Повторення вивченого у 9
класі. Пряма
й непряма мова
ІІ варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]
Життя квітів починається з пролісків. [2] Пролісок — квітка ніжна,
але смілива й нетерпляча [3] Ще не зійде сніг, а вже крізь весняну
ніздрювату скоринку пнеться цупкий
паросток, схожий на цибульку.
[4] Кажуть, що в дубовому лісі навесні два неба
одне над головою, інше під ногами. [5] Проліску не страшні весняні заморозки, тому що в
клітинах цієї рослини міститься підвищена концинтрація цукру.
Завдання 1─ 4 мають по
чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну
відповідь
1.Складений іменний
присудок є в реченні
А 1,2 Б
2,3 В
1,4 Г
2,5
2.Пунктуаційну помилку
допущено в реченні
А 1 Б
3 В
4 Г
5
3. Однорідні члени
вжито в реченні
А 1 Б
2 В
3 Г
5
4. Орфографічну помилку
допущено у слові
А нетерпляча1
речення) Б
пнеться (2 речення)
В навесні(4
речення) Г
концинтрація (5 речення)
Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
5. Потребує
редагування речення
А Проходячи
повз книгарню, їй упали в око книги на вітрині.
Б Працюючи
наполегливо, він закінчив роботу раніше.
В Чекаючи на матір,
діти читали книги
Г Змиваючи
пил з дахів, дощ посилювався.
6.Не виділяється комами одиничний дієприслівник у реченні (розділові знаки
пропущено)
А Не
зрозумівши дівчинка запитала ще раз.
Б Старі
верби стоять похнюпившись.
В Я
радіючи дивлюсь на сади в цвіту.
Г Умившись дядько одягав чисту сорочку й сідав до столу.
7. Складне речення (розділові знаки пропущено)
розміщено в рядку
А
Арсенові набридало дивитися на поплавки і він часто засинав.
Б
Чумаки рідко сумували ніколи не втрачали бадьорості й веселого настрою.
В
Лисиця задріботіла передніми лапами замолотила хвостом по землі й лягла.
Г Стежка крутилася по прибережних горбах
одбігала вліво.
8. Допущено
помилку у вживанні розділових знаків
при однорідних членах у реченні
А Хай
на ньому цвіте
росяниста доріжка і зелені
луги, й солов’їні
гаї.
Б І гніт, і неволя, і кров ─ усе зникне
навіки.
В
Річка свічадо своє
розгорнула, і красувалась, і
цвіла,і усміхалась.
Г
Вогнища тліють, і горять, і жаріють, і вогневіють десь у лісовій
гущавині.
9. Слово здавалося
не є вставним у реченні
А
Восени листя кущів
здавалося червоним багаттям.
Б
Сади цвіли в
такому здавалося захваті, як
ніколи.
В
В очах дівчини
здавалося була зібрана вся
синява неба.
Г
Здавалося дід якось
ніби трохи сяяв.
10. Правильно розставлено розділові знаки в реченні
А «Чого
зажурився, мій любий козаче », - питає дівчина вродлива
Б
«Прощай, Самсоне! – крикнула зрадлива,– Ти думав, що для тебе я забуду родину?»
В
«А це ти, Максиме? - зрадів Карпо, дивлячись у вікно. – Заходь, заходь!»
Г
«Ніщо так не красить людину, як натхнення» - подумала Ярославна.
11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А
«Враг його,- каже,- знає, який
тепер люд настав!»
Б
«Да годi тобi розпитувать! - озвався пiп, - Бачиш, що не татаре, то i впускай».
В
«Веди ж нас, Василю, до пана,- каже полковник
Шрам.- Де вiн?
Чи в
свiтлицi, чи в
пасiцi?»
Г
«Еге, добродiю,- каже Василь Невольник,- благую честь iзбрав собi пан
Черевань - нехай
його Господь на свiтi подержить!»
12. При заміні прямої мови непрямою допущено
помилку в реченні
А Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.
Б Софійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.
В Мій друг повторює, ви одійдіть за хату, а ми виліземо.
Г Марія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнього завдання.
ІІ рівень
Завдання 13-16
передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ,
доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
13. Установіть відповідність між реченням та вжитим у
ньому відокремленим членом
А В Україні споконвіку
жили різні племена і народи, будуючи своє життя у взаємодії й злагоді Б З півночі, з-за
Дніпра, набігли на місто густі хмари. В Соняшники, озвучені
бджолами, чомусь схожі на круглі кобзи. Г Софія Київська –
джерело пізнання історії нашої культури, зокрема мистецтва Київської Русі. |
1 відокремлені означення 2 відокремлені прикладки 3 відокремлені додатки 4 відокремлені обставини 5 уточнюючі члени речення. |
14. Установіть
відповідність між поняттями та прикладами
А пряма мова Б діалог В непряма мова Г цитата |
1 В.Сухомлинський
говорив, що «любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова». 2 Сахно запитав,
як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони
заводити садок... 3— Підемо, Іринко? — Підемо, — погодилася Іра, і дівчатка повагом,
навіть не озираючись, рушили собі вулицею. 4 «Люди, що створили цю живу красу, мабуть, у душі
─ поети»,- подумав я, оглядаючи все навколо. 5.Хлопець розповідав
по-дитячому, посміхаючись з приводу ще не висловлених думок. |
15. Установіть
відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях
пропущено)
А А: «П!» Б «П!» -а. В «П? – а.» Г «П, – а,– п!» |
1 Будьте люде закликав
Шевченко своїх співвітчизників. 2 Мамко гукаю
сміючись та ви ж в мене ще зовсім молоденькі! 3 Пам'ятаю,
казала моя мати Цей світ як маків цвіт. Зранку цвіте, до вечора опаде! 4 Чим же
він цей авторитет здобув запитала
вчителька. 5 Дідусь
підтвердив, що на плесі завжди є качки |
16.Установіть відповідність між реченнями та
наявними в них
однорідними членами
А однорідні підмети Б однорідні додатки В однорідні обставини Г однорідні означення |
1 Твоє ім’я
наповнить душу сонцем
і печаллю. 2 Ночі ті,
та гітара й
жоржини, може, сняться тепер і
тобі. 3 Над селом,
над полем, над
борами райдуга біжить... 4 Шипшини кущ
у мене під
вікном цвіте блідо-рожевим,
ніжним цвітом. 5 Річка синіє,
зітхає, сміється... |
ІІІ рівень
17.Запишіть речення, розставивши пропущені
розділові знаки. Підкресліть члени
речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну
характеристику всій конструкції.
Стоячи
на цьому старому тротуарі, вслухаючись у людські голоси, дерево давно вже
вивчило людську мову.
Немає коментарів:
Дописати коментар