Способи дієслова (дійсний, умовний,
наказовий). Безособові дієслова. Способи творення дієслів. Не з дієсловами
(повторення). Правопис -ться, - шся в дієсловах
(повторення)
ІІ варіант
І рівень
Завдання 1─ 8 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН
ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Дієслова з часткою не пишуться окремо в рядку (0,25 б.)
А не/навидіти Б
не/хтувати В не/пропустять Г не/дочув
2. З м’яким знаком
пишуться всі дієслова, ОКРІМ (0,25 б.)
А виключаєт..ся Б сподіваєш..ся В виробляют.. Г
дивуєт..ся
3. Укажіть, яка
форма дієслова не є формою наказового способу (0,25 б.)
А вези Б пішли В бери Г кричи
4. У дієсловах на -ться (сміються, вертається)
вимовляється звук (0,25
б.)
А [т’с’:а] Б [с':а] В [ц':а] Г [с'а]
5. Наголос падає на другий склад у слові
(0,25 б.)
А закінчити Б ненавидіти В залишити Г зобразити
6.У формі наказового способу наведено всі дієслова,
ОКРІМ (0,25 б.)
А пиши Б чеши В неси Г даси
7. Дієслово умовного способу є в рядку (0,25
б.)
А розкажіть Б намалювала б В читайте Г думають
8. З м’яким знаком пишуться всі
дієслова, ОКРІМ (0,25 б.)
А піклуют..ся Б
налаштовуют..ся В
граєш..ся Г смієт..ся
ІІ рівень
Завдання 9 ─ 22 мають по п’ять варіантів
відповідей,
серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ
9. Яким способом
утворені дієслова переказати,
підвезти? (0,5б.)
А
префіксальним Б суфіксальним
В
префіксально-суфіксальним Г шляхом переходу однієї частини мови в
іншу
Д безафіксним способом
10. Оберіть рядок, у якому всі дієслова одного способу (0,5б.)
А випікаю, працює, посади Б
літай, лечу, допоможи
В здійснюю, проголошую, вчи Г бережи, посуши, дозволь
Д
пахло, сміється, твори
11. Дієслово дійсного способу вживається у формі наказового (0,5б.)
А Вітамінну
суміш ми зробили з лимону й меду.
Б Від
похвал розумним не станеш.
В Пес Патрон допомагає військовим
шукати незірвані міни.
Г У нас
час можна навчатися самостійно.
Д Після
уроків забіжиш до бібліотеки й візьмеш книги!
12. Помилку в утворенні форми
наказового способу допущено в дієслові (0,5б.)
А пишімо охайно Б шануйте батьків
В дослідимо
історію Г працюйте швидко
Д запишіть дату
13. Дієслова наказового способу є в кожному
реченні, ОКРІМ (0,5б.)
А Чесне діло роби сміло. Б Не дивись на чоловіка,
а на його діло.
В Губами говори, а руками
роби. Г Правда кривду
переважить.
Д Сій хліб у годину —
будеш їсти кожну днину.
14. Дієслово у формі наказового способу вжито в рядку (0,5б.)
А переходимо дорогу Б попросимо вибачення
В активніше працюймо Г швидше пишемо
Д почали виконувати
15. Частка не пишеться окремо (0,5б.)
А У Сергійка
не/має книжки Б
Без хліба не/має життя.
В У класі не/має картин. Г
На клумбі не/має гладіолусів.
Д Думка не/має
кордонів
16. НЕ- з дієсловами пишемо разом у рядку (0,5б.)
А не/доїдати, не/мати Б
не/зчутися, не/хтувати
В не/навидіти, не/примушувати Г не/відчувати, не/насипатиму
Д не/прийшов, не/схибить
17. Орфографічну помилку допущено в рядку (0,5б.)
А
нездужати (хворіти), не хворіти Б не посіяв,
не розповідають
В неславити
(ганьбити), непокоїтися (турбуватися)
Г не славити (не прославляти), не здужати (не змогти)
Д не знаходити, не
навидіти
18. Безособове
дієслово вжито в реченні (0,5б.)
А
Грім струсонув землю. Б У садку пахне свіжоскошеною травою.
В
Звечора всі вулиці засипало листя Г
Я не хочу чаю.
Д Село пропахло сіном.
19.Немає безособової дієслівної форми в
реченні (0,5б.)
А Назриваю в гаю запашного зілля.
Б Серед лісу ставок прикрашено очеретом.
В Степ у цю пору весь залило сонцем, огорнуло голубими
думками весняних випарів.
Г Надворі морозило, дув західний
колючий вітер.
Д Роздощилося, щоденно квасить і
квасить, а ти мусиш іти.
20. Знайди словосполучення, яке потребує
редагування (0,5б.)
А вивчити вірш Б
прочитати книжку
В не вивчити вірша Г
вибачати друга
Д опанувала себе
21. Усі дієслова пишуться з м’яким знаком у рядку (0,5б.)
А освідчуєт..ся, вирізняєт..ся, розраховуєш..ся
Б починаєт..ся, візьмеш..ся, одягают..
В побережеш..ся, працюєш.., довідаєт..ся
Г озираєт..ся, затверджуєт..ся, завершуєт..ся
Д пересувают..ся, гнівают..ся, дивуєш..ся
22. Неправильно вжито дієслівну форму в реченні (0,5б.)
А Мовчи, сину, мовчи. Б Після уроків зайди до бібліотеки.
В Зачиніть вікно, будь ласка Г Давай зустрінемося о п'ятій.
Д Поїдемо зустрічати рідних.
ІІІ
рівень
23.Зробіть розбір
виділеного слова як частини мови (2б.)
Тобі одній, намріяна царівно,
Тобі одній дзвенять
мої пісні.
§ Частина мови; початкова
форма; постійні ознаки: вид,
дієвідміна; змінні ознаки: спосіб, час (якщо є), число, особа (якщо є),
рід (якщо є); синтаксична роль.
24.Утвори форми 1-ї ос. одн. і 2-ї ос. мн.
наказового способу (1б.)
Читати
Співати
Зачинити
Поставити
Немає коментарів:
Дописати коментар