Контрольний зріз знань
з української мови
для учня (ці) 9-А класу
КЗ «Світловодська спеціальна
школа КОР»
за ІІ семестр 2022-2023
н. р.
Прізвище, ім’я (у Р.в.)
Завдання 1─ 12 мають
по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть
правильну відповідь (кожна правильна відповідь 0,5б.)
1.Слово може є
вставним у реченні (розділові знаки пропущено)
А
Може доля й
відгукнеться у темному гаю.
Б Не все іще
було, що може бути.
В
Всяке трапитись може на довгім віку.
Г Ніхто не може світа пережити.
Д Мій дідусь може виконати
будь-яку роботу.
2.Немає вставного слова в реченні (розділові знаки
пропущені)
А Сьогодні
мабуть буде завірюха.
Б Без сумніву
весна колись переможе зиму.
В Навіть могутні
дуби застигли в мовчанні.
Г Погода на щастя
видалася гарною.
Д Весна —
це, без сумніву, найкраща пора року.
3.
Неправильно виділено звертання в
реченні
А
Рости, моя пташко, мій маковий цвіте,
розвивайся, поки твоє серце не розбите ...
Б Пусти мене,
мій батеньку, на гори, де ряст весняний золотом жаріє.
В Через тумани лихі, через велике горе,ти, світиш мені
моя зоре.
Г
Дяка щира
тобі, ніченько-чарівниченько, що закрила ти моє личенько.
Д Ти, Галю,
дивилася на неї зі злістю.
4.
Поширеним звертанням ускладнено речення
(розділові
знаки пропущені)
А Ой біжи біжи досадо не вертай до хати не пущу тебе
колиску синову гойдати.
Б Припливайте до
колиски лебеді як мрії опустіться тихі зорі синові під вії.
В Виростеш ти сину
вирушиш в дорогу виростуть з тобою приспані тривоги.
Г Можна все на світі
вибирати сину вибрати не можна тільки Батьківщину.
Д Будуть тебе кликать у
сади зелені хлопців чорночубих диво-наречені.
5. Вставне слово є
в реченні
А Я принаймні знаю правила поведінки
в громадських місцях.
Б Хлопці про наші плани
на це літо навіть не
здогадувалися.
В Ніхто не може таке
витримати.
Г Інколи найщиріша
правда здається такою
неправдоподібною.
Д Ви зараз звичайно можете передумати їхати
в це відрядження.
6. Обставина не
відокремлюється в реченні
А
З кожним роком прощаючись важче залишити стареньких батьків.
Б
Світова зірка блідне
й тремтить догораючи.
В Дрібні
хвилі темніючи зливалися докупи.
Г
Білий димок хвилюючись здіймається догори понад чумацьким табором.
7.Потребує редагування речення
А Ми зустрілися сьогодні, не стрічавшись тридцять літ.
Б Написавши книжку про свої звитяги,
Ю. Кульчицький швидко став відомим усьому
світові.
В Створивши низку глибоких наукових
праць, Олександр Потебня посів чільне місце в історії світового мовознавства.
Г Виводячи все нові й нові сорти
садовини, доля батька була продовжена сином.
8. НЕ потребує
редагування речення
А Побачивши
в магазині нову енциклопедію, я захотів її купити
Б Ще не
ходячи до школи, мама читала мені вірші Лесі Українки.
В Роблячи
нотатки, нами було прослухано доповідь однокласниці.
Г Створюючи
виставу, було осучаснено текст класичної п’єси.
9. Уточнювальну
обставину вжито в реченні (розділові знаки пропущено)
А
Саме тут на Київщині Емму Андієвську застала війна.
Б
Духовна культура зв’язана з матеріальною культурою міцними нитками
хоч і невидимими.
В Микола все стояв похнюпившись.
Г
Княгиня не сідаючи
за стіл усе
ходила слідом за
дівчатами.
