з
української мови
учня
5-А класу
КЗ
«Світловодська спеціальна школа КОР»
за
І семестр 2023-2024 навчального року
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]Між добром і злом постійно точ..ться боротьба. [2]Усна народна творч..сть розглядає їх як антиподи. [3]Наприклад: «Добро довго пам'ята..ться, а лихо ще
довше», «Усе добре знаходь, а зле губи». [4]Водночас добро
і зло дають позитивну та н..гативну оцінку людям, явищам, подіям.
Завдання 1─ 4 мають по
чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну
відповідь
1.Які групи слів за значенням вжиті
в першому реченні(0,5 б.)
А
омоніми Б
пароніми
В синоніми Г антоніми
2.Яке із слів пишеться з и (0,5 б.)
А точ..ться Б пам'ята..ться
В н..гативну Г творч..сть
3. Синонімами до виділеного
слова в 3 реченні будуть усі, ОКРІМ (0,5 б.)
А біда Б
горе
В нещастя Г радість
4. Стиль тексту (0,5 б.)
А художній Б науковий
В публіцистичний Г
офіційно-діловий
2 рівень
Завдання 5 ─ 9 мають по п’ять варіантів відповіді,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
5. Усі слова вжито
в прямому значенні в рядку(1б.)
А гостре слово, теплі стосунки, ніжний дотик
Б ллється пісня, голова колони, м’який
характер
В плаче дитина, гострий погляд, усміхнене
сонце
Г
читати роман, м’яка тканина, паперовий літачок
Д ходить осінь, рожева тканина, зітхнула земля
6. Укажіть рядок, у якому всі слова є
синонімами(1б.)
А
запечалений, посмутнілий, балакучий
Б смутний, невеселий, засмучений
В ходити, простувати, бігти
Г убогий, небагатий, осиротілий
Д дивувати,
приголомшувати, розуміти
7. Паронімами є всі слова, ОКРІМ(1б.)
А особовий
- окремий Б
мимохідь
– мимохіть
В тактовний – тактичний Г адрес – адреса
Д баланс- баласт
8.
Префікс при- мають усі слова в рядку (1 б.)
А
пр..сісти, пр..звище, пр...подобний Б пр..землений,
пр..йти, пр..рва
В
пр..красний, пр..мружити, пр..вітати
Г
пр..старий, пр..вокзальний, пр..клеїти
Д
пр..єднати, пр..лягти, пр..морський
9.
Усі слова написано правильно в рядку (1
б.)
А присунутися, преміський Б прикордонний, прегарний
В прикрасити, присивий Г престаркуватий, превисокий
Д препинити, примножувати
10. Перший склад наголошений в обох словах
рядка (1 б.)
А
сантиметр , середина Б
свердло, позначок
В
читання,
привезти Г
дочка, проміжок
Д пізнання,
приморозок
11.Допущено
помилку при переносі слів у рядку(1 б.)
А
старо-слов’янський, ма-йорить Б
обо-рона, кольо- ри
В
роз-клад,
кі-льце Г виш-ня, підніс-ся
Д знан-ня,
алфа-віт
3 рівень
Завдання 12-13 передбачають установлення
відповідності. До кожного рядка,
позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
12. Установіть відповідність
між характеристикою приголосних і прикладами слів із цими приголосними (1б.)
1 усі
тверді 2 усі м’які 3 тверді та
м’які 4 тверді та
пом’якшені |
А земля, ясен Б бандура, пташка В кіно, білка Г лінь, осінь Д місія, міліція |
13.
Установіть відповідність між словами і кількістю букв та звуків (1б.)
1 наклеїти 2
міліметр 3 молодь 4 людськість |
А
кількість звуків і букв однакова Б звуків
на один більше, ніж букв В звуків
на один менше, ніж букв Г звуків
на два менше, ніж букв Д звуків
на два більше, ніж букв |
4 рівень
Завдання 14
14.Запишіть
слова веселишся, грається у фонетичній транскрипції. (1б.)
Немає коментарів:
Дописати коментар