Контрольний зріз знань
з української мови
учня 7-А класу
КЗ «Світловодська спеціальна школа Кіровоградської
обласної ради»
за І семестр 2024-2025 навчального року
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]Народна мудрість попереджає: язик мій ─ ворог мій. [2]Адже запроста
можна опинитися в неприємній ситуації тому, що вчасно не промовчав. [3]Отже, не
критикуй близьких свого співбесідника. [4]Добре поміркуй, перш ніж переповідати
анекдот, у якому висміюються інші народи. [5]Пам’ятай, що кожен має право на
особисті вподобання. [6]У всіх нас різні здібності, завдяки яким стаємо
неповторними, але не кращими за інших.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН
ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1. У четвертому реченні займенників (0,5 б.)
А п’ять Б чотири
В два Г один
2. Немає жодного займенника в реченні (0,5 б.)
А 1 Б 2
В 3 Г 4
3. Виділений у 6 реченні займенник стоїть у
відмінку(0,5 б.)
А давальному Б знахідному
В орудному Г називному
4. У першому реченні займенник(0,5 б.)
А присвійний
Б означальний
В неозначений Г особовий
Завдання 5─ 9 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН
ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
5. Займенниками є всі слова рядка (0,5 б.)
А мій,
весь, що, тут, жоден Б нас, мене, якими, колись, цією
В учора, той, наші, їх, мій Г ніщо, кожний, якось, ти, себе
Д вони, дехто, ніскільки, сам, цей
6. Через дефіс треба писати всі займенники
рядка (0,5 б.)
А аби/чий,
ні/хто, хтозна/чий Б чий/небудь, будь/хто, ані/хто
В будь/який,
хтозна/який, чий/небудь Г ні/до/кого, будь/коли, хтозна/де
Д хто/небудь, будь/який, будь/з/ким
7. Присвійний займенник є в кожному рядку, ОКРІМ (0,5
б.)
А врахувати його побажання Б схвалити мою пропозицію
В відбулася його виставка Г
ніхто не прийшов
Д побачив її журнал
8. Правильною є
форма займенника в словосполученні (0,5 б.)
А спілкуватися
з їми Б на тім березі ріки
В з твоєго
району Г до нашіх батьків
Д всим
підприємцям
9. Усі займенники відмінюються як
прикметники (0,5 б.)
А деякий,
твій, інший Б
що, ти, він
В вона,
наш, себе Г
наш, мій, її
Д я,
самий, цей
10. У реченні Усяка травичка на своєму корені росте виділене слово є (0,5
б.)
А підметом Б
присудком
В додатком Г
означенням
Д обставиною
11. Усі дієслова теперішнього часу
записано в рядку (0,5 б.)
А пишу,
малюватиму, читаємо, співає Б
росте, буде вчити, пишу, говорю
В
повіває, малюєш, ріже, виконує Г сидить, виконує, ріжуть, вчитиме
Д вивчили, говорять, каже,
ускладнює
12.Дієслова спати, хворіти означають (0,5б.)
А конкретну фізичну дію Б діяльність органів чуття
В процес мислення Г рух у просторі
Д стан особи
13.Особове дієслово в реченні виконує синтаксичну роль (0,5б.)
А підмета Б присудка
В обставини Г означення
Д
будь-якого члена речення
14. Граматичну помилку допущено в рядку (0,5б.)
А оплачувати за приїзд Б опанувати фах
В завдавати шкоди Г страждати від болю
Д брати участь
ІІІ рівень
Завдання 19-21 передбачають установлення відповідності. До кожного
рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
15.Установіть відповідність між наведеними прикладами слів та їхньою формою
(1б.)
1 погулявши, наївшись 2 замерзлий, зів’ялі 3 вирвано, загарбано 4 стояти, німіти |
А дієприкметник
Б безособова форма В дієприслівник Г інфінітив Д особове дієлово |
16. Установіть
відповідність між дієсловом та його характеристикою (1б.)
1 їдять 2 працюватимете 3 освітити 4 стеріг |
А минулий час, недоконаний вид Б майбутній час, недоконаний вид В теперішній час, недоконаний вид Г інфінітив, недоконаний вид Д інфінітив, доконаний вид |
17. Установіть відповідність між підкресленим дієсловом
і його синтаксичною роллю в тексті (2 б.)
1 Розпізнавати
їстівні гриби мене навчив дідусь. 2 Батьки поїхали відпочивати. 3 Уночі загуло
з гір. 4 На війні
виробилася звичка швидко приймати
рішення. |
А обставина Б присудок В означення Г додаток Д підмет |
ІV рівень
18. Утворіть від
поданих дієслів доконаного виду дієслова недоконаного виду за допомогою
суфіксів. Виділіть суфікси в утворених дієсловах.(2б.)
Розрити -
Підбігти -
Немає коментарів:
Дописати коментар