Синтаксис і пунктуація
І варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 6.
[1]Надворі було тепло. [2]Після довгого й
спекотного дня все на світі стомилося. [3] Сонце пішло на відпочинок,
дерева стояли непорушно. [4] На полі стиглі колоски пшениці понахилялися додолу
й, напевно, уже дрімали. [5]Усе заснуло…
Завдання
1─ 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
Виберіть правильну відповідь
1. Складним
є речення (0,5 б.)
А 1 Б 2 В 3 Г
4
2. Однорідні
присудки є в реченні (0,5 б.)
А 1 Б 2 В 3 Г 4
3. Вставне
слово є в реченні (0,5 б.)
А 1 Б 2 В 3 Г 4
4. Слово,
виділене в третьому реченні, є (0,5 б.)
А підметом Б додатком
В означенням Г обставиною
5. Односкладним є
речення (0,5 б.)
А 1 Б 2 В 3 Г 5
6.Непоширеним є
речення (0,5 б.)
А 1 Б 2 В 3 Г 5
Завдання 7─
11 мають по п’ять варіантів відповідей,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
7.
Спонукальним є речення (1 б.)
А По
гіркім труді солодкий обід. Б Кінець ─ ділу
вінець.
В Бджілка
мала, але й та працює. Г Добре роби, добре й
буде.
Д Розчарована осінь плигає по дворі.
8. Двокрапка
між узагальнювальним словом та
однорідними членами речення ставиться в реченні (розділові знаки пропущено)
(1б.)
А Тріщинки в емалі зубів виникають від
розкушування горіхів кісточок слив та вишень.
Б
Цілу ніч виє хуга, плаче, деренчить
у віконнім склі.
В І
море і озеро
і широкий степ
все було залите
сонцем.
Г Луки гори пишні сади усе зелене й
принишкле.
Д Скрізь червоно на небі і на узгір’ях і на горі..
9. Словосполучення є в рядку(1 б.)
А дорослі й діти Б біля вокзалу
В хтось із них Г
листя кружляє
Д пісня лунає
10. Пунктуаційну помилку допущено в реченні(1 б.)
А Вийся,
жайворонку, вийся над полями.
Б Ти,
зозуленько, примчи, літ дитині налічи.
В Сплять
пташата, спить спориш, тільки, ти, дитино, не спиш.
Г Дозволь, дорогий друже, запросити тебе на день народження.
Д Чи чула ти, дівчинонько, як я тебе кликав?
11. Укажіть
схему, у якій правильно розставлено розділові знаки(1 б.)
А
«П,— а,— п». Б «П.— А».
В «П»,— а,— «п». Г «П.— а,— п».
Д «П?— а!—
п».
Завдання 12-13 передбачають установлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
12.Установіть відповідність між виділеними словами в
реченнях та їх синтаксичними функціями(1,5 б.)
1 Збираються відлітати
журавлі. 2 Чи
знаєте ви осінні
білчині ігри? 3 Сьогодні ми допомагали дідусеві на пасіці. 4 Він сидів
у канаві й жалібно скавучав. |
А підмет Б
присудок В
додаток Г
означення Д
обставина |
13.Установіть відповідність між
реченнями та їх характеристиками
(1,5б.)
1 речення із звертанням 2 речення з однорідними означеннями 3 речення із вставним словом 4 речення з однорідними додатками |
А Люблю я, Києве, тебе в ранковий час. Б Можливо, блискавиць крило ці горді коси заплело. В Мати перша навчила мене любити роси, п'янкий
любисток, м'яту, маковий цвіт і калину. Г Хлопці про наші плани на це літо навіть не здогадувалися. Д Північний,
хижий, сердитий вітер лютує , неначе голодний вовк. |
Завдання 14
14. Розмежуйте речення, спишіть, розставте розділові
знаки (1б.)
Випрала мама Білка
сорочку і каже малому Білченяті неси синку повісь на сонці хай сохне вернулося
через хвилину Білченя в хату з сорочкою чому ж ти не повісив питає мама Білка
не дістав до сонця відповіло маленьке Білченя.
Немає коментарів:
Дописати коментар