середа, 13 грудня 2023 р.

Контрольний зріз знань (14.12.2023)

 

Контрольний зріз знань

з української мови

учня 9-А класу

КЗ «Світловодська спеціальна школа КОР»

за І семестр 2023-2024 н. р.

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Мабуть, природа створила хлібну зернину в мить високого натхнення, у мить щедрого осяяння. [2] У зернину, у цей маленький тугий злиточок матерії, стільки вкладено життєвої мудрості, добра і віри в безсмертя.[3]Усе в нас від хліба. [4] А отже, і самі ми, кожен із нас ─дитина своїх батьків, свого народу й хліба.


Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь(кожна правильна відповідь 0,5б.)

1.Вставні слова є  в реченні

А 1,2              Б 2,3              В 1,4              Г 2,4 (0,5 б.).

2. Однорідних членів нема в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г у всіх(0,5 б.).

3. Неднорідні означення є в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 4(0,5 б.).

4. Правильна характеристика другого речення в рядку

А двоскладне, поширене  Б односкладне, безособове

В двоскладне, ускладене однорідними членами      

Г односкладне, непоширене (0,5 б.).

Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді,                                                    серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ (кожна правильна відповідь 0,5б.)

5. Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини  Люблю я теплі травневі вечори…  додати фрагмент рядка

А … тоді так мріється про щось небуденне.

Б… зі щебетанням птахів у нашому саду.

В… але не терплю холодних листопадових.                        

Г… вдихаючи пахощі яблуневого цвіту.

Д… хоча й червневі мають свої принади.

6.Позначте речення, у якому не потрібно ставити кому між однорідними членами речення (розділові знаки пропущено) 

            А Ніч була хоч і зоряна та темна.

            Б Не руйнуймо ні веж ні людської душі височин.

            В Ні з того ні з сього у небі збиралися хмари.

            Г Не пам’ятник собі а творчість я плекала….

Д Ми чуєм трав зелений крик дощів задумані рефрени.

7. Не є однорідними означення в реченні (розділові знаки пропущені)

            А   Мені хочеться життя яскравого блискучого  діяльного.

            Б   У голосі вартового звучать людяні теплі співчутливі  нотки.

            В   Лупиться під палючим сонцем старенький вмитий дощами дах.

Г   І невідомі карі очі хтось інший буде цілувати.

Д  Радісні щасливі окрилені поверталися з табору дітлахи.

8. Позначте речення, у якому  допущено пунктуа­ційну помилку

А І, здається, ці дні пророкують красу відпочинку.

Б Вистава здається такою короткою

В Чи то так чого, чи, може, риба виплескує?

            Г Виграв «Жигулі», а, може, й Волгу...

Д На щастя, нам вдалося потрапити на прем’єрну виставу.

9. Укажіть речення із звертанням (розділові знаки пропущено).

А Так ніхто не кохав!  

Б Летять мої лелеки чорнобриві навстріч твоїм руся­вим журавлям.

В О люди люди свою душу не замикайте на замки!

Г Місяць яснесенький промінь тихесенький кинув до нас.

Д Хто ти, мрія чи сон?

10. НІКОЛИ не буває вставним слово

А принаймні                        Б либонь                  В безперечно

Г на щастя                           Д безумовно

11. Правильно виділено звертання в реченні

А О, незвичайна, чародійна мово, хоч пронеслася молодість громо­во, твій звук у мене в серці не затих

Б Ой хлопці, хлопці! Де, ви, хлоп'ята?.

В Чому не спиш, ти, уночі, моя голубко сизокрила? 

Г Орачу мій, господарю, великий, гостило в тебе сонце за столом.  

Д Шановна Маріє Петрівно, вітаємо вас з ювілеєм.

12.Вставні слова чуєте, бачиш, уяви собі, зверніть увагу

А  виражають емоції мовця                                Б указують на порядок викладу думок та зв’язок між ними

В указують на джерело повідомлення             Г виражають упевненість

Д привертають увагу співрозмовника

13.Правильним твердженням є

А  Віктор прийде, напевно, вчасно (У цьому реченні є вставне слово).

