опонент;

експромт - принагідний виступ (прозовий, віршований, музичний) без підготовки, різновидність імпровізації;

патетика - настроєність, тон промови, твору літератури, музики, кіно, театральної вистави, які характеризуються пафосом, піднесеністю, схвильованістю;    

стендап - поява журналіста в кадрі з яким-небудь повідомленням, зверненим безпосередньо до глядачів;

меседж -  інформація, яка містить певний прихований смисл; 

прес-реліз - це документ, в якому організація чи публічна особа подає інформацію про певну подію або захід до засобів масової інформації (ЗМІ);

модератор - професійний ведучий в ЗМІ (особливо в ток-шоу), зазвичай професійний журналіст;

антураж - оточення, середовище, навколишня обстановка;

реципієнт - об'єкт комунікації, який залишається для комунікатора анонімним.




 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...