Контрольна робота
Речення з однорідними членами
І рівень
2 варіант
Прочитайте текст і
виконайте завдання 1─ 4.
[1] Мабуть, природа
створила хлібну зернину в мить високого натхнення, у мить щедрого осяяння. [2]
У зернину, у цей маленький тугий злиточок
матерії, стільки вкладено життєвої мудрості, добра і віри в безсмертя.[3]Усе в нас від хліба. [4] А отже, і самі ми, кожен із нас ─дитина своїх
батьків, свого народу й хліба.
Завдання 1─ 4 мають
по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть
правильну відповідь(кожна правильна відповідь 0,5б.)
1.Вставні слова є в реченні
А 1,2 Б 2,3 В 1,4 Г 2,4
(0,5 б.).
2. Однорідних членів
нема в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г у всіх(0,5 б.).
3. Неоднорідні означення
є в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г 4(0,5 б.).
4. Правильна
характеристика другого речення в рядку
А двоскладне, поширене
Б
односкладне, безособове
В двоскладне, ускладнене однорідними
членами
Г односкладне, непоширене (0,5 б.).
Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти
відповіді,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ (кожна
правильна відповідь 0,5б.)
5. Речення з однорідними членами утвориться, якщо до
частини Люблю я теплі травневі вечори… додати фрагмент
рядка
А … тоді так мріється
про щось небуденне.
Б… зі щебетанням
птахів у нашому саду.
В… але не терплю
холодних листопадових.
Г… вдихаючи пахощі
яблуневого цвіту.
Д… хоча й червневі
мають свої принади.
6. Позначте речення, у якому не потрібно ставити кому між однорідними членами
речення (розділові знаки пропущено)
А Ніч була хоч і зоряна
та темна.
Б Не руйнуймо ні веж ні
людської душі височин.
В Ні з того ні з сього
у небі збиралися хмари.
Г Не пам’ятник собі а
творчість я плекала….
Д Ми чуєм трав зелений крик дощів задумані рефрени.
7. Не є однорідними означення в реченні (розділові
знаки пропущені)
А Мені хочеться життя яскравого блискучого діяльного.
Б
У голосі вартового звучать людяні теплі співчутливі нотки.
В
Лупиться під палючим сонцем старенький вмитий дощами дах.
Г І невідомі
карі очі хтось інший буде цілувати.
Д Радісні
щасливі окрилені поверталися з табору дітлахи.
8. Допущено
помилку у вживанні розділових знаків
при однорідних членах у реченні
А Хай
на ньому цвіте
росяниста доріжка і зелені
луги, й солов’їні
гаї.
Б І гніт, і неволя, і кров ─ усе зникне
навіки.
В
Річка свічадо своє
розгорнула, і красувалась, і
цвіла,і усміхалась.
Г
Вогнища тліють, і горять, і жаріють, і вогневіють десь у лісовій
гущавині.
Д Понад
ставками росли верби, осокори, очерет, а кущі верболозу понахилялися аж у воду.
9. Двокрапка
між узагальнювальним словом та
однорідними членами речення ставиться в реченні (розділові знаки пропущено)
А Високі береги зеленувата вода лози
усе було залите гарячим
сонцем.
Б І
срібні сурми журавлів
сльота і ранки
голубі все заплелося
в тій дорозі .
В
І море і
озеро і широкий
степ усе було
залите гарячим маревом.
Г Усе тимчасове
інструкції слова і
гроші.
Д Сашка ведуть у царство трав річок і таємничих озер.
10. Правильна
характеристика речення в рядку
Даремно
ходиш стежкою крутою.
А просте,
двоскладне, ускладнене, поширене, повне, розповідне
Б просте,
односкладне, означено-особове, поширене, розповідне
В просте,
односкладне, узагальнено-особове, поширене, розповідне
Г просте,
односкладне, безособове, поширене, розповідне.
Д просте, двоскладне, неускладнене, поширене,
повне, розповідне
11. Укажіть речення, у якому не ставлять коми між однорідними членами,
з'єднаними повторюваними сполучниками (розділові знаки пропущені):
А Хлопці вчились або в садку або в хаті.
