Діагностична робота №1
Пісенна лірика («Ой на горі та женці жнуть», «Ой горе тій
чайці», «Ой матінко –вишня»,
«В суботу пізненько», «Ой хмариться, туманиться», «Розпрощався стрілець»,
Богдан Лепкий «Журавлі», Степан Чарнецький «Ой у лузі червона калина», Олесь
Бабій «Зродились ми великої години», Святослав Вакарчук «Квіти мінних зон»)
Варіант 1
І рівень
Завдання 1─ 12 мають по чотири варіанти
відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Козацькі пісні
виникли в (0,5б.)
А наприкінці XІV ст. Б
наприкінці XV ст.
В на початку XVІ
ст. Г
на початку XVІІ ст.
2. У пісні «Ой на
горі та женці жнуть» згадуються (0,5б.)
А Сірко та Хмельницький Б Наливайко
та Підкова
В Дорошенко
та Сагайдачний Г
Полуботок та Калнишевський
3.Уривок «Бодай ви, чумаки, Щастя не
діждали,/Що ви моїх дрібних діток Із гнізда забрали!» узято з твору (0,5б.)
А «В суботу пізненько» Б «Ой горе тій чайці»
В «Ой матінко-вишня» Г
«Ой на горі та й женці жнуть»
4.Пісня «Ой
хмариться, туманиться» належить до (0,5б.)
А козацьких Б
стрілецьких
В чумацьких
Г
наймитських
5. Паралельне
зображення двох явищ із різних сфер життя називається (0,5б.)
А епітетом
Б
метафорою
В риторичним звертанням Г художнім паралелізмом
6. Образ- символ
зозулі є у творі (0,5б.)
А «В суботу пізненько» Б
«Ой горе тій чайці»
В «Ой матінко-вишня» Г
«Ой на горі та й женці жнуть»
7. Відображення
боротьби стрільців за волю України, їхнього героїзму- основний мотив твору (0,5б.)
А «Розпрощався стрілець» Б
«Ой горе тій чайці»
В «В суботу пізненько» Г
«Ой матінко-вишня»
8. Речитатив – це (0,5б.)
А приспів
Б гармонійне чергування звукових елементів у
фразах
В напівспів Г
рефрен
9.Гімном сучасної української армії є (0,5б.)
А «Ой у лузі червона калина…» Б «Журавлі»
В «Зродились ми великої години» Г
«Квіти мінних зон»
10.Який художній засіб використано в
словосполученні «дихає війна» (0,5б.)
А
персоніфікація Б антитеза
В порівняння Г постійний епітет
11. Уривок із стрілецької пісні наведено в
рядку (0,5б.)
А В суботу пізненько, В неділю раненько
|
Б Ой, ти коню, мій коню, не стій наді мною, Я полежу на землі невкритий. |
В Ой матінко-вишня, чи я в тебе лишня, Що віддала в чужі краї, де я непривична. |
Г Бодай ви, чумаки, Щастя не діждали, Із гнізда забрали! |
12. Розгляньте репродукцію.
Зображення можна використати під час аналізу пісень (0,5б.)
А наймитських Б
козацьких
В рекрутських Г
стрілецьких
ІІ рівень
Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного
БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ
13. Установіть
відповідність між назвою пісні та її
видом (1б.)
1 «Ой на горі та женці жнуть» 2 «Ой горе тій чайці» 3 «Ой матінко-вишня» 4 «В суботу пізненько» |
А наймитська Б козацька В чумацька Г заробітчанська Д солдатська |
14. Установіть
відповідність між назвою пісні та
уривком з неї (1б.)
1 «Ой на горі та женці жнуть» 2 «Ой матінко-вишня» 3 «В суботу пізненько» 4 «Розпрощався стрілець»
|
А « Ой ти, коню, мій коню, не стій наді
мною,/ Я полежу на землі невкритий». Б «Іди, іди, синку,/ Іди не барися,/ На
третій годочок /Додому вернися». В «Ой матінко-зірко, як у строці гірко,/ Куди
хилять, то й хилюся, бо я всіх боюся». Г «Ой ішли чумаки, весело співали,/ І чаєчку
ізігнали, чаєнят забрали». Д «Гей, хто в лісі, озовися,/ Та викрешем
вогню, та закурим люльку,/ Не журися». |
15.Установіть
відповідність між митцями та видами мистецтва, до яких вони належать(1б.)
1 Ліна Костенко 2 Олег Псюк 3 Марина Примаченко 4 Євген Нищук |
А кіно, театр Б музика В література Г живопис Д скульптура |
16.Установіть
відповідність між уривками однієї і тієї самої пісні(1б.)
1 «Відлітають сірим шнуром/
Журавлі у вирій…» 2 «Марширують наші добровольці у
кривавий тан, / Визволяти наших українців з кривавих кайдан». 3 «Не хочемо ні слави, ні заплати -/
заплатою нам розкіш боротьби…» 4 «Вона рве твої думки, / Бо на відстані руки/
Тремтять сльози і бетон…» |
А «А ми тую стрілецькую
славу збережемо,/ А ми нашу славну Україну,гей, гей, розвеселимо!» Б «Бодай ви, чумаки,/щастя
не діждали, / Що ви моїх дрібних діток/ із гнізда забрали». В «По дорозі до вокзалу /Тебе
дівчина чекала/ І в обіймах рятувала сірий день». Г «Веде нас в бій борців
упавших слава – для нас закон найвищий – то наказ…» Д «Мерехтить в очах/
Безконечний шлях…» |
ІІІ рівень
Завдання 17 (творчого характеру)
17. Яка
народна або авторська українська пісня справила на тебе найбільше враження?
Проаналізуй її (2б).
Немає коментарів:
Дописати коментар