середа, 18 грудня 2024 р.

Контрольний зріз знань (19.12.2024)

 

Контрольний зріз знань

з української мови

учня 7-А класу

КЗ «Світловодська спеціальна школа Кіровоградської обласної ради»

                      за І семестр 2024-2025 навчального року


Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1]Народна мудрість попереджає: язик мій ─ ворог мій. [2]Адже запроста можна опинитися в неприємній ситуації тому, що вчасно не промовчав. [3]Отже, не критикуй близьких свого співбесідника. [4]Добре поміркуй, перш ніж переповідати анекдот, у якому висміюються інші народи. [5]Пам’ятай, що кожен має право на особисті вподобання. [6]У всіх нас різні здібності, завдяки яким стаємо неповторними, але не кращими за інших.


Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1. У четвертому реченні займенників (0,5 б.)

А п’ять                                                         Б чотири

В два                                                             Г один

2. Немає жодного займенника в реченні (0,5 б.)

А 1                                                                 Б 2

В 3                                                                 Г 4   

3. Виділений у 6 реченні займенник стоїть у відмінку(0,5 б.)

А давальному                                             Б знахідному

В орудному                                                 Г називному  

4. У першому реченні займенник(0,5 б.)

А присвійний                                             Б означальний

В неозначений                                            Г особовий

Завдання 5─ 9 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

5. Займенниками є всі слова рядка (0,5 б.)

А мій, весь, що, тут, жоден                     Б нас, мене, якими, колись, цією

В учора, той, наші, їх, мій                       Г ніщо, кожний, якось, ти, себе

Д вони, дехто, ніскільки, сам, цей

6. Через дефіс треба писати всі займенники рядка (0,5 б.)

А аби/чий, ні/хто, хтозна/чий                 Б чий/небудь, будь/хто, ані/хто

В будь/який, хтозна/який, чий/небудь Г ні/до/кого, будь/коли, хтозна/де

Д хто/небудь, будь/який, будь/з/ким

7. Присвійний займенник є в кожному рядку, ОКРІМ (0,5 б.)

А врахувати  його побажання                Б схвалити мою пропозицію

В відбулася  його   виставка                    Г ніхто  не прийшов

Д побачив її журнал

8. Правильною є форма займенника в словосполученні (0,5 б.)

А спілкуватися з їми                                 Б на тім березі ріки

В з твоєго району                                      Г до нашіх батьків

Д всим підприємцям

9.  Усі займенники відмінюються як прикметники (0,5 б.)

А деякий, твій, інший                               Б що, ти, він

В вона, наш, себе                                      Г наш, мій, її

Д я, самий, цей

10. У реченні Усяка травичка на своєму корені росте виділене слово є  (0,5 б.)

А підметом                                                 Б присудком

В додатком                                                 Г означенням

Д обставиною

11.  Усі дієслова теперішнього часу записано в рядку (0,5 б.)

А пишу, малюватиму, читаємо, співає                         Б росте, буде вчити, пишу, говорю

            В повіває, малюєш, ріже, виконує                                 Г сидить, виконує, ріжуть, вчитиме

Д вивчили, говорять, каже,  ускладнює  

12.Дієслова спати, хворіти означають (0,5б.)

А  конкретну фізичну дію                                                Б  діяльність органів чуття
В  процес мислення                                                           Г рух у просторі

Д  стан особи  

13.Особове дієслово в реченні виконує синтаксичну роль (0,5б.)

А підмета                                                                             Б присудка

            В обставини                                                                        Г означення

Д будь-якого члена речення

14. Граматичну помилку допущено в рядку (0,5б.)

А оплачувати за приїзд                                                     Б опанувати фах
В завдавати   шкоди                                                           Г страждати від болю

Д брати участь  

ІІІ  рівень

Завдання 19-21 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

15.Установіть відповідність між наведеними прикладами слів та їхньою формою (.)

1 погулявши, наївшись  

2 замерзлий, зів’ялі  

3 вирвано, загарбано  

4 стояти, німіти  

 

А дієприкметник    

Б безособова форма

В дієприслівник

Г інфінітив   

Д особове дієлово

16. Установіть відповідність між дієсловом та його характеристикою (1б.)

1 їдять

2 працюватимете

3 освітити

4 стеріг

А минулий час, недоконаний вид

Б майбутній час, недоконаний вид

В теперішній час, недоконаний вид

Г інфінітив, недоконаний вид

Д інфінітив, доконаний вид

17. Установіть відповідність між підкресленим дієсловом і його синтаксичною роллю в тексті (2 б.)

1  Розпізнавати їстівні гриби мене навчив дідусь.

2  Батьки поїхали відпочивати.

3  Уночі загуло з гір.

4  На війні  виробилася звичка швидко приймати рішення.

 

А обставина

Б присудок

В означення

 Г додаток

Д підмет

ІV рівень

18. Утворіть від поданих дієслів доконаного виду дієслова недоконаного виду за допомогою суфіксів. Виділіть суфікси в утворених дієсловах.(2б.)

Розрити -

Підбігти -

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...