Діагностична робота №2
Тарас Шевченко, Іван Франко, Андрій
Чайковський
Варіант 1
І рівень
Завдання 1─ 12 мають по чотири варіанти
відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Виберіть точне
визначення історичній повісті (0,5б.)
А історична повість – епічний твір середнього розміру, у якому зображено як
історичні події, осіб, так і створені письменником художні образи протягом
тривалого чи важливого за подіями часу
Б історична повість – епічний твір середнього розміру, у якому зображено як
історичні події, осіб, так і створені письменником художні образи протягом
короткого часу
В історична повість – віршований твір
середнього розміру, у якому зображено як історичні події, осіб, так і створені
письменником художні образи протягом тривалого чи важливого за подіями часу
Г історична повість – віршований
твір невеликого розміру, у якому зображено як історичні події, осіб, так і
створені письменником художні образи протягом тривалого чи важливого за подіями
часу
2.У якій
послідовності здебільшого розміщено сюжетні елементи в художньому
творі?
(0,5б.)
А зав'язка
— розвиток дії — кульмінація — розв`язка — експозиція
Б зав'язка — розвиток дії —
кульмінація — експозиція — розв'язка
В експозиція — зав'язка — розв'язка
— розвиток дії — кульмінація
Г експозиція — зав'язка — розвиток
дії — кульмінація — розв'язка
3.Історичний
колорит повісті Івана Франка «Захар Беркут» полягає
у використанні (0,5б.)
А постійних
епітетів Б метафор та порівнянь
В використання прийому сну Г використання архаїзмів та історизмів
4. Події у творі І.Франка відбуваються (0,5б.)
А в Карпатах Б на
Волині
В на Херсонщині Г
у Криму
5.Твір
І.Франка «Захар Беркут» була написаний (0,5б.)
А 1862 року Б 1872
року
В 1882 року Г
1892 року
6.Вигаданими героями/героєм у творі І.Франка «Захар Беркут» є (0,5б.)
А монгольська навала
Б Тугар Вовк
В бегадир Пета Г
князь Данило
7.За
жанром твір «За сестрою» А. Чайковського – це (0,5б.)
А оповідання Б
історичний роман
В героїчна
повість Г
героїко-романтична повість
8.Кульмінацією твору
А.Чайковського є(0,5б.)
А визволення батька Павлуся Б Харциз продає
хлопчика татарам
В зустріч
Павлуся й Ганни Г розповідь про родину Судаків
9.Назвіть
рідне село родини Судаків (за твором А.Чайковського «За сестрою»), на яке
черговий раз напали татари (0,5б.)
А Зачепилівка Б Дністрівка
В Семигори Г Спасівка
10.Малий Павлусь для козака Петра був (за твором А.Чайковського «За сестрою») (0,5б.)
А сусідом Б братом
В знайомим Г братом його дівчини
11. Тарас Шевченко після багаторічного перебування на чужині
приїхав в Україну в (0,5б.)
А 1841 році Б 1842 році
В 1843 році Г
1844 році
12. Тарас Шевченко у вірші «Розрита
могила» згадує (0,5б.)
А Петра Дорошенка Б Івана Мазепу
В Богдана
Хмельницького Г Івана Брюховецького
ІІ рівень
Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного
БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ
13.Установіть відповідність між героями повісті «Захар Беркут» Івана
Франка та їхніми словами (1б.):
1
Захар Беркут 2
Максим Беркут 3 Бурунда-бегадир 4
Тугар Вовк |
А «Уночі перед тим днем, коли ми мали рушати на медведів, показалася мені в
сні моя мати». Б «Якби кожна людина любила свій кутик, то
всі на світі жили б спокійно й щасливо». В «До останньої краплі крові повинна боронити громада
своєї свободи, свого святого ладу...» Г «І що найдужче мене лютить, так се те, що погинемо без бою, без слави,
мов коти, кинені в ставок!» Д «Але постійте ви, хамове плем’я, пізнаєте
ви, з ким маєте діло!» |
14.Установіть
відповідність між назвами місцевості та подіями, які їх стосуються (1б.)
1
село Нагуєвичі 2
Дрогобичі 3 Львів
4 Відень |
А місце навчання Івана Франка в гімназії Б місце
навчання Івана Франка в університеті В місце захисту Іваном Франком дисертації Г місце відпочинку родини
Франків Д місце народження Івана Франка |
15. Установіть відповідність
між героями твору А.Чайковського «За сестрою» та їх цитатними характеристиками(1б.)
1 харциз 2 Степан Судак 3 дід Панас 4 Семен Непорадний |
А «…був кремезний козак літ тридцяти.
Одягнений у широчезні червоні штани, які підперізував широким шовковим
поясом…» Б «…не давався старості» і волочився з
козаками... лікувати рани зіллям…» В «Без шапки, босий, в одній свитині, із
зв’язаними руками…» Г
«Чоловік
був одягнений в подерту, замазану одежу і в татарську шапку. На ногах у
нього були постоли, пов’язані мотузками. Лице чорне, пожовкле та
розкуйовджена чорна борода». Д «…пильнував пасіки, наглядав хати й дітей. Уважав за
свій обов’язок привчити внука до лицарського ремесла». |
16. Установіть
відповідність між героями твору А.Чайковського «За сестрою» та їх вчинками(1б.)
1 Непорадний 2 дід Андрій 3 Павлусь 4 Степан |
А учив внука їздити на коні, стріляти з
рушниці Б згинав залізні штаби, а коня підносив, мов барана В вирішив вивчити мову татар, їхні звичаї, щоб
потрапити в Крим Г визволив товаришів з
неволі Д продав Павлуся татарам |
ІІІ
рівень
Завдання
17 на вибір (творчого характеру) (2б.)
·
Висловіть судження про те, чи добре мати такого друга, як Павлусь, і чому
(за твором А.Чайковського «За сестрою»).
·
Напишіть твір-мініатюру «Сила народу – у його єдності» ( за твором І.Франка
«Захар Беркут»).
Немає коментарів:
Дописати коментар