неділя, 17 грудня 2023 р.

Контрольний зріз знань (18.12.2023)

  

Контрольний зріз знань

з української мови

учня 10-А класу

КЗ «Світловодська спеціальна школа КОР»

за І семестр 2023-2024 навчального року

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Шелестить очерет з осокою.  [2] Ліс пахне грибами та осін­ньою задумою, чекає,  поки осінь торкнеться його своїм багряногарячим полум'ям. [3] А вершечки кленів уже спалахнули, вогненно засяяли на темнозеленому тлі. [4] Пройде небагато часу  і Лісовик вдягне Мавку в пишні осінні шати.

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь


1.Орфографічну помилку допущено в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 4   

2.Складносурядним є речення

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 5  

3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 4  

4. Стиль тексту

А художній                                     Б розмовний

В публіцистичний                         Г науковий

Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

5. Ставити кому між частинами складносурядного речення не потрібно в рядку (розділові знаки пропущено)

А Від ставу дівчатко біжить до межі і стоїть на порозі усміхнена мати.

Б  У високості тремтів срібний птах і симфонія сонця дзвеніла!

В Яблуко додолу струсять віти і воно вже в кроні не засяє.

Г Сіяє у росах сріблясте проміння і сіється листя в гулке безгоміння.

6.Не треба ставити кому між частинами складносурядного речення в рядку (розділові знаки пропущено)

А Плід лежить красуючись між травою і несила очей від нього відвести.

Б Високий день за обрій закотивсь і спорожніли села між садами.

В  Уже червоніють помідори і ходить осінь по траві.

Г  На чужині і дерево не так росте  і звір не так себе почуває.

7.Позначте речення, частини якого пов’язані між собою сполучниками сурядності та інтонацією.

А Не поливай бур’яну у надії, що  він перетвориться на троянду.

            Б Під хатою дідусь  сивенький  сидить, а сонечко низенько  уже спустилось над Дніпром.

 В Батько увійшов до кімнати і зупинився біля вікна.

            Г Безсмертний той,хто все своє життя за долю  людства голос піднімає.

8.Одне з речень  НЕ відповідає схемі [ ], і [ ]

А Шелестіли дуби, і смарагдова тиша була.

            Б Зорі чогось затремтіли, і небо стемніло.

В Буде чисте небо ніжне і привітне, і земля вбереться  в золоту красу.

Г Запашна, співуча, сповнена музики і квіткових пахощів наша мова.

9. Знайдіть речення, у якому підрядна частина стоїть всередині головної

А Виходить, уже не мертвий ліс, бо лебеді    принесли на своїх крилах весну і життя!

Б Поглянь: який то світ кипить, блакитно-синьо-срібно-сірий.

В Страшно безсило малим чути себе перед   смертю, але страшніше, коли ні за що            вмерти! 

Г Той, хто зневажливо ставиться до рідної    мови, не може й сам викликати поваги до себе.

Д Ніколи в бурі не загине той, хто Прометея має дух.

10. Знайдіть речення з підрядним означальним

А А в гущавині парку зацвів одурілий жасмин в листопадові дні, що подібні на сутінки.

Б  Цвіте липа так буйно й розкішно, що все місто плаває в задимленому мареві.

В Земля тремтить у млості і ронить пелюстки, і невідомі гості злітаються в садки.

Г Погодився б жити в засніженій тучі, щоб тільки народові промінь світив.

Д Він був дуже здоровий з природи, але і в нього вже не вистачало сил.

11. Укажіть складнопідрядне речення з підрядним означальним.

А І не збагну ніколи, як вмістилось моє життя в маленькім слові хліб.

Б Важко переоцінити вплив, що його справив на перебіг української історії Богдан Хмельницький.

В Весна роз’ятрить вашу печаль, щоб мчати туди, де залишились подекуди сніги.

Г А де нема любові і страждання, там не живе, не б’ється і життя.

Д Хто риє яму іншому, сам упаде до неї.

12. Укажіть складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним

А Єдиний мій, найкращий в світі, змилуйся, бо спалиш мене пристрастю дотла.

Б Здається вічністю буття маленька мить, перед якою навіть смерть безсила.

В Лиш хто народу рідного не любить, піде по світу тихим жебраком і ,просячи, до щастя шлях загубить.

