Контрольний зріз знань
з української мови
учня 9-А класу
КЗ «Світловодська спеціальна школа КОР»
за І семестр 2023-2024 н. р.
Прочитайте текст і
виконайте завдання 1─ 4.
[1] Мабуть, природа
створила хлібну зернину в мить високого натхнення, у мить щедрого осяяння. [2]
У зернину, у цей маленький тугий злиточок
матерії, стільки вкладено життєвої мудрості, добра і віри в безсмертя.[3]Усе в нас від хліба. [4] А отже, і самі ми, кожен із нас ─дитина своїх
батьків, свого народу й хліба.
Завдання 1─ 4 мають
по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть
правильну відповідь(кожна правильна відповідь 0,5б.)
1.Вставні слова є в реченні
А 1,2 Б 2,3 В 1,4 Г 2,4
(0,5 б.).
2. Однорідних членів нема
в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г у всіх(0,5 б.).
3. Неднорідні означення
є в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г 4(0,5 б.).
4. Правильна
характеристика другого речення в рядку
А двоскладне, поширене Б
односкладне, безособове
В двоскладне, ускладене однорідними
членами
Г односкладне, непоширене (0,5 б.).
Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти
відповіді,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ (кожна правильна відповідь 0,5б.)
5. Речення з однорідними членами утвориться, якщо до
частини Люблю я теплі травневі вечори… додати фрагмент
рядка
А … тоді так мріється
про щось небуденне.
Б… зі щебетанням
птахів у нашому саду.
В… але не терплю
холодних листопадових.
Г… вдихаючи пахощі
яблуневого цвіту.
Д… хоча й червневі
мають свої принади.
6.Позначте речення, у
якому не потрібно ставити кому між однорідними членами речення (розділові знаки
пропущено)
А Ніч була хоч і зоряна
та темна.
Б Не руйнуймо ні веж ні
людської душі височин.
В Ні з того ні з сього
у небі збиралися хмари.
Г Не пам’ятник собі а
творчість я плекала….
Д Ми чуєм трав зелений крик дощів задумані рефрени.
7. Не є однорідними означення в реченні (розділові
знаки пропущені)
А Мені хочеться життя яскравого блискучого діяльного.
Б
У голосі вартового звучать людяні теплі співчутливі нотки.
В
Лупиться під палючим сонцем старенький вмитий дощами дах.
Г І невідомі
карі очі хтось інший буде цілувати.
Д Радісні
щасливі окрилені поверталися з табору дітлахи.
8.
Позначте речення, у якому допущено пунктуаційну помилку
А І, здається, ці дні пророкують красу відпочинку.
Б Вистава здається такою короткою
В Чи то так чого, чи, може, риба виплескує?
Г Виграв «Жигулі», а, може, й Волгу...
Д На щастя, нам вдалося потрапити на прем’єрну виставу.
9.
Укажіть речення із звертанням (розділові знаки пропущено).
А Так ніхто не кохав!
Б Летять мої лелеки чорнобриві навстріч твоїм русявим журавлям.
В О люди люди свою душу не замикайте на замки!
Г Місяць яснесенький промінь тихесенький кинув до нас.
Д Хто ти, мрія чи сон?
10. НІКОЛИ не буває вставним слово
А принаймні Б либонь В
безперечно
Г на щастя Д безумовно
11. Правильно виділено звертання в реченні
А О, незвичайна, чародійна мово, хоч пронеслася молодість
громово, твій звук у мене в серці не затих
Б Ой хлопці, хлопці! Де, ви, хлоп'ята?.
В Чому не спиш, ти, уночі, моя голубко сизокрила?
Г Орачу мій, господарю, великий, гостило в тебе сонце за столом.
Д Шановна Маріє Петрівно, вітаємо вас з ювілеєм.
