понеділок, 29 травня 2023 р.

Повторення вивченого (30.05.2023)

 Словосполучення. Речення, його граматична основа. Другорядні члени речення

2 варіант

1 рівень

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

 [1] Ніч. [2]  У садах витьохкують солов’ї.  [3] І, наче в сні, стоять у білому цвітінні яблуні та груші.. [4] У повноводному Дніпрі купається молодий місяць.  

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.Непоширеним є речення

А 1                                                     Б 2

В 3                                                     Г 4(0,5 б.)


2. Слово повноводному у четвертому реченні

А підмет                                           Б додаток    

В означення                                    Г обставина (0,5 б.)

3. Односкладним є речення

А 1                                                     Б 2

В 3                                                      Г 4(0,5 б.)

4. Стиль тексту

А художній                                     Б науковий             

В публіцистичний                         Г офіційно-діловий (0,5 б.)

2 рівень

Завдання 5 ─ 10 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

5.Словосполучення  є в рядку(1б.)

            А  віра й надія                                            Б  багряне листя

            В  накивати п’ятами                                  Г   через парк

Б  коло матусі

6. Головне слово виражене прикметником у словосполученні(1б.)

А   сонячний день                                      Б   будувати міст

            В   вдячний учителю                                Г  вишуканий букет

            Д їхали швидко

7.Двоскладним є речення(1б.)

            А   Послухай  журавлині  сумні  співи  прощальні.

            Б    Весни такої не було й не буде.       В   Роботу виконано.

Г  Золотим пожежником походжає дощ.

Д  Господи, літа стебельце всели до наших душ.

8.Розповідним є речення(1б.)

А  Станьмо отут навшпиньки.               Б   Розчарована осінь плигає по дворі.
В   Усім серцем любіть Україну свою.

Г   Хто наше злото-серебро плугами кривди переборе?

Д  Вийди, вийди, ясний місяцю.

9. Двоскладним є речення(1б.)

            А  По гілках судять про корінь дерева.Б   Горобину пізнають по листю.

            В Горіхове дерево всихає з коріння.    Г  Дивуєшся лісовою тишею восени.

Д Послухай  журавлині  сумні  співи  прощальні.

10.Спонукальним є речення(1б.)

А Я люблю мою Вітчизну над усе на всій землі.

Б Любіть Україну всім серцем своїм.  В Що крила тобі у натхненні дає?

Г Вони пішли навпростець.                    Д У тихому морі темніє.

3 рівень

Завдання 11 передбачає  установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

11.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями(1б.)

1 У  золоті  осінні  дні  збираються  відлітати  журавлі.

2  Чи  знаєте  ви  осінні  білчині  ігри?

Сьогодні ми допомагали дідусеві на пасіці.

4  Він сидів у канаві й жалібно скавучав.

 

А підмет

Б присудок

В додаток

Г означення

Д обставина

12. Укажіть рядок, у якому правильно подано характеристику речення  (1б.)

Я люблю весну!

А розповідне, окличне, просте, двоскладне, непоширене

Б розповідне, окличне, просте, двоскладне, поширене

В розповідне, окличне, просте, односкладне, поширене

Г  спонукальне, окличне, просте, двоскладне, непоширене

Д спонукальне, неокличне, просте, односкладне, непоширене

4 рівень

Завдання 13 творчого характеру

13. Спишіть речення. Підкресліть головні й другорядні члени речення

Запізніле бабине літо ткало свої химерні візерунки. Його прозоре павутиння чіплялося за посіріле стебло полину.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...