понеділок, 15 травня 2023 р.

Контрольний зріз знань (16.05.2023)

                                                         Контрольний зріз знань

за ІІ семестр 2022-2023 навчального року

з української літератури

для учнів 10-А класу

КЗ «Світловодська спеціальна школа Кіровоградської обласної ради»



Завдання 1─ 16 мають по п’ять варіантів  відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь (завдання 1-16-0,5б.)

1.У «Чорній раді» П. Куліш НЕ порушує проблеми

А  батьків і дітей                                       Б  тяжкої долі сироти

В  ролі державного діяча                         Г  кохання і подружнього щастя

Д  ставлення влади до народу


2. У творі «Чорна рада» П. Куліша ідеал українського способу життя символізує

А  гетьманська булава                              Б  дорога

В  фортеця                                                   Г  корогва

Д  хутір

3. Історичною основою «Чорної ради» П. Куліша стали події, описані у творі

А  Києво-Печерський патерик               Б  «Літопис Самовидця»

В  «Повість минулих літ»                       Г  «Історія русів»

Д   Біблія

4. Підназва роману «Чорна рада» Пантелеймона Куліша

А історична повість                                   Б історико-публіцистичний роман       

В хроніка 1663 року                                 Г хроніка 1654 року 

Д історичний роман-хроніка

5. Провідна ідея твору П. Куліша «Чорна рада»

А єднання України, встановлення миру, суспільної справедливості  

Б любов – найвища цінність людського життя 

В людині варто жити за «законами серця» 

Г збереження культурних пам’яток

Д внутрішній аристократизм людини

6. Новаторство П. Куліша полягає в тому, що він

А уклав перший український тлумачний словник 

Б започаткував романтизм  

В створив перший в українській літературі пригодницький роман

Г створив перший в українській літературі історичний роман 

Д автор першої української стилістики

7. Стиль, у якому написано «Чорну раду» Пантелеймона Куліша

А романтизм                                              Б реалізм 

В сентименталізм                                      Г класицизм 

Д модернізм

8. Гетьманом на Чорній раді в однойменному романі Пантелеймона Куліша обрано

А Якима Сомка                                          Б Павла Тетерю 

В Шрама                                                       Г Кирила Тура 

Д Івана     Брюховецького

9. Улюблена справа пана Череваня

А бджолярство                               Б рибальство

В мисливство                                  Г гончарство

Д сироваріння

10.Хто з українських митців сприяв виходу «Народних оповідань» Марка Вовчка у власній друкарні?

А  Микола Костомаров                            Б  Пантелеймон Куліш
В  
Іван Франко                                           Г Тарас Шевченко 

Д Євген Гребінка

11.Перша назва твору «Інститутка»

А  «Устина»                                                Б  «Панночка»
В «Кріпачка»                                              Г  «Невільниця»
Д  «Вона вийшла заміж»

12.  Слова   І тим, що учать, — нуда, і тим, що вчаться, — біда. Багацько часу пропало марно! належать

А  Панночці                                                Б  старій пані
В  Устині                                                     Г Назарові
Д  Прокопу

13. Перу Марка Вовчка належить збірка

А  «Млеко»                                                 Б  «Кобзар»

В  «Позичена кобза»                                Г  «Народні оповідання»

Д  «Сад божественних пісень»

14. Укажіть, що викриває і засуджує Марко Вовчок в образі чоловіка панночки, полкового лікаря, «доброго» пана

А  невміння відстоювати свою думку
Б  непрофесійність лікаря
В  неосвіченість
Г  аморальність армійської освіти, взаємин і способу життя
Д  залежність від дружини-деспота, покірність, які перетворюють чоловіка на байдужого спостерігача насильства і жорстокості

15.Прокопа віддають у рекрути, Устина переїздить до міста -  це

А  експозиція                                              Б розвиток дії

В  зав’язка                                                   Г  кульмінація

Д  розв’язка

16.Яку проблему не порушено у творі Марка Вовчка «Інститутка»

А  свободи людини                                               Б гармонії людини і природи

В родинних стосунків                                         Г кохання

Д  становища в суспільстві

2 рівень

Завдання 17-19 передбачають установлення відповідності.

 До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ (завдання 17-20 - 1б.)

17.Установіть відповідність між елементом сюжету та епізодом у романі «Чорна рада» П. Куліша.

1  експозиція

2  зав’язка

3  кульмінація

4  розв’язка

 

А  «Чорна рада», обрання гетьмана в Ніжині

Б  засудження на смерть старого Шрама й одруження Петра Шраменка й Лесі

В  прагнення Шрама підтримати на раді Я. Сомка, подолати розбрат і безлад серед козацтва

Г  приїзд Шрама і Череваня до Гвинтовки

Д  розповідь про політичну ситуацію в  Україні перед «чорною радою»

18. Установіть відповідність між героєм роману «Чорна рада» П. Куліша і його характеристикою.

1  Божий чоловік

2  Черевань

3  Іван Брюховецький

4  Яким Сомко

 

А  «Чоловік сей був у короткій старенькій свитині, у полотняних штанях... Хіба по шаблі можна б догадатися, що воно щось не просте: шабля аж горіла од золота...»

Б  «Нехай той гине, на кого Господь показав перс том своїм! Чужою смертю я волі купувати не хочу.»

В  «Був щирий козак, лучче йому з нудьги загинути, ніж панотця навік перечорнити і золоту свою славу гряззю закаляти».

Г  «А що нам, бгате, до Вкраїни? Я сидів би ліпше дома та їв би хліб-сіль з упокоєм.»

Д  «Темний він був на очі, а ходив без проводиря у латаній свитині і без чобіт, а грошей носив повні кишені.»

19. Установіть відповідність між персонажем твору Марка Вовчка «Інститутка» і цитатною характеристикою чи реплікою персонажа

1  стара пані
2  панночка
3  Катря
4  Устина

 

А  «І що ж то за хороша з лиця була! І в кого вона така вродилася! Здається, і не змалювати такої кралі!.»
Б  «Ти в мене будеш царівна над панночками! »
В  «Увійшов і стоїть перед нами, стелю підпираючи: люлька в зубах: і сивизна… у густі кучері поховалась »
Г  «Тепер я вже не боюсь вас… Хоч мене живцем із’їжте тепер!»
Д  «Люди дивуються, що я весела: надійсь, горя-біди не знала. А я зроду така вдалася»

 

ІІІ рівень

Завдання 20 (творчого характеру)

20. Виконайте одне із завдань

 

·        Умотивуйте, чому для козака «Січ — мати, а Великий луг — батько».

·        Доведіть, що для полковника Шрама найбільшим є лихо, яке стосується роздвоєності України, її державної послабленості. Свої міркування обґрунтуйте.

·        Уроки, які дав для нащадків Пантелеймон Куліш у своєму історичному романі «Чорна рада»

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...