неділя, 20 квітня 2025 р.

Узагальнення вивченого з тем «Дієприкметник» та «Дієприслівник» (21.04.2025)

 

ДІЄПРИКМЕТНИК. ДІЄПРИСЛІВНИК

ІІІ  варіант

І рівень

 

Завдання 1─ 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.Укажіть дієприкметник(0,25 б.)

А пошити                                                                 Б пошитий

В пошито                                                                 Г пошивши  

2. Укажіть пасивний дієприкметник (0,25 б.)

А сяючий                                                                 Б збитий      

В посивілий                                                            Г пожовклий  


3. Дієприслівник відповідає на питання(0,25 б.)

А що роблячи?                                                       Б що зроблено?                 

В що робити?                                                         Г який?

4. Літеру и на місці пропуску потрібно написати в рядку (0,25 б.)

            А плакуч…верби                                                   Б ведуч.. вечора

В усі літаюч.. об’єкти                                           Г плануюч.. нову мандрівку

5.Укажіть синтаксичну роль виділеного слова в реченні(0,25 б.)

А сонце, захекавшись, потім зійшло.

А підмет                                                                  Б додаток

В означення                                                            Г обставина  

6. Дієприслівники доконаного виду утворюються за допомогою суфіксів (0,25 б.)

А -учи, -ючи                                                           Б -ачи, -ячи            

В -ши                                                                        Г -анн(ий), -янн(ий)

Завдання 7─ 14 мають по п’ять варіантів відповідей, серед яких лише

ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ

7. Лише активні дієприкметники наведено в рядку (0,5б.)

А  печений, зів’ялий, лежачий                           Б  колотий, посивілий, ріжучий

В  киплячий, пожовкле, достиглий                   Г  звернений, квітучий, залитий

Д блукаючий, почорнілий, пригнічений

8. Частку не пишемо окремо у всіх сполуках,ОКРІМ (0,5б.)

А ще не/розв’язані проблеми, проблеми не/вирішені                                

Б не/спростовані факти, не/виголошена промова

В ніким не/співані пісні, не/заплановані заздалегідь заходи                              

Г не/прочитані мамою казки, контрольна не/написана

Д не/задоволений зовсім, не/виконане мною завдання

9. Граматичну помилку допущено в рядку(0,5б.)

А Відпочивши біля багаття, хлопці рушили далі.

Б Повертаючись зі школи, зустрів друзів.

В Не вагаючись ні хвилини, Дмитро погодився поїхати з нами.

Г Їдучи на возі, ми довго вдивлялися в зоряне небо.

Д Читаючи книгу, у нього завмирало серце.

10. Дієприкметниковий зворот  треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено) (0,5б.)

            А Тремтячими від хвилювання руками Тарас розгорнув папір.  

Б Через вікно зазирнув клапоть неба присипаний срібним пилом.

            В Повитий туманом острів пливе в морі.

            Г У небі мерехтіли густо посіяні зірки.

Д Глибоко приховані спогади бентежили Олену  

11. У якому рядку правильно розставлені розділові знаки(0,5б.)

А Троянди гріючись, на сонці нескупім нам серце радують відродженням своїм.

Б Стрибаючи по оброслім мохом камінню дзюркотів ясний струмок.

В Струснувши з себе росу та відігнавши непримітні тіні, степ горить рівним жовто- зеленим кольором.

Г Теплий дощ напоїв спраглу землю, повернувши каштану, молодість.

Д Стомившись, від напливу вражень приліг відпочити.  

12.Не з усіма дієприслівниками слід писати окремо в усіх рядках, ОКРІМ   (0,5б.)

А  не/навидячи,  не/здужавши

Б  не/показуючи, не/виголосивши

В  не/усвідомлюючи, не/зробивши

Г  не/повідомивши, не/зрозумівши

Д  не/зупиняючись, не/чекаючи, не/питаючи

13.Не виділяється комами одиничний дієприслівник у реченні (розділові знаки пропущено) (0,5б.)

А Не зрозумівши дівчинка запитала ще раз. 

Б Старі верби стоять похнюпившись.

В Я радіючи дивлюсь на сади в цвіту.

Г Умившись  дядько одягав чисту сорочку й сідав до столу.

Д Засинаючи  ще почув  як увійшла мати.  

14.  Граматично правильне продовження речення  Купуючи  мобільний телефон,..

наведено в рядку (0,5б.)

А не забудьте уточнити термін гарантії.

Б нам запропонували три різні марки.

В у нас виникли великі сумніви.

Г до дівчат привітно усміхнувся продавець.

Д до мене підійшов продавець.  

Завдання 15-17 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

15. Установіть відповідність між формою дієприкметника та його характеристикою (1б.)

1 скошений

2 полаюча

3 зробленій

4 почервонілим

 

А активний, теперішній час, жіночий рід

Б активний, минулий час, орудний відмінок

В пасивний, однина, давальний відмінок

Гпасивний, однина, чоловічий рід

Д пасивний, однина, теперішній час

16.Установіть відповідність між формами дієслова та виділеними словами(1б.)

1 дієприслівник

2 дієприкметник

3 неозначена форма дієслова

4 особове дієслово

 

А Морозом вікна позамуровано.

Б Наляканий громовицею, кінь тихенько заіржав.

В Знати правила мовного етикету -  умова успішного спілкування.

Г Дівчата бігли не чуючи ніг.

Д Для добрих друзів відчиняю дім.

17. Установіть відповідність між пунктограмою  та прикладами (розділові знаки пропущені) (1б.)

1 кома (відокремлення дієприкметникового звороту)

2 кома (відокремлення одиничного діприслівника)

3 кома (відокремлення дієприслівникового звороту)

4 тире (між підметом і присудком, вираженими неозначеними формами дієслова)

А Собака лежав на животі витягнувши передні лапи.

Б Утомившись  вони забиралися на біле каміння і лячно зазирали звідти у прірву.

В Ми чуєм трав зелений крик дощів задумані рефрени.

Г Вік прожити   не ниву пройти.

Д Безмежний степ укритий снігом спав. 

4  рівень

18. Зробіть розбір виділеного слова як частини мови(1,5 б.)

Земля, умита росами, повільно прокидалася.

Частина мови (форма дієслова); на яке питання відповідає; дієслівні ознаки: стан, вид, час; прикметникові ознаки: відмінок, число, рід (якщо є); синтаксична роль.

19.Зробіть розбір виділеного слова як частини мови (1б.)

Хлопець, зайшовши до класу, зупинився.

§  Частина мови (форма дієслова).

§  На яке питання відповідає?

§  Дієслівні ознаки: вид, час.

§  Синтаксична роль.

20. Відредагуйте речення. Правильно розставте розділові знаки(1б.)

·        Проходячи повз будинок, з вікна почувся крик.

·        Виглядаючи у вікно, у мене злетіла шапка.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...