Інтерв’ю – це жанр публіцистики,
бесіда журналіста з однією або кількома особами, що проводиться у вільній
манері для з’ясування нових відомостей, встановлення подробиць, визначення
чиїхось позицій, поглядів на певні події.
Інтерв’юер –
той, хто проводить інтерв’ю; людина, яка перебуває у безпосередній взаємодії з респондентом з метою одержання від нього інформації.
Респондент
(англ. Respond –
відповідати) – особа, яка є джерелом, комунікатором
спеціальної інформації під час опитування.
Процедура інтерв’ю передбачає:
Вибір
об’єкта (тобто особи з якою слід проводити інтерв’ю)
Визначення
місця і часу проведення інтерв’ю
Залежить від цілей і направленості інтерв’ю
Види інтерв’ю:
Інформаційне –
ознайомлює аудиторію з відомостями про особу, її діяльність, погляди.
Аналітичне –
містить аналіз фактів, поглядів, учинків, відповідаючи при цьому на запитання:
чому? яким чином? що це означає?
Інтерв’ю-портрет –
розкриває особистість співрозмовника, створює його характеристику, висвітлює
систему його цінностей.
Інтерв’ю не слід плутати з
бесідою.
ПОРІВНЯЙТЕ:
БЕСІДА ІНТЕРВ’Ю
розмовники володіють один зі співрозмовників поінформований інформацією рівною мірою значно більше за другого з певного питання
А тепер ми можемо обговорити, про що ж повинен подбати юний журналіст, щоб інтерв’ю стало успішним.
1)
вибрати
об’єкт і тему розмови;
2)
чітко
усвідомлювати, що саме хоче дізнатися;
3)
налагодити
контакт з майбутнім співрозмовником;
4)
розробити
питання;
5)
під
час розмови викликати довіру, вміти вчасно зупинитися;
6)
запитувати
про те, що потрібно для матеріалу;
7)
не
соромитися незнання чогось;
8)
бути
тактовним у поведінці;
9)
використовувати
технічні засоби фіксації інформації.
Майстерність журналіста полягає в тому, щоб «розговорити» співрозмовника, скерувавши його думки в
цікавому для аудиторії напрямку.
1.
Словниковий
диктант із поясненням лексичних значень слів. /з використання
тлумачного словника/
Патетика, мас-медіа, антураж,
реципієнт, бліц-портрет, візаві, експромт, стендап, модератор, меседж, прес-реліз, шпальта.
Довідка:
мас-медіа - засоби одночасної
передачі інформації групі людей, тобто засоби масової інформації;
бліц-портрет - публікація, яка
містить короткі відомості про людину;
шпальта - вертикальна смуга на
сторінці газети, журналу, утворена рядом коротких рядків;
візаві – опонент;
експромт - принагідний виступ
(прозовий, віршований, музичний) без підготовки, різновидність імпровізації;
патетика - настроєність, тон промови, твору літератури,
музики, кіно, театральної вистави, які характеризуються пафосом, піднесеністю,
схвильованістю;
стендап - поява журналіста в
кадрі з яким-небудь повідомленням, зверненим безпосередньо до глядачів;
меседж - інформація, яка
містить певний прихований смисл;
прес-реліз - це документ, в якому організація чи публічна
особа подає інформацію про певну подію або захід до засобів масової інформації
(ЗМІ);
модератор - професійний ведучий в
ЗМІ (особливо в ток-шоу), зазвичай професійний журналіст;
антураж - оточення, середовище,
навколишня обстановка;
реципієнт - об'єкт комунікації,
який залишається для комунікатора анонімним.
Немає коментарів:
Дописати коментар