середа, 8 листопада 2023 р.

Контрольна робота №2. Речення з однорідними членами (09.11.2023)

 

Контрольна робота 

Речення з однорідними членами

І рівень

2 варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Мабуть, природа створила хлібну зернину в мить високого натхнення, у мить щедрого осяяння. [2] У зернину, у цей маленький тугий злиточок матерії, стільки вкладено життєвої мудрості, добра і віри в безсмертя.[3]Усе в нас від хліба. [4] А отже, і самі ми, кожен із нас ─дитина своїх батьків, свого народу й хліба.

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь(кожна правильна відповідь 0,5б.)


1.Вставні слова є  в реченні

А 1,2              Б 2,3              В 1,4              Г 2,4 (0,5 б.).

2. Однорідних членів нема в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г у всіх(0,5 б.).

3. Неоднорідні означення є в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 4(0,5 б.).

4. Правильна характеристика другого речення в рядку

А двоскладне, поширене  

Б односкладне, безособове

В двоскладне, ускладнене однорідними членами      

Г односкладне, непоширене (0,5 б.).

Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді,                                                    серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ (кожна правильна відповідь 0,5б.)

5. Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини  Люблю я теплі травневі вечори…  додати фрагмент рядка

А … тоді так мріється про щось небуденне.

Б… зі щебетанням птахів у нашому саду.

В… але не терплю холодних листопадових.                        

Г… вдихаючи пахощі яблуневого цвіту.

Д… хоча й червневі мають свої принади.

6. Позначте речення, у якому не потрібно ставити кому між однорідними членами речення (розділові знаки пропущено) 

            А Ніч була хоч і зоряна та темна.

            Б Не руйнуймо ні веж ні людської душі височин.

            В Ні з того ні з сього у небі збиралися хмари.

            Г Не пам’ятник собі а творчість я плекала….

Д Ми чуєм трав зелений крик дощів задумані рефрени.

7. Не є однорідними означення в реченні (розділові знаки пропущені)

            А   Мені хочеться життя яскравого блискучого  діяльного.

            Б   У голосі вартового звучать людяні теплі співчутливі  нотки.

            В   Лупиться під палючим сонцем старенький вмитий дощами дах.

Г   І невідомі карі очі хтось інший буде цілувати.

Д  Радісні щасливі окрилені поверталися з табору дітлахи.

8.  Допущено помилку у вживанні  розділових  знаків  при  однорідних членах у реченні

             А   Хай  на  ньому  цвіте  росяниста  доріжка і  зелені  луги,  й  солов’їні  гаї.

             Б  І гніт, і неволя, і кров ─ усе зникне навіки.

            В   Річка  свічадо  своє  розгорнула, і  красувалась, і цвіла,і  усміхалась.

            Г   Вогнища тліють, і горять, і жаріють, і вогневіють десь у лісовій гущавині.

            Д Понад ставками росли верби, осокори, очерет, а кущі верболозу понахилялися аж у воду.

9.  Двокрапка між  узагальнювальним словом та однорідними членами речення ставиться в реченні (розділові знаки пропущено)

            А Високі береги зеленувата вода лози усе було  залите  гарячим  сонцем.

            Б  І  срібні  сурми  журавлів  сльота  і  ранки  голубі  все  заплелося  в  тій  дорозі .

            В   І  море  і  озеро  і  широкий  степ  усе  було  залите  гарячим  маревом.

            Г   Усе  тимчасове  інструкції  слова  і  гроші.

            Д Сашка ведуть у царство трав річок і таємничих озер.

10. Правильна  характеристика  речення в рядку

Даремно ходиш стежкою крутою.

А  просте, двоскладне, ускладнене, поширене, повне, розповідне

Б  просте, односкладне, означено-особове, поширене, розповідне

В  просте, односкладне, узагальнено-­особове, поширене, розповідне

Г  просте, односкладне, безособове, поширене, розповідне.

Д просте, двоскладне, неускладнене, поширене, повне, розповідне

11. Укажіть речення, у якому не ставлять коми між однорідними членами, з'єднаними повторюваними сполучниками (розділові знаки пропущені):

А Хлопці вчились або в садку або в хаті.

