Контрольна
робота
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова.
Групи слів за значенням
І варіант
1 рівень
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─
4.
[1]Слава про дивну палату докотилася аж до найвіддаленіших куточків
д…ржави. [2]З усієї країни з'їжджалися
люди, оглядали її, сміялися й
в..селилися. [3]Якщо господар зауважував, що
натовп зменшу…ться, то йшов на базари, на ярмарки
і скрізь розповідав про свою чудову споруду.
[4]Найд..внішим дивом у тій палаті були три кімнати, куди входили тільки ті, які
ніколи не сміялися й не раділи. [5]Туди господар водив тільки
сумних та тужливих.
Завдання 1─
4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть
правильну відповідь
1.Які групи слів за значенням вжиті в п'ятому
реченні (0,5 б.)
А антоніми Б пароніми
В синоніми Г омоніми
2.Яке із слів пишеться з и (0,5 б.)
А д…ржави Б
в..селилися
В зменшу…ться Г найд..внішим
3. У переносному значенні
вжито слово (0,5 б.)
А докотилася
(1 речення) Б ярмарка(3
речення)
В кімната (4 речення) Г споруда (3 речення)
4. Текст є (0,5 б.)
А описом
інтер'єру Б розповіддю
В роздумом Г
розповіддю з елементами опису
2 рівень
Завдання 5 ─ 9 мають по п’ять варіантів
відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
5. Усі слова вжито
в прямому значенні в рядку (1б.)
А рожева тканина, зітхнула земля, засмучене сонце
Б гранітна
скульптура, ведмежа голова, золоті сережки
В плекати мову, солодке слово, квашена капуста
Г
горить
вогонь, солодкий вітер, золота дитина
Д солодкий сон, зелена сукня, солодке печиво
6. Укажіть рядок, у якому всі слова є
синонімами(1б.)
А
лагідний, ласкавий, мужній Б сум, смуток, настрій
В автотраса, автострада, автомагістраль Г ніч, темінь, темніє
Д
вродливий, гожий, спокійний
7. Паронімами є слова
в рядку(1б.)
А квіти —
троянди Б балакучий-
говіркий
В словник —
словотвір Г господарський – господарчий
Д великий —
гігантський
8.Слова-омоніми
є в рядку(1б.)
А
Наша Земля стала для нас
рідною.
Б Подивись,
мамо мила, недаремно киця личко мила.
В
3 великої хмари – малий дощ.
Г Золоте
серце мають наші матері.
Д Змалку
вчила мене мати рідну мову шанувати.
9.Укажіть рядок, у
якому прислів’я містить антоніми(1б.)
А
Від
теплого слова і лід розмерзається.
Б
Гостре
словечко коле сердечко.
В
Хто
мови своєї цурається, хай сам себе стидається.
Г
Чесне діло роби сміло.
Д
Учений
іде, а неук слідом спотикається.
3 рівень
Завдання
10-12 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного
ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
10. Установіть відповідність між запозиченими
словами та власне українськими відповідниками (1б.)
1 фонтан 2
процент 3 чемпіон 4 інтерв’ю |
А опитування Б переможець В
водограй Г відсоток Д льотчик |
11. Утворіть антонімічні пари (1б.)
1
старатися 2 сохнути 3
перебільшувати 4
зупинитися |
А мокнути Б
применшувати В рушити Г прощатися Д лінуватися |
12.Установіть
відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать(1б.)
1
глибокий - мілкий
2
самостійний - незалежний 3 роман -
Роман 4
континент – контингент |
А омоніми Б синоніми В антоніми Г пароніми |
|
|
4 рівень
Завдання 13
творчого характеру
13.Напишіть твір-мініатюру, використовуючи
багатозначні слова, синоніми, на одну із тем (5-7 речень)(2б.)
·
Моя улюблена квіточка
·
Подих осені
·
Домашній улюбленець
Немає коментарів:
Дописати коментар