Головні та другорядні члени речення
1.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Віхола землю взяла у свої обійми. 2 І тільки старенький дуб не зрадів віхолі. 3 Пізніше для цього вони почали будувати вози. 4 Холод душі-це вічний сніг у серці.
| А підмет Б присудок В додаток Г означення Д обставина |
2.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Льотчик запитує у хлопчика. 2 Найбільші аеропорти світу нагадують невеликі міста. 3 Вода на землі перебуває в постійному русі. 4 Він виявився цікавою людиною.
| А підмет Б присудок В додаток Г означення Д обставина |
3.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Соромно йому стало за всіх хлопців і за себе. 2 Людина — ворог природи. 3 Осінь чарує мене своїми кольорами. 4 Осінь чарує мене завжди.
| А підмет Б присудок В додаток Г означення Д обставина |
4.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 У золоті осінні дні збираються відлітати журавлі. 2 Чи знаєте ви осінні білчині ігри. 3 Сьогодні ми допомагали дідусеві на пасіці. 4 Він сидів у канаві й жалібно скавучав.
| А підмет Б присудок В додаток Г означення Д обставина |
5.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Лови золотисте осіннє павутиння! 2. Мама навчила мене любити роси, легенький ранковий туман. 3 Довго боровся з хвилями хлопець. 4 Аптека працює до сьомої години.
| А підмет Б присудок В додаток Г означення Д обставина |
6.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Ліс — особлива екологічна система. 2 Морські продукти дуже корисні. 3 Побудував Миколка для цуцика гарну будку 4 До моїх ніг покотився блискучий полірований каштан.
| А підмет Б присудок В додаток Г означення Д обставина |
7.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Діти трусять каштани і набирають їх повні шапки. 2 Дні минали непомітно. 3 Ледача шапка перепони має. 4 Чумацький Шлях між зорями повис.
| А підмет Б присудок В додаток Г означення Д обставина |
8.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 На луки лягло тихе надвечір’я. 2 Накрапає теплий дощик. 3 Оператори працюють за графіком. 4 Лежачий камінь мохом обростає.
| А підмет. Б присудок В додаток Г означення Д обставина |
9.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Україна має всі види сучасного транспорту. 2 Пролісок — квітка ніжна. 3 Спортсмен дуже хвилювався. 4 Книги збережуться навіки.
| А підмет Б присудок В додаток Г означення Д обставина |
10.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Дві хмароньки пливли кудись в убранні золотім. 2 Тарас часто думав про свою Україну. 3 Сонце давно вже сіло в рожевий туман. 4 Плаче здається жовтень холодними слізьми.
| А підмет Б присудок В додаток Г означення Д обставина |
11.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Оси кружляють роєм, сідають на ягоди. 2 Настав золотий привабливий жовтень. 3 Грому і блискавки Левко боїться. 4 Махали клени стомлено руками.
| А підмет Б присудок В додаток Г означення Д обставина |
12.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
1 Усі дерева вже простягли вгору оголені віти. 2 Тільки ялинки й сосни стоять зелені. 3 Ось тихо сіла на рукав перша сніжинка. 4 Мова — великий дар природи.
| А підмет Б присудок В додаток Г означення Д обставина |
Немає коментарів:
Дописати коментар