12.Вставні слова чуєте, бачиш, уяви собі, зверніть увагу
А виражають емоції мовця Б
указують на порядок викладу думок та зв’язок
між ними
В указують на джерело повідомлення Г виражають упевненість
Д привертають увагу співрозмовника
13.Правильним твердженням є
А Віктор
прийде, напевно, вчасно (У цьому реченні є вставне слово).
Б О, Михайлик до нас прийшов! (У реченні є непоширене звертання)
В Весна,
як кажуть, днем красна.(У
реченні є вставлена конструкція).
Г Усі кажуть що дівчина
дуже талановита. (У
реченні є вставне слово)
Д І земля, і люди, і птиці прагнуть весни. (Речення складне)
14.Укажіть правильний варіант синтаксичного аналізу.
А У дубині вечеряли дятли, наїдаючись, видно, на зиму. (Речення просте, розповідне, неокличне, двоскладне, поширене, повне, неускладнене)
Б У таких болях ішли дні, місяці і, нарешті, роки (Речення складне, розповідне, неокличне,
стверджувальне)
В Для нас у ріднім краї навіть дим солодкий та коханий. (Речення просте, розповідне, двоскладне, поширене, повне,
ускладнене вставним словом).
Г Повними радості очима
дивлюся на тебе, таємна Чорногоро, на тебе, синьоокий Черемоше.( Речення просте, розповідне, двоскладне, поширене,
повне, ускладнене звертаннями)
Д На щастя все закінчилося добре .( Речення просте, розповідне, двоскладне, поширене,
повне, ускладнене
вставним словом )
15. Укажіть речення зі вставленими конструкціями.
А Слово матері! Як воно
потрібне дитині щомить.
Б Кажи не кажи, а діти все одно не чують
В Так кажуть досвідчені
люди
Г Годинник бив — що з ним? — зовсім не ту
годину.
Д Із цим погодяться,
мабуть, усі
16. Непоширеним звертанням ускладнено речення
А Неозорі поля, покриті хлібами, лежали навколо мене
Б О пісня вкраїнська! Дзвінка, невмируща, ти мука і радість, ти гнів і
любов!
В О мій народе, Прометея ти маєш душу молоду
Г Ох, пісне, чому, як той птах, не летиш?
Д О безмежне і плідне житнє поле погідне, ні межі ти не
маєш, ні краю
17.Укажіть речення, у якому допущена помилка при
виділенні звертання
А Глянь оком щирим, о Божий Сину, на нашу землю, на Україну.
Б Гей, ви, далі солов'їні, давні весни сині, одцвіли, ви, облетіли цвітом на калині.
В Мій друже, я Красу люблю
Г Благословляю твою сваволю, дорого долі, дорого болю
Д Прости мене, мій
синочку!
18.Непоширене звертання є в реченні
(розділові знаки пропущено)
А Сину мій Тимоше то ж був наказ.
Б Я не тебе люблю о ні моя хистка леліє.
В Прости мені моя правдива мати душі моєї синій
чистовід!
Г Зласкався доле над моїм народом
Д Поклін тобі моя зів’яла
квітко невідступна мріє!
ІІ рівень
Завдання 19-20
передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ (кожне завдання 1б)
19.
Установіть відповідність між значенням вставного слова та прикладом
1 привернення уваги 2 джерело
інформації 3
активізація уваги 4 емоційна
оцінка |
А Ніжність,
наприклад, описати математично ніяк не можна Б Даруйте,
але ви помиляєтесь В Напевно, сьогодні точно буде
гроза. Г Біда,
кажуть не сама ходить, а з дітками Д Вогонь,
на превеликий жаль, знищив велику частину заповідника |
20.Увідповідніть вставні слова і
словосполучення однієї групи за значенням
1 як на біду 2 безперечно 3 як відомо 4 отже |
А очевидно Б значить В слово честі Г як кажуть Д як на зло |
ІІІ рівень
21. Спишіть, розставте розділові знаки, виконайте повний
синтаксичний аналіз речення.
Чом не йдете чорні бурі та злі вітри в безвість?
Немає коментарів:
Дописати коментар