Б Ні вдень ні вночі не мала мама спокою.

В Чи то садок видніє чи город?

Г Ні танки ні гармати не допоможуть ворогу в бою.

Д Я починаю спускатись не то в легкий сон не то в дрімоту

12. Укажіть речення, у якому є безсполучниковий зв'язок між одно­рідними членами

А А стара пані то з тих дверей зирк, то з других зирк.

Б Не слухала Катерина ні батька, ні неньки.

В Ми тепер уміємо пояснити не тільки явища природи на землі, а й на небі.

Г Вечір був чарівний, зоряний, пісенний.

Д Василеві пригадалася далека молодість та  різдвяні гулянки.

13. Укажіть речення, у якому є зайва кома між однорідними членами

А Тут була зброя, шолом, щити, і сагайдаки, і навіть одяг.

Б їй довелося пережити радість і смуток, захоплення і розчарування.

В Як батьки, так і діти були задоволені екскурсією.

Г Михайлик зірвався ні світ, ні зоря.

Д Іній обліпив усі дерева, кущі навіть кожну травинку і стеблинку.

14.  Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А Сумними довгими ключами летять у вирій журавлі.

Б Візьми й допоможи матері занести важкі кошики.

В Ні вдень ні вночі немає від гуркоту спокою.

Г Прокинулися ліси і птахи у лісах, і поля, і села.

Д Світло погасло як у нашій кімнаті, так і в сусідніх

15. Укажіть речення з однорідними присудками

А Гей, поля жовтіють, і синіє небо, плугатар у полі ледве маячить.

Б 3 моря подув холодний вітер і пригнав чорні хмари.

В Вода прибувала з дивовижною швидкістю, вже затопило ліси, сі­нокоси, городи.

Г Нам слово треба для життя, для дії

Д Ростуть мої діти, мої надії

16. Укажіть речення з однорідними обставинами

А Є  в коханні і будні, і свята.

Б Сказала Мотря спокійно, але насмішкувато .

В Міркуйте непоквапно, але дійте рішуче, поступайте великодуш­но, але стійте непохитно.

 Г  Теплий грім у синій хмарі грима, дрібен дощик сіється в траву.

 Д Він не чує ані жалю в серці, ані гніву.

ІІ рівень

Завдання 17-19 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ (кожне завдання 1б.)

17.Установіть відповідність між реченнями та наявними  в  них  однорідними членами

1 однорідні  присудки

2 однорідні  додатки

3 однорідні  обставини

4 однорідні  означення

А  Хвилюється море, і тривожиться мати за своїх дітей

Б  На вершечку стрілецької гори, на горбках, на долинах скрізь уже запанувала тиша

В  Народ творить не тільки матеріальні цінності, а й скарби культури

Г  Переболить нам усе, перепече.

Д  Усі дерева навкруги тепер стояли блідо-рожеві, м’які, святкові

18. Установіть відповідність між реченнями та наявними  в  них  однорідними членами

1 однорідні  присудки

2 однорідні  додатки

3 однорідні  обставини

4 однорідні  означення

А   На деревах залишилися червонобокі яблука і сливи

Б   Ми маємо право на сум і любов. на сонце і трави

В   Кожна людина- це історія, це її своєрідне дзеркало.

Г   Пливуть спокійні, погожі дні

Д   Данило Іванович ставився до дочки рівно, лагідно, з повагою

19.Установіть відповідність між реченнями та наявними  в  них  однорідними членами

1 однорідні  підмети

2 однорідні  додатки

3 однорідні  обставини

4 однорідні  означення

А  І вже починаєш не час цінувати, а кожну мить.

Б  Він вирішив розповісти усе чесно й відверто

В  Соснові шишки котились під ноги або дивились із трави

Г  Холодна редиска, пучки цибулі, китиці кропу і вся інша городи­на блищали від роси.

Д  Все приймало незвичайний, казковий характер

ІІІ рівень

20.  Скласти речення за схемами з узагальнювальними словами при однорідних членах (1б.)





Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...