Головні та другорядні члени речення
1.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Віхола землю взяла у свої обійми. 2
І тільки старенький дуб не
зрадів віхолі. 3 Пізніше для цього вони почали будувати вози. 4
Холод душі-це вічний сніг у
серці. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
2.Установіть відповідність між
виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Льотчик запитує у хлопчика. 2 Найбільші
аеропорти світу
нагадують невеликі міста. 3 Вода на землі перебуває в постійному
русі. 4 Він
виявився цікавою людиною. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
3.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Соромно
йому стало за всіх хлопців і за себе. 2 Людина — ворог природи. 3 Осінь чарує мене своїми кольорами. 4 Осінь чарує мене завжди. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
4.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 У золоті
осінні дні збираються
відлітати журавлі. 2 Чи
знаєте ви осінні
білчині ігри. 3 Сьогодні ми допомагали дідусеві на пасіці. 4 Він сидів
у канаві й жалібно скавучав. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
5.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Лови золотисте осіннє павутиння! 2.
Мама навчила мене любити
роси, легенький ранковий
туман. 3 Довго боровся з хвилями хлопець. 4 Аптека
працює до сьомої години. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
6.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Ліс —
особлива екологічна система. 2 Морські
продукти дуже корисні. 3 Побудував Миколка для цуцика гарну будку 4 До
моїх ніг покотився
блискучий полірований каштан. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
7.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Діти
трусять каштани і набирають
їх повні шапки. 2 Дні минали непомітно. 3 Ледача шапка перепони має. 4 Чумацький
Шлях між зорями повис. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
8.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 На луки лягло тихе
надвечір’я. 2 Накрапає теплий дощик. 3 Оператори
працюють за графіком. 4 Лежачий
камінь мохом обростає. |
А
підмет. Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
9.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Україна має всі види сучасного транспорту. 2 Пролісок — квітка ніжна. 3 Спортсмен дуже хвилювався. 4 Книги
збережуться навіки. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
10.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Дві хмароньки пливли кудись в убранні золотім. 2 Тарас часто думав про свою Україну. 3 Сонце давно вже сіло в рожевий туман. 4 Плаче
здається жовтень холодними
слізьми. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
11.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Оси кружляють роєм,
сідають на ягоди. 2 Настав золотий привабливий жовтень. 3 Грому і блискавки Левко боїться. 4 Махали
клени стомлено руками. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
12.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Усі
дерева вже простягли вгору оголені віти. 2 Тільки ялинки
й сосни стоять зелені. 3 Ось тихо
сіла на рукав перша сніжинка. 4 Мова — великий дар природи. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
Немає коментарів:
Дописати коментар