Б О, Михайлик до нас прийшов! (У реченні є непоширене звертання)

В  Весна, як кажуть, днем красна.(У реченні є вставлена конструкція).

Г Усі кажуть що дівчина дуже талановита. (У реченні є вставне слово)

Д І земля, і люди, і птиці прагнуть весни. (Речення складне)

14.Укажіть правильний варіант синтаксичного аналізу.

А У дубині вечеряли дятли, наїдаючись, видно, на зиму. (Речення просте, розповідне, неокличне, двосклад­не, поширене, повне, неускладнене)

Б У таких болях ішли дні, місяці і, нарешті, роки (Речення складне, розповідне,  неокличне, стверджувальне)

В Для нас у ріднім краї навіть дим солодкий та коха­ний. (Речення просте, розповідне, двоскладне, пошире­не,  повне,  ускладнене вставним словом).

Г Повними радості очима дивлюся на тебе, таємна Чорногоро, на тебе, синьоокий Черемоше.( Речення просте, розповідне, двоскладне,   пошире­не, повне,  ускладнене звертаннями)

Д На щастя все закінчилося добре .( Речення просте, розповідне, двоскладне,   пошире­не, повне,  ускладнене вставним словом )

15. Укажіть речення зі вставленими конструкціями.

А Слово матері! Як воно потрібне дитині щомить.

Б Кажи не кажи, а діти все одно не чують

В Так кажуть досвідчені люди

Г Годинник бив — що з ним? — зовсім не ту годину.       

Д  Із цим погодяться, мабуть, усі

16. Непоширеним звертанням ускладнено речення

А Неозорі поля, покриті хлібами, лежали навколо мене

Б О пісня вкраїнська! Дзвінка, невмируща, ти мука і радість, ти гнів і любов!

В О мій народе, Прометея ти маєш душу мо­лоду

Г Ох, пісне, чому, як той птах, не летиш?

Д О безмежне і плідне житнє поле погідне, ні межі ти не маєш, ні краю

17.Укажіть речення, у якому допущена помилка при виділенні звер­тання

А Глянь оком щирим, о Божий Сину, на нашу землю, на Україну.

Б Гей, ви, далі солов'їні, давні весни сині, одцвіли, ви, облетіли цві­том на калині.

В Мій друже, я Красу люблю

Г Благословляю твою сваволю, дорого долі, дорого болю

Д Прости мене, мій синочку!

18.Непоширене звертання  є в реченні (розділові знаки пропущено)

А Сину мій Тимоше то ж був наказ.

Б Я не тебе люблю о ні моя хистка леліє.

В Прости мені моя правдива мати душі моєї синій чистовід!

Г Зласкався доле над моїм народом

Д Поклін тобі моя зів’яла квітко  невідступна мріє!

ІІ рівень

Завдання 19-20 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ (кожне завдання 1б)

19. Установіть відповідність між значенням вставного слова та прикладом

1 привернення уваги

2 джерело інформації

3 активізація уваги

4 емоційна оцінка

 

А  Ніжність, наприклад, описати математично ніяк не можна

Б   Даруйте, але ви  помиляєтесь

В  Напевно, сьогодні точно буде гроза.

Г  Біда, кажуть не сама ходить, а з дітками

Д  Вогонь, на превеликий жаль, знищив велику частину заповідника

20.Увідповідніть вставні слова і словосполучення однієї групи за значенням

1  як на біду

2  безперечно

3  як відомо

4  отже

 

А  очевидно

Б  значить

В  слово честі

Г  як кажуть

Д  як на зло

ІІІ рівень

21. Спишіть, розставте розділові знаки, виконайте повний синтаксичний аналіз речення.

Чом не йдете чорні бурі та злі вітри в безвість?

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...