10. Правильно розставлено розділові знаки в реченні
А «Чого
зажурився, мій любий козаче », - питає дівчина вродлива
Б
«Прощай, Самсоне! – крикнула зрадлива,– Ти думав, що для тебе я забуду родину?»
В
«А це ти, Максиме? - зрадів Карпо, дивлячись у вікно. – Заходь, заходь!»
Г
«Ніщо так не красить людину, як натхнення» - подумала Ярославна.
11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А
«Враг його,- каже,- знає, який
тепер люд настав!»
Б
«Да годi тобi розпитувать! - озвався пiп, - Бачиш, що не татаре, то i впускай».
В
«Веди ж нас, Василю, до пана,- каже полковник
Шрам.- Де вiн?
Чи в
свiтлицi, чи в
пасiцi?»
Г
«Еге, добродiю,- каже Василь Невольник,- благую честь iзбрав собi пан
Черевань - нехай
його Господь на свiтi подержить!»
12. При заміні прямої мови непрямою
допущено помилку в реченні
А Мати повідомила донечці, що
в табір та поїде в серпні.
Б Софійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.
В
Мій друг повторює, ви одійдіть за хату,
а ми виліземо.
Г Марія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнього завдання.
ІІ рівень
Завдання 13-16
передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
13. Установіть
відповідність між реченням та вжитим у ньому відокремленим членом
А В Україні споконвіку
жили різні племена і народи, будуючи своє життя у взаємодії й злагоді Б
З півночі, з-за Дніпра, набігли на місто густі хмари. В
Соняшники, озвучені бджолами, чомусь схожі на круглі кобзи. Г
Софія Київська – джерело пізнання історії нашої культури, зокрема мистецтва
Київської Русі.
|
1 відокремлені означення 2 відокремлені прикладки 3 відокремлені додатки 4 відокремлені обставини 5 уточнюючі члени речення.
|
14. Установіть
відповідність між поняттями та прикладами
А пряма мова Б діалог В непряма мова Г цитата |
1 В.Сухомлинський
говорив, що «любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова». 2 Сахно запитав,
як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони
заводити садок... 3— Підемо, Іринко? — Підемо, — погодилася Іра, і дівчатка повагом,
навіть не озираючись, рушили собі вулицею. 4 «Люди, що створили цю живу красу, мабуть, у душі
─ поети»,- подумав я, оглядаючи все навколо. 5.Хлопець розповідав
по-дитячому, посміхаючись з приводу ще не висловлених думок. |
15. Установіть
відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях
пропущено)
А А: «П!» Б «П!» -а. В «П? – а.» Г «П, – а,– п!» |
1 Будьте люде закликав
Шевченко своїх співвітчизників. 2 Мамко гукаю
сміючись та ви ж в мене ще зовсім молоденькі! 3 Пам'ятаю,
казала моя мати Цей світ як маків цвіт. Зранку цвіте, до вечора опаде! 4 Чим же
він цей авторитет здобув запитала
вчителька. 5 Дідусь
підтвердив, що на плесі завжди є качки |
16.Установіть відповідність між реченнями та
наявними в них
однорідними членами
А однорідні підмети Б однорідні додатки В однорідні обставини Г однорідні означення |
1 Твоє ім’я
наповнить душу сонцем
і печаллю. 2 Ночі ті,
та гітара й
жоржини, може, сняться тепер і
тобі. 3 Над селом,
над полем, над
борами райдуга біжить... 4 Шипшини кущ
у мене під
вікном цвіте блідо-рожевим,
ніжним цвітом. 5 Річка синіє,
зітхає, сміється... |
ІІІ рівень
17.Запишіть речення, розставивши пропущені
розділові знаки. Підкресліть члени
речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну
характеристику всій конструкції.
Стоячи
на цьому старому тротуарі, вслухаючись у людські голоси, дерево давно вже
вивчило людську мову.
Немає коментарів:
Дописати коментар