Самостійна робота №19
Головні та другорядні члени речення
1.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
|
1 Віхола землю взяла у свої обійми. 2
І тільки старенький дуб не
зрадів віхолі. 3 Пізніше для цього вони почали будувати вози. 4
Холод душі-це вічний сніг у
серці. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
2.Установіть відповідність між
виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями.
|
1 Льотчик запитує у хлопчика. 2 Найбільші
аеропорти світу
нагадують невеликі міста. 3 Вода на землі перебуває в постійному
русі. 4 Він
виявився цікавою людиною. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
3.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
|
1 Соромно
йому стало за всіх хлопців і за себе. 2 Людина — ворог природи. 3 Осінь чарує мене своїми кольорами. 4 Осінь чарує мене завжди. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
4.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
|
1 У золоті
осінні дні збираються
відлітати журавлі. 2 Чи
знаєте ви осінні
білчині ігри. 3 Сьогодні ми допомагали дідусеві на пасіці. 4 Він сидів
у канаві й жалібно скавучав. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
5.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
|
1 Лови золотисте осіннє павутиння! 2.
Мама навчила мене любити
роси, легенький ранковий
туман. 3 Довго боровся з хвилями хлопець. 4 Аптека
працює до сьомої години. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
6.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
|
1 Ліс —
особлива екологічна система. 2 Морські
продукти дуже корисні. 3 Побудував Миколка для цуцика гарну будку 4 До
моїх ніг покотився
блискучий полірований каштан. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
7.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
|
1 Діти
трусять каштани і набирають
їх повні шапки. 2 Дні минали непомітно. 3 Ледача шапка перепони має. 4 Чумацький
Шлях між зорями повис. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
8.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
|
1 На луки лягло тихе
надвечір’я. 2 Накрапає теплий дощик. 3 Оператори
працюють за графіком. 4 Лежачий
камінь мохом обростає. |
А
підмет. Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
9.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
|
1 Україна має всі види сучасного транспорту. 2 Пролісок — квітка ніжна. 3 Спортсмен дуже хвилювався. 4 Книги
збережуться навіки. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
10.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
|
1 Дві хмароньки пливли кудись в убранні золотім. 2 Тарас часто думав про свою Україну. 3 Сонце давно вже сіло в рожевий туман. 4 Плаче
здається жовтень холодними
слізьми. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
11.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
|
1 Оси кружляють роєм,
сідають на ягоди. 2 Настав золотий привабливий жовтень. 3 Грому і блискавки Левко боїться. 4 Махали
клени стомлено руками. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
12.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями.
|
1 Усі
дерева вже простягли вгору оголені віти. 2 Тільки ялинки
й сосни стоять зелені. 3 Ось тихо
сіла на рукав перша сніжинка. 4 Мова — великий дар природи. |
А
підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
Самостійна робота №20
Речення з однорідними членами
1.Однорідні члени речення є в реченні
А
Прийшла зима - і все заснуло навкруги.
Б
Лісове озеро покрилося тонкою кригою.
В
Сніг падає на мерзлу землю, дерева й
кущі.
Г
У холодному небі виблискували зорі.
2.Однорідні члени речення є в реченні
А
Києво-Печерська лавра –
святиня України.
Б
Парк прикрашають статуї.
В Почувся знадвору чийсь тихий
голос
Г Широкою, вкритою
туманом долиною верталися додому.
3.Однорідні члени речення є в реченні
А У цехових майстернях
часів середньовіччя виготовлялися пергамент
Б
Поміж замком і ставом розкинулося передмістя.
В Наймилішою для людини є рідна мова.
Г Ми чуєм трав зелений крик.
4.Однорідні члени речення є в реченні
А Гучний дзвінок
у коридорі провіс велику перерву.
Б Над монастирем
повільно сходить сонце.
В Дмитро
Білоус виступає як поет, перекладач, критик.
Г Ліс
задзвенів пташиними голосами.
5.Однорідні члени речення є в реченні
А Ліс якусь хвилину
стояв нерухомо, мовчки.
Б
Лагідно світить
сонце, голубіє небо.
В
Зашепотіли збуджені листочки.
Г Полохливий заєць пригинає вуха.
6.Однорідні члени речення є в реченні
А Узимку калина вабить нас червоними гронами.
Б Білий сніг
весело порипує під ногами.
В Ялинами й
соснами милуюся взимку.
Г Кущі глоду на
галявині вкрилися пухнастим снігом.
7.Однорідні
підмети є в реченні
А Тягнуться
до сонця і квітки, і трави.
Б 3 берега на берег можна добутися баржами або човнами.
В Життя пливе в
майбутнє, у завтрашнє, у безкрає.
Г Понад морями пролягають тіні.
8. Укажіть
речення з однорідними присудками.
А Бігли назустріч
хлопчик та дівчинка.
Б Весна цвіла, співала ніжним цвітом.
В Під самою
хатою росли червоні та рожеві троянди.
Г Двоярусний
білий собор було видно з усіх околиць міста.
9.Однорідні присудки є в реченні
А Сонце росло, палало і
тихо спускалося додолу.
Б
Тут були і авіатори, і танкісти, і артилеристи.
В
Ми чуєм трав зелений крик, дощів задумані рефрени.
Г
Голубі, сині, фіолетові, рожеві пасма снувались над горами.
10.Однорідні додатки
є в реченні
А
Знову потекли теплі, лагідні, задумливі дні.
Б
В один день затопило ліси, сінокоси, городи.
В Сидить батько кінець стола, на руки схилився.
Г Сонце вже схилилося на захід і не пекло.
11.Однорідні підмети є в реченні
А Це місто любило легенди, жило ними.
Б
Розплелись,
розсипались вересневі дні.
В
Мама й тато завжди всміхаються.
Г
Є в наших лісах водяний звір.
12.Однорідні обставини є в реченні
А Сонце росло, палало і тихо спускалося додолу.
Б
Ліси й садки укрились цвітом
запашним
В Студенти виконували завдання керівника
швидко, весело, моторно.
Г Бачу руки твої, моя мамо, твою ласку я чую, рідненька.
Немає коментарів:
Дописати коментар