четвер, 10 жовтня 2024 р.

ДІАГНОСТУВАЛЬНА (КОНТРОЛЬНА) РОБОТА N1. РОЗДІЛ «ПІСЕННА ЛІРИКА». ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ (11.10.2024)

 


Діагностична робота №1

Пісенна лірика («Ой на горі та женці жнуть», «Ой горе тій чайці», «Ой матінко –вишня», «В суботу пізненько», «Ой хмариться, туманиться», «Розпрощався стрілець», Богдан Лепкий «Журавлі», Степан Чарнецький «Ой у лузі червона калина», Олесь Бабій «Зродились ми великої години», Святослав Вакарчук «Квіти мінних зон»)

Варіант 1

І рівень

Завдання 1─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.Козацькі пісні виникли в (0,5б.)

А наприкінці XІV ст.                                Б наприкінці XV ст.

В на початку  XVІ ст.                               Г на початку  XVІІ ст.


2. У пісні «Ой на горі та женці жнуть» згадуються (0,5б.)

А  Сірко та Хмельницький                     Б Наливайко та Підкова

В Дорошенко та Сагайдачний               Г  Полуботок та Калнишевський 

3.Уривок «Бодай ви, чумаки, Щастя не діждали,/Що ви моїх дрібних діток Із гнізда забрали!» узято з твору (0,5б.)

А «В суботу пізненько»                           Б «Ой горе тій чайці»
В «Ой матінко-вишня»                            Г «Ой на горі та й женці жнуть»

4.Пісня «Ой хмариться, туманиться» належить до (0,5б.)

А  козацьких                                              Б   стрілецьких

В   чумацьких                                             Г  наймитських

5. Паралельне зображення двох явищ із різних сфер життя називається (0,5б.)

А епітетом                                                   Б  метафорою

В  риторичним звертанням                    Г  художнім паралелізмом

6. Образ- символ зозулі є у творі (0,5б.)

А «В суботу пізненько»                           Б «Ой горе тій чайці»
В «Ой матінко-вишня»                            Г «Ой на горі та й женці жнуть»

7. Відображення боротьби стрільців за волю України, їхнього героїзму- основний мотив твору (0,5б.)

А «Розпрощався стрілець»                     Б «Ой горе тій чайці»
В «В суботу пізненько»                           Г «Ой матінко-вишня»

8. Речитатив – це (0,5б.)

А приспів                                                   

Б  гармонійне чергування звукових елементів у фразах

В  напівспів                                                 Г  рефрен

9.Гімном сучасної української армії є (0,5б.)

А «Ой у лузі червона калина…»           Б «Журавлі»
В «Зродились ми великої години»        Г «Квіти мінних зон»

10.Який художній засіб використано в словосполученні «дихає війна» (0,5б.)

А персоніфікація                                       Б антитеза

В  порівняння                                             Г постійний епітет

11. Уривок із стрілецької пісні наведено в рядку (0,5б.)

А В суботу пізненько,

В неділю раненько
Кувала зозуля
Та й все жалібненько.

 

Б Ой, ти коню, мій коню, не стій наді мною,

Я полежу на землі невкритий.
Ти біжи, коню мій, скажи неньці рідній,
Що я за Україну убитий.

В Ой матінко-вишня, чи я в тебе лишня,

Що віддала в чужі краї, де я непривична.

Г Бодай ви, чумаки,

Щастя не діждали,
Що ви моїх дрібних діток

Із гнізда забрали!

12. Розгляньте репродукцію.


Зображення можна використати під час аналізу пісень (0,5б.)

А наймитських                                           Б козацьких
В
рекрутських                                            Г стрілецьких

ІІ рівень

Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності.

 До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ

13. Установіть відповідність між назвою пісні та  її видом  (1б.)

1 «Ой на горі та женці жнуть»

2 «Ой горе тій чайці»

3 «Ой матінко-вишня»

4 «В суботу пізненько»

 

А наймитська

Б козацька

В чумацька

Г заробітчанська

Д солдатська

14. Установіть відповідність між назвою пісні та  уривком з неї  (1б.)

1 «Ой на горі та женці жнуть»

2 «Ой матінко-вишня»

3 «В суботу пізненько»

4 «Розпрощався стрілець»

 

 

А « Ой ти, коню, мій коню, не стій наді мною,/ Я полежу на землі невкритий».

Б «Іди, іди, синку,/ Іди не барися,/ На третій годочок /Додому вернися».

В «Ой матінко-зірко, як у строці гірко,/ Куди хилять, то й хилюся, бо я всіх боюся».

Г «Ой ішли чумаки, весело співали,/ І чаєчку ізігнали, чаєнят забрали».

Д «Гей, хто в лісі, озовися,/ Та викрешем вогню, та закурим люльку,/ Не журися».

15.Установіть відповідність між митцями та видами мистецтва, до яких вони належать(1б.)

1 Ліна Костенко

2 Олег Псюк

3 Марина Примаченко

4 Євген Нищук

 

А кіно, театр

Б музика

В література

Г живопис

Д скульптура

16.Установіть відповідність між уривками однієї і тієї самої пісні(1б.)

1 «Відлітають сірим шнуром/ Журавлі у вирій…»

2  «Марширують наші добровольці у кривавий тан, / Визволяти наших українців з кривавих кайдан».

 «Не хочемо ні слави, ні заплати -/ заплатою нам розкіш боротьби…»

4  «Вона рве твої думки, / Бо на відстані руки/ Тремтять сльози і бетон…»

 

А «А ми тую стрілецькую славу збережемо,/ А ми нашу славну Україну,гей, гей, розвеселимо!»

Б «Бодай ви, чумаки,/щастя не діждали, / Що ви моїх дрібних діток/ із гнізда забрали».

В «По дорозі до вокзалу /Тебе дівчина чекала/ І в обіймах рятувала сірий день».

Г «Веде нас в бій борців упавших слава – для нас закон найвищий – то наказ…»

Д «Мерехтить в очах/ Безконечний шлях…»

ІІІ рівень

Завдання 17 (творчого характеру)

17. Яка народна або авторська українська пісня справила на тебе найбільше враження? Проаналізуй  її (2б).

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...