вівторок, 22 квітня 2025 р.

Узагальнення вивченого з розділу (23.04.2025)

 Прикметник

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1]У душі й серці кожного є щось найсвятіше, найглибше, найближче. [2]Для мене завжди була і залишається материнська любов [3]З віддаленням вічної розлуки все більше приходить розуміння своєї неправоти у ставленні до найріднішої людини, вини перед нею. [4]Її ж образ завжди зі мною, підтримує у важку мить, зігріває. [5]Вона ж бо прожила таке важке, безрадісне життя.

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь


1.У  першому реченні прикметників(0,5б.)

А п’ять          Б чотири                  В три              Г два

2. У тесті   прикметник найвищого ступеня порівняння вжито в реченні(0,5б.)

А 2                 Б 3                             В 4                  Г 5

3. Відносний прикметник вжито в реченні(0,5б.)

А 1                 Б 2                             В 4                  Г 5

4. Не може мати ступеня порівняння якісний прикметник, який знаходиться в реченні(0,5б.)

А 1                 Б 3                             В 4                  Г  

Завдання 5─ 16 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і обведіть кружечком букву, яка їй відповідає.

5. Лише якісні прикметники вжито в рядку(0,5б.)

А синій, холодний, цікавий                    Б мовний, короткий, теплий

В повільний, твердий, міський               Г квадратний, столовий, звичайний  

6. Лише відносні прикметники вжито в рядку(0,5б.)

А солоний, тутешній, дніпровський     Б мідний, шкільний, угорський

В запашний, дерев’яний, український Г металевий, голосний, заячий

7. Присвійний прикметник ужито в усіх словосполученнях, ОКРІМ(0,5б.)

А дядьків портфель                                   Б Іринчин велосипед

В батьківська порада                                Г Олексієва книжка  

8. Суфікс -ов- пишеться на місці пропуску в слові(0,5б.)

А груш…вий                                               Б замш...вий

В грош..вий                                                  Г полудн…вий  

9. Літера -и- пишеться на місці пропуску в слові(0,5б.)

А юрид…чний, хім…чний                      Б невістч...н, генет…чний

В істор...чний, психолог…чний             Г траг…чний, клас…чний  

10. Правильно утворено ступінь порівняння прикметників(0,5б.)

А глибшийсамий довгий                       Б найлисіший, більш хоробрий

В швидший за всіх , ближчий                 Г більш ширший, премудрий

11. Подвоєні  -нн- треба писати в обох словах рядка(0,5б.)

А соло(н/нн)ий, числе(н/нн)ий              Б безсо(н/нн)ий, парка(н/нн)ий

В ра(н/нн)ій, маскарад(н/нн)ий             Г півде(н/нн)ий, да(н/нн)ий  

12. НЕ треба писати окремо із наступним словом у реченні(0,5б.)

А Не/обережне слово  є образливим.   Б Живи своїм розумом, а не/чужим.

В Щось весело гукнув не/молодий вже чоловік.

Г Скоро із-за хати виплив не/величкий човен.

13. Через дефіс  потрібно писати прикметники в рядку(0,5б.)

А темно/ рожевий, південно/східний, легко/ займистий

Б військово/полонений, свинцево/ мідний, військово/ морський

В медо/носний, кисло/ солодкий, суспільно/ необхідний

Г фруктово/ягідний, тьмяно/зелений, білий/білий  

14. Присудок виражений прикметником у реченні(0,5б.)

А Ця квітка гаряча, як сонце.

Б Українська пісня може кожне серце полонити.

В Прийшла співуча й весела весна.     

Г Весна співала про духмяний вітер.

15. Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників, записаних у рядку(0,5б.)

А книжковий, хоробрий                          Б  складний, теплий
В мудрий,  вузенький                               Г  рідний, вороний

16. НЕПРАВИЛЬНО утворено слово, записане в рядку(0,5б.)

А павичевий хвіст                                     Б грушевий сік 

В замшева куртка                                      Г сторожевий полк 

Завдання 17-18 передбачають  установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

17Установіть відповідність. (1 б.).

Ступені порівняння

1 проста форма вищого ступеня

2 складена форма вищого ступеня

3 проста форма найвищого ступеня

4 складена форма найвищого ступеня

 

Приклад 

А найглибший

Б більш глибокий

В найбільш глибокий

Г глибший

Д преглибокий

 

18Установіть відповідність. (1 б.).

Група прикметників

Приклад 

1 якісний  прикметник

А вовча шуба

2 присвійний  прикметник

Б вовча натура

3 відносний прикметник

 

В вовчий хвіст

 

 

19. Розберіть прикметник як частину мови (2 б.).

            Здоров’я- найдорожчий скарб.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...