Прикметник
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]У душі й серці кожного є щось найсвятіше, найглибше, найближче. [2]Для мене завжди була і залишається материнська любов [3]З віддаленням вічної розлуки все більше приходить розуміння своєї неправоти у ставленні до найріднішої людини, вини перед нею. [4]Її ж образ завжди зі мною, підтримує у важку мить, зігріває. [5]Вона ж бо прожила таке важке, безрадісне життя.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.У першому реченні прикметників(0,5б.)
А п’ять Б чотири В три Г два
2. У тесті прикметник найвищого ступеня порівняння вжито в реченні(0,5б.)
А 2 Б 3 В 4 Г 5
3. Відносний прикметник вжито в реченні(0,5б.)
А 1 Б 2 В 4 Г 5
4. Не може мати ступеня порівняння якісний прикметник, який знаходиться в реченні(0,5б.)
А 1 Б 3 В 4 Г 5
Завдання 5─ 16 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і обведіть кружечком букву, яка їй відповідає.
5. Лише якісні прикметники вжито в рядку(0,5б.)
А синій, холодний, цікавий Б мовний, короткий, теплий
В повільний, твердий, міський Г квадратний, столовий, звичайний
6. Лише відносні прикметники вжито в рядку(0,5б.)
А солоний, тутешній, дніпровський Б мідний, шкільний, угорський
В запашний, дерев’яний, український Г металевий, голосний, заячий
7. Присвійний прикметник ужито в усіх словосполученнях, ОКРІМ(0,5б.)
А дядьків портфель Б Іринчин велосипед
В батьківська порада Г Олексієва книжка
8. Суфікс -ов- пишеться на місці пропуску в слові(0,5б.)
А груш…вий Б замш...вий
В грош..вий Г полудн…вий
9. Літера -и- пишеться на місці пропуску в слові(0,5б.)
А юрид…чний, хім…чний Б невістч...н, генет…чний
В істор...чний, психолог…чний Г траг…чний, клас…чний
10. Правильно утворено ступінь порівняння прикметників(0,5б.)
А глибший, самий довгий Б найлисіший, більш хоробрий
В швидший за всіх , ближчий Г більш ширший, премудрий
11. Подвоєні -нн- треба писати в обох словах рядка(0,5б.)
А соло(н/нн)ий, числе(н/нн)ий Б безсо(н/нн)ий, парка(н/нн)ий
В ра(н/нн)ій, маскарад(н/нн)ий Г півде(н/нн)ий, да(н/нн)ий
12. НЕ треба писати окремо із наступним словом у реченні(0,5б.)
А Не/обережне слово є образливим. Б Живи своїм розумом, а не/чужим.
В Щось весело гукнув не/молодий вже чоловік.
Г Скоро із-за хати виплив не/величкий човен.
13. Через дефіс потрібно писати прикметники в рядку(0,5б.)
А темно/ рожевий, південно/східний, легко/ займистий
Б військово/полонений, свинцево/ мідний, військово/ морський
В медо/носний, кисло/ солодкий, суспільно/ необхідний
Г фруктово/ягідний, тьмяно/зелений, білий/білий
14. Присудок виражений прикметником у реченні(0,5б.)
А Ця квітка гаряча, як сонце.
Б Українська пісня може кожне серце полонити.
В Прийшла співуча й весела весна.
Г Весна співала про духмяний вітер.
15. Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників, записаних у рядку(0,5б.)
А книжковий, хоробрий Б складний, теплий
В мудрий, вузенький Г рідний, вороний
16. НЕПРАВИЛЬНО утворено слово, записане в рядку(0,5б.)
А павичевий хвіст Б грушевий сік
В замшева куртка Г сторожевий полк
Завдання 17-18 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
17. Установіть відповідність. (1 б.).
Ступені порівняння 1 проста форма вищого ступеня 2 складена форма вищого ступеня 3 проста форма найвищого ступеня 4 складена форма найвищого ступеня
| Приклад А найглибший Б більш глибокий В найбільш глибокий Г глибший Д преглибокий |
18. Установіть відповідність. (1 б.).
Група прикметників | Приклад |
1 якісний прикметник | А вовча шуба |
2 присвійний прикметник | Б вовча натура |
3 відносний прикметник
| В вовчий хвіст |
|
|
19. Розберіть прикметник як частину мови (2 б.).
Здоров’я- найдорожчий скарб.
Немає коментарів:
Дописати коментар