Прикметник
Прочитайте
текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]У душі й серці кожного є щось найсвятіше,
найглибше, найближче. [2]Для мене завжди була і залишається материнська любов
[3]З віддаленням вічної розлуки все більше приходить розуміння своєї неправоти
у ставленні до найріднішої людини, вини перед нею. [4]Її ж образ завжди зі
мною, підтримує у важку мить, зігріває. [5]Вона ж бо прожила таке важке,
безрадісне життя.
Завдання
1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
Виберіть правильну відповідь
1.У першому реченні прикметників(0,5б.)
А п’ять Б
чотири В три Г два
2. У
тесті прикметник найвищого ступеня
порівняння вжито в реченні(0,5б.)
А 2 Б 3 В 4 Г 5
3. Відносний
прикметник вжито в реченні(0,5б.)
А 1 Б 2 В 4 Г 5
4. Не може
мати ступеня порівняння якісний прикметник, який знаходиться в реченні(0,5б.)
А 1 Б 3 В 4 Г 5
Завдання 5─ 16 мають по чотири варіанти
відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і
обведіть кружечком букву, яка їй відповідає.
5. Лише
якісні прикметники вжито в рядку(0,5б.)
А синій,
холодний, цікавий Б мовний, короткий, теплий
В повільний,
твердий, міський Г квадратний,
столовий, звичайний
6. Лише
відносні прикметники вжито в рядку(0,5б.)
А солоний,
тутешній, дніпровський Б мідний, шкільний, угорський
В запашний,
дерев’яний, український Г металевий, голосний, заячий
7.
Присвійний прикметник ужито в усіх словосполученнях, ОКРІМ(0,5б.)
А дядьків
портфель Б
Іринчин велосипед
В батьківська
порада Г Олексієва книжка
8. Суфікс -ов- пишеться на місці пропуску в слові(0,5б.)
А груш…вий Б замш...вий
В грош..вий Г
полудн…вий
9. Літера -и- пишеться на місці пропуску в слові(0,5б.)
А юрид…чний,
хім…чний Б невістч...н, генет…чний
В істор...чний,
психолог…чний Г траг…чний, клас…чний
10.
Правильно утворено ступінь порівняння прикметників(0,5б.)
А глибший, самий
довгий Б найлисіший, більш хоробрий
В швидший
за всіх , ближчий Г більш ширший, премудрий
11.
Подвоєні -нн- треба писати в обох словах рядка(0,5б.)
А соло(н/нн)ий,
числе(н/нн)ий Б безсо(н/нн)ий, парка(н/нн)ий
В ра(н/нн)ій,
маскарад(н/нн)ий Г півде(н/нн)ий, да(н/нн)ий
12. НЕ треба
писати окремо із наступним словом у реченні(0,5б.)
А Не/обережне
слово є образливим. Б Живи
своїм розумом, а не/чужим.
В Щось весело гукнув не/молодий вже чоловік.
Г Скоро
із-за хати виплив не/величкий човен.
13. Через
дефіс потрібно писати прикметники в
рядку(0,5б.)
А темно/
рожевий, південно/східний, легко/ займистий
Б військово/полонений,
свинцево/ мідний, військово/ морський
В медо/носний,
кисло/ солодкий, суспільно/ необхідний
Г фруктово/ягідний,
тьмяно/зелений, білий/білий
14. Присудок
виражений прикметником у реченні(0,5б.)
А Ця
квітка гаряча, як сонце.
Б
Українська пісня може кожне серце полонити.
В Прийшла
співуча й весела весна.
Г Весна
співала про духмяний вітер.
15. Ступені
порівняння можна утворити від усіх прикметників, записаних у рядку(0,5б.)
А книжковий,
хоробрий Б
складний, теплий
В мудрий, вузенький Г
рідний, вороний
16. НЕПРАВИЛЬНО
утворено слово, записане в рядку(0,5б.)
А павичевий
хвіст Б грушевий сік
В замшева
куртка Г сторожевий полк
Завдання
17-18 передбачають установлення
відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник,
позначений БУКВОЮ
17. Установіть
відповідність. (1 б.).
Ступені порівняння 1 проста форма вищого ступеня 2 складена форма вищого ступеня 3 проста форма найвищого ступеня 4 складена форма найвищого ступеня |
Приклад А найглибший Б більш глибокий В найбільш глибокий Г глибший Д преглибокий |
18. Установіть
відповідність. (1 б.).
Група прикметників |
Приклад |
1 якісний прикметник |
А вовча шуба |
2 присвійний прикметник |
Б вовча
натура |
3 відносний прикметник |
В вовчий
хвіст |
|
|
19. Розберіть прикметник як частину мови (2 б.).
Здоров’я- найдорожчий скарб.
Немає коментарів:
Дописати коментар