Г Гарна та хата, що добрими людьми багата.

Д Не брудни джерела, з якого часом п'єш воду.

13. До складнопідрядних речень з підрядним з’ясувальним належать усі речення, ОКРІМ

А Ми прагнемо,  щоб юність була осяяна благородною громадською мужністю.

Б Я тільки нині зрозумів до сліз, що ви вже не повернетесь до хати.

В Я дивлюся з-під вій, як цвіте за  вікном далина.

Г Я зі страхом відчуваю, як десь глибоко в душі зв’язується й росте сум.

Д Кожен раз зустрічаю весну з відчуттям, ніби у світі відбувається щось нове, незвичайне.

14. Сполучне слово в складнопідрядному реченні Музика — журкіт води, що струменить у фонтанах  виконує синтаксичну роль.

А підмета                             Б присудка                          В додатка

Г означення                         Д обставини

15.Складнопідрядним називається речення, частини якого

А нерівноправні за змістом, поєднуються відповідною інтонацією та сполучниками підрядності і сполучними словами

Б рівноправні за змістом, поєднуються відповідною інтонацією та сполучниками підрядності

В рівноправні за змістом, поєднуються відповідною інтонацією та сполучними словами

Г нерівноправні за змістом, поєднуються відповідною інтонацією та сполучниками сурядності

Д  нерівноправні за змістом, поєднуються відповідною інтонацією 

16.Знайдіть речення, у якому підрядна частина стоїть всередині головної

А Земля і небо в тому супокої, коли задумлива природа переступає рубіж від осені до весни... 

Б Завітай навесні, коли синя фіалка в чисте небо погляне здивованим оком. 

В Не перекладай на інших того, що мусиш зробити сам. 

Г Там, де зорі сяють з-за гори, над водою гнуться явори

Д Ліс – це природна аптека, що з давніх-давен постачає ліки

17. У якому реченні що виступає сполучним словом

А Скільки людського щастя розбилося у друзки тільки від того, що одне з двох

своєчасно не вимовило слівця "пробач"

Б Народу, що втратив мову, більше нічого вже втрачать. 

В Пам’ятай, що книги — це тисячолітня мудрість людини. 

Г Як добре знати, що тебе веде твій власний шлях — єдиний із можливих. 

Д Учені стверджують, що загальний книжковий фонд Київської Русі складався з 130–140 тис. томів.

18. Укажіть складнопідрядне речення з підрядним означальним

А І де в світі тая сила, щоб в бігу його спинила.

Б Море так бадьоро хлюпає, що аж слухати любо.

В Так літував Іван в полонині, аж доки вона не спустіла.

Г Благословен, чий труд прекрасний життя здіймає із руїн.

Д Куди голова задумає, туди ноги понесуть.

19.Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні

А Стежина сховалася у лісі, щоб прохолодитися.

Б Іван милувався красою, що відкривалася за кожним кущем.

В Ішло з димом добро, яке надбали за десятки літ .

Г Україна для мене – святиня, яка дає крила, снагу.

Д Спинився біля струмка, що біг яром.

20. Укажіть складнопідрядне речення з підрядним означальним.

А Життя зриває дні мої, неначе вітер зриває листя.

Б Сонце пекло так, що й уночі степ пашів.

В Перед очима замигтіли великі зорі, що займалися в небі.

Г От і прощай, літо, бо зима одразу впала на голову.

Д Дерево благають, щоб парості розпустило в їхнім біднім краї.

ІІІ рівень

Завдання 21  передбачає  встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ (1б.)

21.Установіть відповідність

1 складносурядне речення

2 просте речення

3складнопідрядне означальне

4 складнопідрядне з’ясувальне

 

А Спинюсь я і довго буду слухать, як бродять серпень по землі моїй.

Б Майнувши сірим хвостом, дорога безшумно сховалася в зелені хлібів.

В Або не сокіл я, або спалила мені неволя крила.

Г Немає такого дерева, щоб на нього птиці не сідали.

Д Мужню силу хоч похилить горе, та не зломить, в підлість не поверне.

 

4 рівень

22.Запишіть речення, розставте пропущені розділові знаки. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції (1б.)

А я дивлюся на розпатлані дерева в саду на віхті туману що плутаються між їхніми кронами.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...