неділя, 8 жовтня 2023 р.

Складне речення, його ознаки. Складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв’язком (09.10.2023, 11.10.2023)





















Завдання 1

0.0/1.0 бала (оцінено)

Що таке складне речення?

без відповіді
Деякі задачі мають такі варіанти , як збереження, скидання, підказки або показ відповіді. Ці варіанти слідують кнопці Надіслати.

Завдання 2

0.0/1.0 бала (оцінено)

Виберіть варіант, у якому неправильно названо тип складного речення.

без відповіді
Деякі задачі мають такі варіанти , як збереження, скидання, підказки або показ відповіді. Ці варіанти слідують кнопці Надіслати.

Завдання 3

0.0/1.0 бала (оцінено)

До якого типу складних належить наведене речення?

Того дня Еллен мала всі шанси залишитися після уроків, бо вона забула виконати домашнє завдання і придумати гідну відмовку, чому так трапилося.

без відповіді
Деякі задачі мають такі варіанти , як збереження, скидання, підказки або показ відповіді. Ці варіанти слідують кнопці Надіслати.

Завдання 4

0.0/1.0 бала (оцінено)

До якого типу складних належить подане нижче речення?

Рон Візлі, найкращий приятель Гаррі у Гоґвортсі, походив з родини справжніх чарівників, він знав багато невідомих для Гаррі штучок.

без відповіді
Деякі задачі мають такі варіанти , як збереження, скидання, підказки або показ відповіді. Ці варіанти слідують кнопці Надіслати.

Завдання 5

0.0/1.0 бала (оцінено)

До якого типу належить виділений сполучник у запропонованому складному реченні?

У гаманці на дні валізи ще була жменька чаклунського золота, але решта батьківської спадщини зберігалася в сейфі лондонського чаклунського банку «Ґрінґотс».

без відповіді

1.Складним є речення

 А Там дуже мальовнича місцевість: дикі гори, тайга.

 Б Я занедужав і, як усі хворі, прислухався до найменшого шереху за вікном моєї кімнати.

            В Хмари пливли низько над землею, можна було сподіватися дощ.

 Г Все зникло, наче в казці: місто, поле, гори, гай!

2. Позначте складні речення, у якому інтонація є засобом зв’язку між частинами

 А Уранці всі поспішають, бо часу обмаль.

 Б Будуть роси вигравать на листочках, на рослинах; сонце блиски розливать буде в крапельках-перлинах.

 В Узимку (тополя) білітиме від інею, восени видзвонюватиме золотим листям, навесні світитиметься пташиними піснями, відгукуватиметься в глибині душі трепетним почуттям причетності до рідного села…  

 Г Він змовчав, нікому не виказав тоді своїх почуттів…

3. Позначте складносурядне речення.

 А Присівши на порозі і схиливши над ним голову, зажурено спочиває ненька.

 Б Багато  дорога  може розповісти допитливому серцю, навіяти і радість, і журу, воскресити в пам’яті давні перекази, бувальщини, легенди.

 В Якось по тих краях їздила депутація з Петербурга, яка відбирала співаків для царського хору.

 Г Мелькає скупана зливою зелень,і  сивіють величезні листки папороті, обтяжені краплистою росою.

4. Позначте складносурядне речення.

            А  Навчений гірким досвідом, він на дві години раніше з'явився на іспит призначеного дня.

 Б  Він повчав себе, що мріяти — це дурниця.

            В  І все на світі треба пережити, і кожен фініш – це, по суті, старт.

 Г  Тече вода в синє море, та не витікає.

5. Позначте складносурядне речення.

 А Борис Грабовський не пішов стежкою батька, хоча навчався читати за його

книжками.

            Б Природа створювала людину багато мільйонів років, і цю творчу діяльність

природи слід  поважати.

            В Я був дуже рідко щасливим, навіть важко пригадати коли.

            Г Марійка стояла, випустивши квіти з рук, і чекала.

6.  Позначте складносурядне речення.         

 А Чим міцніші зв’язки людини з культурою народу, тим більшого можна сподіватися від неї як від громадянина.

            Б Треба слову радощів додати, щоб уміло душу звеселить.

            В Слово — клітина мислі, артерія сили духу, і тільки воно єднає різні людські

береги.

 Г Відомо, що мова кожного народу — явище давнє.

7. Позначте складносурядне речення.

            А Треба слову ніжності додати, щоб уміло друзів пригортати.

 Б Уночі була гроза, а ранок видався ясний на диво.

            В Чого навчився, того за плечима не носити.

 Г Мова й пісня — дві найважливіші фортеці, які народ повинен оберігати пильніше й відчайдушніше, ніж свої кордони .

8. Позначте складносурядне речення.

             А Схилилась над колискою мати, і перші звуки колискової пісні, музика рідної

мови переливаються у її кровинку.

 Б Ти даєш мені сонце погоже, і повітря, і снагу.

 В Як добре те, що смерті не боюсь я і не питаю, чи важкий мій хрест.

 Г Народе мій, до тебе я ще верну і в смерті обернуся до життя.

9. Позначте складносурядне речення.

             А   Одна душа – як скрипка, а друга – як літавра.

 Б  Гуде вогонь – веселий сатана, червоним реготом вихоплюється з печі…

 В  Звір затремтить, птах затріпоче.

            Г  Надвечір Степан, вертаючись із мандрів, спускався просто до Дніпра десь на відлюддя, купався там і стомлено чвалав додому.

10. Укажіть складносурядне єднальне речення, між частинами якого відношення одночасності дій, явищ.

 А Дощ пройшов - і Київ зеленіє.

Б Місяць освітив її лице, і воно здалося йому ще делікатнішим, ще добрішим.

            В Сліпучо спалахнула блискавка, і гуркіт грому сповістив про початок нічної грози.

            Г Піднімалися з густого верхів’я дикі птахи-орли, і спокійно, могутнім помахом крил різали повітря, і тривожно-ніжним курликанням посилали один одному

привіт.

11. Укажіть складносурядне єднальне речення, між частинами якого відношення послідовності дій, явищ.

            А День був літній, спекотний, і селом я йшов довго.

Б Ні риба не грає, ні рак не чіпляється за босу ногу.

            В Руки її то перебирали зовсім новий одяг, недавно пошитий чи куплений, то вже між її темних пальців текли разки старовинного намиста.

            Г Подвір’я аж сяяло чистотою, і острівці квітів цвіли по ньому там і там.

12. Складносурядним є речення

А Встаньмо з колін, розірвімо пута, якими нас віками приковано до чорних скель.

Б Пахне сіно лугове, і зав’язь в чистих росах зріє.

В Я так люблю зимові вечори в людському домі, де зростають діти.

Г Дніпро неспокійно шумить і реве.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...