Б Ні вдень ні вночі не мала мама спокою.
В Чи то садок видніє чи город?
Г Ні танки ні гармати не допоможуть ворогу в бою.
Д Я починаю спускатись не то в легкий сон не то в дрімоту
12. Укажіть речення, у
якому є безсполучниковий зв'язок між однорідними членами
А А стара пані то з тих дверей зирк, то з других зирк.
Б Не слухала Катерина ні батька, ні неньки.
В Ми тепер уміємо пояснити не тільки явища природи на землі, а й на небі.
Г Вечір був чарівний, зоряний, пісенний.
Д Василеві пригадалася далека молодість та
різдвяні гулянки.
13. Укажіть речення, у
якому є зайва кома між однорідними членами
А Тут була зброя, шолом, щити, і сагайдаки, і навіть одяг.
Б їй довелося пережити радість і смуток, захоплення і розчарування.
В Як батьки, так і діти були задоволені екскурсією.
Г Михайлик зірвався ні світ, ні зоря.
Д Іній обліпив усі дерева, кущі навіть кожну травинку і стеблинку.
14. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А Сумними довгими ключами летять у вирій журавлі.
Б Візьми й допоможи матері занести важкі кошики.
В Ні вдень ні вночі немає від гуркоту спокою.
Г Прокинулися ліси і птахи у лісах, і поля, і села.
Д Світло погасло як у нашій кімнаті, так і в сусідніх
15. Укажіть речення з
однорідними присудками
А Гей, поля жовтіють, і синіє небо, плугатар у полі ледве маячить.
Б 3 моря подув холодний вітер і пригнав чорні хмари.
В Вода прибувала з дивовижною швидкістю, вже затопило ліси, сінокоси,
городи.
Г Нам слово треба для життя, для дії
Д Ростуть мої діти, мої надії
16. Укажіть речення з однорідними обставинами
А Є в коханні і будні, і свята.
Б Сказала Мотря спокійно, але насмішкувато .
В Міркуйте непоквапно, але дійте рішуче, поступайте великодушно, але стійте
непохитно.
Г
Теплий грім у синій хмарі грима,
дрібен дощик сіється в траву.
Д
Він не чує ані жалю в серці, ані гніву.
ІІ рівень
Завдання 17-19
передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ (кожне завдання 1б.)
17.Установіть відповідність між реченнями та
наявними в них
однорідними членами
1 однорідні присудки 2
однорідні додатки 3
однорідні обставини 4
однорідні означення |
А Хвилюється море, і тривожиться мати за своїх
дітей Б На вершечку стрілецької гори, на
горбках, на долинах скрізь уже запанувала тиша В Народ творить не тільки матеріальні
цінності, а й скарби культури Г Переболить нам усе, перепече. Д
Усі дерева навкруги тепер стояли блідо-рожеві,
м’які, святкові |
18. Установіть
відповідність між реченнями та наявними
в них однорідними членами
1 однорідні присудки 2
однорідні додатки 3
однорідні обставини 4
однорідні означення |
А На деревах залишилися червонобокі яблука і сливи Б Ми маємо право на сум і любов. на сонце і
трави В Кожна людина- це історія, це її своєрідне
дзеркало. Г Пливуть спокійні, погожі дні Д Данило Іванович ставився до дочки рівно,
лагідно, з повагою |
19.Установіть відповідність між реченнями та
наявними в них
однорідними членами
1 однорідні підмети 2
однорідні додатки 3
однорідні обставини 4
однорідні означення |
А І вже починаєш не час цінувати, а кожну
мить. Б Він вирішив розповісти усе чесно й
відверто В Соснові шишки котились під ноги або
дивились із трави Г Холодна редиска, пучки цибулі, китиці
кропу і вся інша городина блищали від роси. Д
Все приймало незвичайний, казковий
характер |
ІІІ рівень
20. Скласти речення за схемами з узагальнювальними
словами при однорідних членах (1б.)
Немає коментарів:
Дописати коментар