вівторок, 22 квітня 2025 р.

Домашня робота (23.04.2025)

 ДІЄПРИКМЕТНИК. ДІЄПРИСЛІВНИК

ІІ  варіант

І рівень

Завдання 1─ 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.Укажіть дієприкметник (0,25 б.) 

А почорніти Б почорнілий

В чорний Г почорнівши 

2. Дієприслівник означає(0,25 б.)

А додаткову дію, обставину дії Б ознаку предмета

В  ознаку ознаки Г ознаку дії або стану  


3. Укажіть активний дієприкметник (0,25 б.)

А заплетений Б записаний

В збитий Г змарнілий  

4. Укажіть дієприслівник(0,25 б.)

А сказаний Б сказавши

В скажуть Г сказати 

5. Укажіть дієприслівник доконаного виду (0,25 б.)

А думаючи Б граючи

В помітивши Г навчаючи 

6.Укажіть синтаксичну роль виділеного слова в реченні (0,25 б.)

Битий небитого везе.

А підмет Б додаток

В означення Г обставина  

Завдання 7─ 14 мають по п’ять варіантів відповідей, серед яких лише 

ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ

7. Укажіть речення, ускладнене дієприкметниковим зворотом (розділові знаки пропущено) (0,5б.)

А Я був понижений і вбитий. 

Б  Місто освітлене вогнями лежало в долині.

В  Зоре моя вечірняя зійди над горою.
Г  Опам’ятавшись після дощу й грому загомоніло птаство.

Д Умите сонце встає над світом.

8.  Дієприкметниковий зворот не треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено) (0,5б.)

А Удалині бовваніє ліс оповитий морозяним серпанком.

Б Дрімають степові трави запорошені пилом.

В Непорушно стоять дерева загорнені в сутінь.

           Г Синіють покриті вічним снігом гори.

Д Був сонячний день сповнений невгамовного пташиного щебетання.

9. Дієприкметник виступає означенням у реченні(0,5б.)

А Гори  укриті лісом.      Б  Двері в хату  були зачинені.

В Десь поруч забриніла натягнута струна.

Г Уроки в мене давно зроблені.

Д Плакат намальований учнями нашого класу. 

10. Усі  дієприкметники  пишуться  з  часткою  НЕ окремо в рядку(0,5б.)

   А   не/розглянута картина, ще не/випрасувана сорочка

   Б  не/фарбована підлога,  не/сказані ніким слова

   В   не/засіяне ще поле, не/пошита святкова сорочка

   Г   не/переглянутий  нами фільм,  не/зіграна  ще роль

  Д  не/посаджена батьком тополя, не/зачинені двері

11. Не з дієприслівником  пишемо разом у реченні (0,5б.)

А (Не)знаючи броду, не лізь у воду.

Б (Не)нагнувшись, гриба не знайдеш.

В Берези вміють сумувати, (не)похиливши голови.

Г  (Не) взявшись за сокиру, хати не зробиш.

Д  (Не)навидячи ворога, він віддавав боротьбі всі сили.

12. Неправильно побудоване речення із дієприслівниковим зворотом у рядку (0,5б.)

А Відчинивши двері, діти почали колядувати.

Б Дивлячись кінофільм, несподівано сяйнула блискавка, ударив грім і розпочався дощ.

В Посадивши біля школи липи, клени і каштани, семикласники повернулися до кабінету.

Г Відвідавши природознавчий музей, школярі жваво ділилися враженнями від побаченого.

Д Розпочинаючи урок,  ми привітаєм  переможців конкурсів.  

13.Пунктуаційну помилку допущено в реченні (0,5б.)

А Тільки під’їжджаючи до рідного міста, хлопець зрозумів, наскільки він сумував за домом.

Б Хлопці бігли не озираючись.

В Підеш собі, зажурившись, гаєм по долині.

Г Вітер лютий налетів з розгону і, втомившись, під дверима  ліг.

Д По вулиці ідуть, співаючи, дівчата.

14.Лише дієприслівники записано в рядку(0,5б.)

А благаючи, ворогуючи, скошено

Б милуючись, зарахувавши, зламавши

В заплаканий, сумуючи, повертаючись

Г  розповідаючи, досліджений,  перебуваючи

Д повернувшись,наляканий, розгадавши  

Завдання 15-17 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

15. Установіть відповідність між формою дієприкметника та його характеристикою (1б.) 

1 скошений

2 нависаюча

3 засіяній

4 посивілим

 

А активний, теперішній час, жіночий рід

Б активний, минулий час, орудний відмінок

В пасивний, однина, давальний відмінок

Гпасивний, однина, чоловічий рід

Д пасивний, однина, родовий відмінок

16.Установіть відповідність між формами дієслова та виділеними словами(1б.) 

1 дієприслівник

2 дієприкметник

3 неозначена форма дієслова

4 особове дієслово

 

А Хворого вже другий день морозить.

Б Я побачив на столі не завершений письменником твір.

В Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати.

Г Утомившись, мати прилягла.

Д Не беріть книжку брудними руками.

17.Установіть відповідність (розділові знаки пропущено) (1б.) 

1 не виділяють комами одиничний дієприслівник у реченні

2 виділяють комами одиничний дієприслівник у реченні

3 дієприслівниковий зворот не відокремлюємо комами

4 дієприслівниковий зворот  відокремлюємо комами

А Умившись дядько одягнув чисту сорочку й сідав до столу.

Б Лінивий спить сидячи.

В Сидіти склавши руки.

Г Далеко за обрій дорога вигиналась зникаючи десь під самим сонцем.

Д  Пливе ріка ущерть налита світлом.

 


4  рівень

18. Зробіть розбір виділеного слова як частини мови(1,5б.) 

Трава, скошена батьком, сохла під сонцем.

Частина мови (форма дієслова); на яке питання відповідає; дієслівні ознаки: стан, вид, час; прикметникові ознаки: відмінок, число, рід (якщо є); синтаксична роль.

19.Зробіть розбір виділеного слова як частини мови (1б.) 

Посміхнувшись, дівчина підійшла до Остапа.

  • Частина мови (форма дієслова).

  • На яке питання відповідає?

  • Дієслівні ознаки: вид, час.

  • Синтаксична роль.

20. Відредагуйте речення. Правильно розставте розділові знаки(1б.) 

  • Читаючи роман, серце наповнюється болем.

  • Проходячи під вікном, у кімнаті чулася розмова. 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Контрольна робота

  Контрольна робота №6 Всеволод Нестайко, Валентин Чемерис, Олесь Бердник, Галина Пагутяк Варіант 1 І рівень Завдання 1─ 12 мають по чотири ...