понеділок, 18 грудня 2023 р.

ЛРК.Літературні твори письменників-земляків за вибором учителя (19.12.2023)

 

Тема. Інга Квітка «Святий Миколай» 

(Література рідного краю)



1. Занурення у  ситуацію.


Завдання. Фото замість біографії. Створіть мініхарактеристику автора, використавши світлину.

  • ПРО АВТОРКУ.

Родом зі Світловодська. Зараз проживає у Львові. 

Є редактором стрічки новин, а весь вільний час присвячує написанню творів для дітей. Для популяризації творів створила сторінку у соцмережі “Казочки для малечі рідною мовою”.


  • ПРО ТВІР.  Анонс казки «Святий Миколай».

 Зайчик не вірить в існування Святого Миколая. Та коли через непослух зайчика матуся потрапляє у біду, зайчик готовий повірити у Миколая, тільки б той здійснив його бажання - врятував матусю. Але все не так просто. Замість зустрічі з Миколаєм, зайчик отримує від Святого лише різочки і тому відправляється на пошуки Святого. На шляху зайчика трапляються крижані коні, які підказують, як можна врятувати матусю.


2. Літературне  дослідження. 


         ЕЛЕКТРОННИЙ ТЕКСТ ТВОРУ для  читання.

https://booknet.ua/reader/svyatii-mikolai-b359027



Розділ 1. “Це було дуже давно ….”  до “Миколай справедливо розсудить, хто на подарунок, а хто на різочку заслужив...”


Запитання та завдання: 

  • Коли відбуваю І чи потрібен батькам старший син, якщо всю свою увагу вони віддають молодшому?».ться події? Чому цей час особливий?

Спостереження. Які художні засоби (епітети, метафори, порівняння, алегорію) використовує автор, щоб описати зиму? 

  • Де відбуваються події? Визначте деталі, що характеризують атмосферу у лісі. 

  • Охарактеризуйте святкову пісню, яку співали птахи.

Спостереження. Які художні засоби використовує автор для створення атмосфери свята? 

  • Що очікували тварини від Святого Миколая?

  • Які деталі вказують на те, що авторка використовує жанр казки? 

  • Хто головний герой? Який він?


Розділ 1. “Отже, говорили звірі, балакали…” до “Лише у цю ніч можна Миколая зустріти. До ялинки він обов'язково прийде…” 


Запитання та завдання: 

  • Чи змінюється атмосфера в лісі? Що планують звірі?

  • Чому зайчиха зі своїм зайчиком не прикрашали  святкову ялинку?

  • Який настрій у зайчика? Які бажання він має? Чи вірить він у Святого Миколая?

Створіть асоціативний часопросторовий малюнок твору.


  • САМОСТІЙНЕ ЧИТАННЯ твору.  


Доповніть асоціативний часопросторовий малюнок твору.

Запитання та завдання: 

  • Як плине час у казці? Як довго тривають події та чому вони відбувається саме вночі? 

  • Як ви розумієте  фразу «Подивіться, на небі й досі золоті зорі сяють. Здається, це і є справжнісіньке диво». Чому ця казкова ніч була довшою, ніж зазвичай? 

  • Чому авторка називає  зайчика  крихтою?

  • Як ви думаєте, чому зайчик біг за мамою? Чому не покинув маму? Про яку рису характеру крихти це свідчить?

  • Чи злякався він мисливців? Як змінився настрій крихти? Що він відчував?

  • Чи готовий  тепер він повірити  у дива Святого Миколая?

  • Що символізують різочки, які спершу отримав зайчик від Миколая?

Спостереження. Як через художні засоби (метафори, епітети, персоніфікацію) розкривають відчуття головного персонажа?

  • Яку таємницю розкрили крижані коні зайчику?

  • Чому крихта не здогадався, що це був Святий Миколай?

Спостереження. Як через художні засоби розкривається  Святий Миколай?

  • Чи злякався крихта звірів? 

Спостереження. Як через художні засоби (гіперболу, метафори, епітети) розкриваються емоції зайчика.

  • Одна  з ознак жанру казки - долання героєм перешкод. Які перешкоди трапилися зайчику на шляху до двох чарівних каменів? Чому зайчик, як би складно не було, продовжував йти далі? 

  • Чи правильно вчинив Святий Миколай, довіривши чарівний камінь королеві змій? Обґрунтуйте свою відповідь.

Спостереження. Які художні засоби (порівняння, метафори, епітети) розкривають королеву змій. 

  • Чому королева не давала  камінь злодійці? Яким було її бажання? 

  • Що пообіцяла королева крихті? Чому авторка створює цей епізод? 

  • Чи визнав свою помилку зайчик? 

  • Визначте речення, що є кульмінацією твору.

  • Яке диво побачили тварини? Як ви розумієте фразу Святого Миколая «Справжнє диво – це те, що ви всі разом тут»?

  • Чи змінився настрій зайчика? Що він відчуває?

  • Яке символічне число зустрічається неодноразово у казці?

  • Чому  такою святковою піснею автор закінчує твір?

  • Чи могла б казка називатися по-іншому?

  • Яка головна ідея твору? 


3. Створення нового продукту.

  • ЗНОВУ ПРО ТВІР.

Завдання. Як автор будує твір?

Відредагуйте  асоціативний часопросторовий малюнок твору.

Моделі часопростору. 

  • Є часопростір лісу з елементами фантастики.

  • Є часопростір дороги як випробування.

Композиція твору

  • Визначте події сюжету, що є зав'язкою, кульмінацією, розв'язкою у творі. Позначте їх.

  • Визначте, які позасюжетні елементи використовує автор. Позначте їх.

Жанр твору.

  • Чому цей твір є казкою? Які класичні ознаки жанру на це вказують?


Творчі завдання. 

  • Напишіть листа Святому Миколаєві.

(Порада, що писати: 1. Звернися до Миколая. 2. Розкажи йому про свої досягнення. 3. Напиши, що тобі хотілося б отримати в подарунок. 4. Подякуй і побажай гарних свят.)


  • ЗНОВУ ПРО АВТОРКУ.

Завдання.

  • Визначте, для чого авторка написала цей твір? Які думки із твору відображають її життєві цінності? Запишіть їх.

  • Які поради авторка дає читачеві. Запишіть їх.

  • Запропонуйте список творів Інги Квітки, щоб обговорити їх у проєкті “Книга  місяця”. 

  • Визначте 2-3 особливості авторського стилю письменниці. 


Творчі завдання. 

  • Доповніть створену мініхарактеристику авторки, використавши її сторінку у соцмережі Facebook Казочки для малечі рідною мовою”.

  • З чим у вас асоціюється письменниця (образ, предмет, колір, звук, запах, смак)? Створіть символічний портрет автора. 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...