неділя, 19 травня 2024 р.

Контрольна робота (20.05.2024)

 

Повторення вивченого у 9 класі. Пряма й непряма мова

ІІ варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Життя квітів починається з пролісків. [2] Пролісок — квітка ніжна, але смілива й нетерпляча [3] Ще не зійде сніг, а вже крізь весняну ніздрювату скоринку  пнеться  цупкий  паросток,  схожий на цибульку. [4]  Кажуть, що в дубовому лісі навесні два неба одне над головою, інше   під ногами.   [5] Проліску не страшні весняні заморозки, тому що в клітинах цієї рослини міститься підвищена концинтрація цукру.


Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.Складений іменний присудок є в реченні

А 1,2              Б 2,3              В 1,4              Г 2,5  

2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А 1                 Б 3                 В 4                 Г 5  

3. Однорідні  члени  вжито в  реченні

А 1                 Б 2                 В 3                 Г 5  

4. Орфографічну помилку допущено у слові

А нетерпляча1 речення)              Б пнеться      (2 речення) 

В навесні(4 речення)                    Г концинтрація (5 речення)

Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

5. Потребує редагування речення

А Проходячи повз книгарню, їй упали в око книги на вітрині.

 Б Працюючи наполегливо, він закінчив роботу раніше.

 В Чекаючи на матір, діти читали книги

 Г Змиваючи пил з дахів, дощ посилювався.

6.Не виділяється комами одиничний дієприслівник у реченні (розділові знаки пропущено)

А Не зрозумівши дівчинка запитала ще раз. 

Б Старі верби стоять похнюпившись.

В Я радіючи дивлюсь на сади в цвіту.

Г Умившись  дядько одягав чисту сорочку й сідав до столу.

7. Складне речення (розділові знаки пропущено) розміщено в рядку

А Арсенові набридало дивитися на поплавки і він часто засинав.

Б Чумаки рідко сумували ніколи не втрачали бадьорості й веселого настрою.

В Лисиця задріботіла передніми лапами замолотила хвостом по землі й лягла.

Г  Стежка крутилася по прибережних горбах одбігала вліво.

8.  Допущено помилку у вживанні  розділових  знаків  при  однорідних членах у реченні

             А   Хай  на  ньому  цвіте  росяниста  доріжка і  зелені  луги,  й  солов’їні  гаї.

             Б  І гніт, і неволя, і кров ─ усе зникне навіки.

            В   Річка  свічадо  своє  розгорнула, і  красувалась, і цвіла,і  усміхалась.

            Г   Вогнища тліють, і горять, і жаріють, і вогневіють десь у лісовій гущавині.

9. Слово здавалося не є вставним у реченні

            А   Восени  листя  кущів  здавалося  червоним  багаттям.

            Б   Сади  цвіли  в  такому  здавалося  захваті, як  ніколи.

            В  В  очах  дівчини  здавалося  була  зібрана вся  синява  неба.

            Г  Здавалося  дід  якось  ніби  трохи  сяяв.

10. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

А «Чого зажурився, мій любий козаче », - питає дівчина вродлива

Б «Прощай, Самсоне! – крикнула зрадлива,– Ти думав, що для тебе я забуду родину?»

В «А це ти, Максиме? - зрадів Карпо, дивлячись у вікно. – Заходь, заходь!»

Г «Ніщо так не красить людину, як натхнення» - подумала Ярославна.

11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А «Враг його,- каже,- знає, який  тепер  люд  настав!»

Б «Да годi тобi розпитувать! - озвався пiп, - Бачиш, що не татаре, то  i впускай».

В «Веди ж нас, Василю, до пана,- каже полковник  Шрам.-  Де  вiн?  Чи  в

свiтлицi, чи в пасiцi?»

Г «Еге, добродiю,- каже Василь Невольник,- благую честь iзбрав собi  пан

Черевань - нехай його Господь на свiтi подержить!»

12. При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні

А Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.
Б Софійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.

В   Мій друг повторює,  ви одійдіть за хату, а ми виліземо. 
Г
Марія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнього завдання.

ІІ рівень

Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

13. Установіть відповідність між реченням та вжитим у ньому відокремленим членом

А В Україні споконвіку жили різні племена і народи, будуючи своє життя у взаємодії й злагоді

Б З півночі, з-за Дніпра, набігли на місто густі хмари.

В Соняшники, озвучені бджолами, чомусь схожі на круглі кобзи.

Г Софія Київська – джерело пізнання історії нашої культури, зокрема мистецтва Київської Русі.

 

1  відокремлені означення

2  відокремлені прикладки

3  відокремлені додатки

4  відокремлені обставини

5  уточнюючі члени речення.

 

14. Установіть відповідність між поняттями та прикладами

А пряма мова

Б діалог

В непряма мова

Г цитата

1 В.Сухомлинський говорив, що «любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова».

2 Сахно запитав, як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони заводити садок...

3— Підемо, Іринко?

— Підемо, — погодилася Іра, і дівчатка повагом, навіть не озираючись, рушили собі вулицею.

4 «Люди, що створили цю живу красу, мабуть, у душі ─ поети»,- подумав я, оглядаючи все навколо.

5.Хлопець розповідав по-дитячому, посміхаючись з приводу ще не висловлених думок.

15. Установіть відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях пропущено)

А А: «П!»

Б «П!» -а.

В «П? – а.»

Г «П, – а,– п!»

1 Будьте люде закликав  Шевченко своїх співвітчизників.

2 Мамко гукаю сміючись та ви ж в мене ще зовсім молоденькі!

3 Пам'ятаю, казала моя мати Цей світ як маків цвіт. Зранку цвіте, до вечора опаде!

4  Чим же він цей авторитет здобув  запитала вчителька.

5 Дідусь підтвердив, що на плесі завжди є качки

16.Установіть відповідність між реченнями та наявними  в  них  однорідними членами

А однорідні  підмети

Б однорідні  додатки

В однорідні  обставини

Г однорідні  означення

1 Твоє  ім’я  наповнить  душу  сонцем  і  печаллю.

2 Ночі  ті,  та  гітара  й  жоржини,  може,  сняться тепер  і  тобі.

3 Над  селом,  над  полем,  над  борами  райдуга  біжить...

4 Шипшини  кущ  у  мене  під  вікном цвіте  блідо-рожевим, ніжним  цвітом.

5 Річка  синіє,  зітхає,  сміється...


ІІІ рівень

17.Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції.

      Стоячи на цьому старому тротуарі, вслухаючись у людські голоси, дерево давно вже вивчило людську мову.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...