Контрольна робота
П. Куліш. «Чорна рада».
Марко Вовчок. «Інститутка»
2варіант
1 рівень
Завдання 1─ 16 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь (завдання 1-16-0,5б.)
1.У «Чорній раді» П. Куліш НЕ порушує проблеми
А батьків і дітей Б тяжкої долі сироти
В ролі державного діяча Г кохання і подружнього щастя
Д ставлення влади до народу
2. У творі «Чорна рада» П. Куліша ідеал українського способу життя символізує
А гетьманська булава Б дорога
В фортеця Г корогва
Д хутір
3. Історичною основою «Чорної ради» П. Куліша стали події, описані у творі
А Києво-Печерський патерик Б «Літопис Самовидця»
В «Повість минулих літ» Г «Історія русів»
Д Біблія
4. Підназва роману «Чорна рада» Пантелеймона Куліша
А історична повість Б історико-публіцистичний роман
В хроніка 1663 року Г хроніка 1654 року
Д історичний роман-хроніка
5. Провідна ідея твору П. Куліша «Чорна рада»
А єднання України, встановлення миру, суспільної справедливості
Б любов – найвища цінність людського життя
В людині варто жити за «законами серця»
Г збереження культурних пам’яток
Д внутрішній аристократизм людини
6. Новаторство П. Куліша полягає в тому, що він
А уклав перший український тлумачний словник
Б започаткував романтизм
В створив перший в українській літературі пригодницький роман
Г створив перший в українській літературі історичний роман
Д автор першої української стилістики
7. Стиль, у якому написано «Чорну раду» Пантелеймона Куліша
А романтизм Б реалізм
В сентименталізм Г класицизм
Д модернізм
8. Гетьманом на Чорній раді в однойменному романі Пантелеймона Куліша обрано
А Якима Сомка Б Павла Тетерю
В Шрама Г Кирила Тура
Д Івана Брюховецького
9. Улюблена справа пана Череваня
А бджолярство Б рибальство
В мисливство Г гончарство
Д сироваріння
10.Хто з українських митців сприяв виходу «Народних оповідань» Марка Вовчка у власній друкарні?
А Микола Костомаров Б Пантелеймон Куліш
В Іван Франко Г Тарас Шевченко
Д Євген Гребінка
11.Перша назва твору «Інститутка»
А «Устина» Б «Панночка»
В «Кріпачка» Г «Невільниця»
Д «Вона вийшла заміж»
12. Слова І тим, що учать, — нуда, і тим, що вчаться, — біда. Багацько часу пропало марно! належать
А Панночці Б старій пані
В Устині Г Назарові
Д Прокопу
13. Перу Марка Вовчка належить збірка
А «Млеко» Б «Кобзар»
В «Позичена кобза» Г «Народні оповідання»
Д «Сад божественних пісень»
14. Укажіть, що викриває і засуджує Марко Вовчок в образі чоловіка панночки, полкового лікаря, «доброго» пана
А невміння відстоювати свою думку
Б непрофесійність лікаря
В неосвіченість
Г аморальність армійської освіти, взаємин і способу життя
Д залежність від дружини-деспота, покірність, які перетворюють чоловіка на байдужого спостерігача насильства і жорстокості
15.Прокопа віддають у рекрути, Устина переїздить до міста - це
А експозиція Б розвиток дії
В зав’язка Г кульмінація
Д розв’язка
16.Яку проблему не порушено у творі Марка Вовчка «Інститутка»
А свободи людини Б гармонії людини і природи
В родинних стосунків Г кохання
Д становища в суспільстві
2 рівень
Завдання 17-19 передбачають установлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ (завдання 17-20 - 1б.)
17.Установіть відповідність між елементом сюжету та епізодом у романі «Чорна рада» П. Куліша.
1 експозиція 2 зав’язка 3 кульмінація 4 розв’язка
| А «Чорна рада», обрання гетьмана в Ніжині Б засудження на смерть старого Шрама й одруження Петра Шраменка й Лесі В прагнення Шрама підтримати на раді Я. Сомка, подолати розбрат і безлад серед козацтва Г приїзд Шрама і Череваня до Гвинтовки Д розповідь про політичну ситуацію в Україні перед «чорною радою» |
18. Установіть відповідність між героєм роману «Чорна рада» П. Куліша і його характеристикою.
1 Божий чоловік 2 Черевань 3 Іван Брюховецький 4 Яким Сомко
| А «Чоловік сей був у короткій старенькій свитині, у полотняних штанях... Хіба по шаблі можна б догадатися, що воно щось не просте: шабля аж горіла од золота...» Б «Нехай той гине, на кого Господь показав перс том своїм! Чужою смертю я волі купувати не хочу.» В «Був щирий козак, лучче йому з нудьги загинути, ніж панотця навік перечорнити і золоту свою славу гряззю закаляти». Г «А що нам, бгате, до Вкраїни? Я сидів би ліпше дома та їв би хліб-сіль з упокоєм.» Д «Темний він був на очі, а ходив без проводиря у латаній свитині і без чобіт, а грошей носив повні кишені.» |
19. Установіть відповідність між персонажем твору Марка Вовчка «Інститутка» і цитатною характеристикою чи реплікою персонажа
1 стара пані
| А «І що ж то за хороша з лиця була! І в кого вона така вродилася! Здається, і не змалювати такої кралі!.»
|
ІІІ рівень
Завдання 20 (творчого характеру)
20. Виконайте одне із завдань
· Умотивуйте, чому для козака «Січ — мати, а Великий луг — батько».
· Доведіть, що для полковника Шрама найбільшим є лихо, яке стосується роздвоєності України, її державної послабленості. Свої міркування обґрунтуйте.
· Уроки, які дав для нащадків Пантелеймон Куліш у своєму історичному романі «Чорна рада»
Немає коментарів:
Дописати коментар